maandag 23 maart 2009

lente...! of toch herfst...?

Het lijkt vandaag wel herfst.. de wind loeit flink om het huis en er valt regelmatig een fikse bui... Gelukkig is het tussendoor wel elke keer een tijdje droog! Afgelopen weekend hebben we genoten van prachtig lenteweer!! Heerlijk zonder jas in de tuin bezig geweest, ook hebben we zelfs buiten ons broodje opgegeten! Wat is dat genieten hè?! Dit is de tuin in het vroege voorjaar, er is zo nog weinig fris groen te ontdekken, maar als je wat dichterbij komt zie je toch dat de lente in de natuur al op gang komt. We hebben een smalle (5 mtr), diepe tuin die in 4 delen is verdeeld, elk deel is ongeveer 10 meter lang. Het eerste stuk, is de leeftuin met grind en een grote tuintafel, twee treetjes lager ligt onze relaxtuin, hier staan op een rond terras twee deckchairs waar we heerlijk kunnen lezen. Rondom het terras veel zomerbloeiende planten als hortensia, ooievaarsbek, spirea en caryopteris. Roze, wit en blauw dus. Daarna weer wat lager onze "boomgaard", hier staan 3 fruitbomen en een tafel met 4 rieten stoelen, daar kun je aan het eind van de dag van de laatste zonnestralen genieten. En dan het laatste stuk, dat is de werktuin, hier staat de schuur met tuingereedschap, hier is ook de houthakplaats en achter de schuur is de moestuin. En dat allemaal op het zuiden.. een heerlijke plek!

18 opmerkingen:

Corine zei

Foutje: 2 keer dezelfde foto.. Ik kan niet ontdekken hoe ik 'm eraf kan krijgen!Wie heeft de oplossing?

lia zei

Wat een tuin heb jij. Je hoeft je zomers niet te vervelen. Ben benieuwd hoe het er uitziet in de zomer.
Berichten bewerken dan de foto aanklikken met de rechtermuisknop en dan verwijderen. Ik probeer nog wel eens iets zonder het te publiceren.
Groetjes Lia

Weißer Vintagezauber zei

Hallo, is this with you on the terrace?????Looks comfortable and is in summer certainly a small paradise.Love greetings,Elke.

Corine zei

De optie verwijderen staat er niet bij..??!! Ik snap er niets van! Maf hè?

peet zei

Wat een heerlijke tuin heb je , ik ben benieuwd
hoe die van de zomer is !

groetjes Peet .

Sfeer van Toen zei

Hoi Corine,

Wat een mooie tuin heb je! Heerlijk met dieptewerking :-) dat ken ik :-))
Hier loopt het ook af. Ik zal als ik de tijd heb eens een foto plaatsen van onze tuin.
En je maakt me wel nieuwgierig hoor dat je zegt dat je bij mij in de buurt woont..hihi..
Maar je bent altijd van harte welkom hoor!

Groeten van Petra

Mayflower zei

Hey Corine, Wat een herfstweertje vandaag. Gelukkig hebben we dit weekend heerlijk van het buitenleven kunnen genieten. Je heb een mooie tuin, ondanks dat alles nog moet gaan groeien en bloeien, gezellig zo met al die verschillende tuinkamers.
Een foto wissen kan als je de foto blauw maakt en dan op het gummetje klikt, maar ik doe het 'streepje' er ook weleens vlak achter en druk dan op backspace, ik hoop dat je hier wat aan heb.
Wat de appeltaart betreft, dat lukt mij ook niet altijd zo netjes hoor, maar uiteindelijk gaat het om de smaak, vanavond gaan we hem pas soldaat maken, ik sta versteld van mezelf dat ik er zolang van afblijven kan haha.
Fijne dag en tot de volgende keer.
Groetjes Mea

Corine zei

Yes, het is gelukt! De dubbele foto is weg..
Gewoon aanklikken en dan delete... logisch eigenlijk!!
Bedankt voor het meedenken dames!
Ik ben nog niet helemaal thuis in de blogwereld.

English style zei

Hoi Corine,

wat leuk zo'n lekkere grote tuin met verschillende "lagen" en doeleinden, mooi houthok staat er ook !!

Zou je even op mijn blog willen kijken, heb je wat te geven namelijk, en je mag het op jouw blog weer doorgeven aan (7) andere :-))
groetjes Yvonne

t brocante sfeertje zei

Hai,wat n heerlijke tuin.Nu nog even wachten op heerlijk weer en dan .... genieten maar.Alhoewel je ook wel aardig wat werk aan je tuin zal hebben.Bij ons waren de kippetjes even buiten en hebben even 'geholpen'dat wil zeggen alles wat groen en boven de grond komt is met de grond gelijk gemaakt!!groetjes,Ingrid

G-style zei

Hej Corine ,
leuk dat je weer foto's hebt geplaatst ,ik lees hier boven dat je problemen had maar uiteindelijk wijst het zich allemaal wel ,kost eventjes tijd maar dan wordt je ook echt een volleerd blogster hoor !!
Wat een geweldige tuin heb je ,je had er al iets over verteld maar dit is echt leuk zo in gedeelten en dan ook dat niveau-verschil .........lekker knus!!
Wij hebben met het mooie weer de leibomen geplaatst en duimen dat ze aanslaan ...duim je mee?
nou meid ,graag tot de volgende keer en ik zie graag nog meer van je tuin ......
lieve groet van Gea

The Old and the Beautiful zei

Het is wat he dat bloggen. Ik loop ook nog wel eens tegen dingen aan die nog niet lukken. Zoals een link maken bijvoorbeeld.
Maar we proberen gewoon maar en dan komt het vast allemaal wel goed op den duur.
En ik zie dat je ook een award gekregen hebt. Gefeliciteerd hoor! (en nu weer puzzelen hoe je dat weer moet doen he?)
Lekker tuin heb je!

Groetjes,
Gonda

faire un songe zei

Bij toeval kom ik op je blog ziet er leuk uit, Altijd leuk om een nieuw iemand in blogland te ontdekken.. heel veel plezier met bloggen.
Groetjes Hetty

Bellavien zei

Jouw huis doet me aan ons uit in Nederland denken ook een jaren30 2 onder1kap, heerlijk om zo even mee te genieten. groetjes ♥

Bonnie zei

Gefeliciteerd met je award hoor......dik verdiend.
Wat een heerlijke tuin heb je.
Fijne dag

G-style zei

Gefeliciteerd met je award !!
Ik heb je op mijn blog ook met een award beloont , je kunt het bij mij lezen in de post van vandaag, ik heb je gelinkt in de tekst en zo krijg je waarschijnlijk nog meer bezoekers, altijd leuk toch !
fijne dag verder ,ik moet nog werken vanavond en dan lekker weer vijf dagen vrij.
tot de volgende keer,groetjes Gea

La Flotte zei

Wat een diepe en leuk ingerichte tuin heb je, ben nu al benieuwd naar de zomer foto's er van!

Elisa M zei

Wat klinkt dit als een fijne plek