donderdag 23 april 2009

autodidact

Door het bijhouden van dit weblog heb ik in korte tijd veel meer handigheid met de pc gekregen.
Zo kan het zelfs af en toe gebeuren dat ik iets doe waarvan de meiden zeggen: "hé hoe doe je dat?" En dan vìnd ik mezelf stoer!! Dat heb ik mezelf allemaal geleerd, autodidact noemen ze dat..
Nu ben ik begonnen me te verdiepen in de wereld van de collage..
En... ik begin het te begrijpen..., dus toon ik jullie vol trots hier mijn eerste zelfgemaakte collage...

Gisteren heb ik tijdens een wandeling met de hond (Jip) de eeste bos fluitekruid geplukt, dat staat altijd zo leuk in een zinken emmer ofzo. En als je er goed naar kijkt zie je pas hoe prachtig onkruid kan zijn!

Vanmiddag toen ik thuiskwam nadat ik op de fiets wat boodschappen had gedaan, stond er bij de deur een emmer vol seringen..
Van de buurvrouw bleek later, zo lief!
Ze staan net een half uur binnen en het ruikt nu al zo lekker..
En natuurlijk (ik moet nu blijven oefenen) heb ik er een collage van gemaakt!

18 opmerkingen:

Riannes zei

Mammie toch, ik ben even heel eerlijk: I'm proud of you! Haha. En ja ik geef het ook toe voor iedereen die dit misschien leest, die collage's maken dat kan ik dus ECHT NIET. Maar die knappe mama van mij, die doet het hem gewoon even. Even applausje!


P.S. Ik als oudste zonnestraal vind toch dat je meer buiten moet zitten vandaag, het is namelijk best warm achter t huis!

Manuela zei

APPLAUS!!!!!!!!!

ik zat me van de week nog af te vragen wanneer het hier zou gaan groeien,het fluitekruid,maar op een paar blogs zag ik het al opduiken...

geniet lekker verder!
groetjes

G-style zei

Zoooooo............jij die zo zat te twijfelen om een blog te beginnen , wat leuk dat je je er helemaal in thuis voelt en zelfs al collages maakt .
Daarin wil ik mij ook nog verdiepen maar dat wordt hem binnenkort nog niet denk ik ,ben te druk met het plaatsen van foto's en tekst alleen al .
Wat een prachtige foto's weer van je tuin , zou zoals jij laatst ook al zei best dichterbij willen wonen om alles even in het echt te zien .
Maak daarom maar gewoon veel foto's (en collages) kan ik daarvan meegenieten !!
Groetjes Gea

peet zei

Hoi Corinne
De collages zien en gaaf uit !
Wil het ook al tijden uitproberen , maar de tijd ontbreekt even om er voor te gaan zitten .
Enne leuke buurvrouw heb jij , geniet van je seringen !
Ik zit ook op de bloei van het Fluitekruid te wachten ,Attijd leuk om een bosje op de tuintafel te hebben .
Groetjes peet

Simple pleasure zei

Je collage is heel goed gelukt, het ziet er prachtig uit. Het fluitekruid staat mooi. Wat een aardige buurvrouw om zo,n mooie bos seringen te brengen.
Groetjes Jo.

faire un songe zei

Ik ken dat gevoel...iets kunnen op de pc wat een ander niet van je verwacht.. triomf momentjes noem ik dat.
En wat een prachtige bos seringen.. jammer dat ik ze niet kan ruiken.
Prettig weekend

Mayflower zei

Hoi Corine, mijn complimenten hoor, je collages zien er prachtig uit en wat heerlijk het berichtje van je dochter, ja ze kan met recht trots zijn op haar moeder.
Je boeket Fluitekruid staat prachtig in die zinken emmer en dan die mooie Seringen, wat lief van je buurvrouw.
Geniet er van.
Groetjes Mea

t brocante sfeertje zei

Hai Corine,wat geweldig!Hmmmm je moet me maar eens n lesje geven hoor.Dit ziet er wel heel mooi uit.Groetjes,Ingrid

Hadasse zei

Ja LEUK he die collages! Ik ben er ook helemaal weg van! net als van de seringen (jeugdsentiment ook voor mij ;-) ze ruiken hier ook heerlijk!

lia zei

Leuk gedaan, die collage.
En heb het fluitekruid ook al iets gezien langs de weg. Maar die seringen zijn ook zo mooi en ruiken zo lekker.

groetjes Lia

Kind An Huys zei

Wat mooi geworden die collage, dat ziet er echt leuk uit! Knap hoor, ik heb geen idee hoe dat moet.
Ja mooi is fluitekruid , staat zo landelijk en gezellig (net kant).
Groetjes, Anne.

Laura zei

Wonderful collage! and lilacs are a sure sign of spring and one of my favorite flowers!
Be well, Laura

Bonnie zei

prachtig die collages....smaakt naar meer.
Fijne dag

Brigitta zei

Wat ziet je blog er toch mooi uit Corine. En seringen, heerlijk!! Ik denk toch wel dat dat 1 van mijn favoriete bloemengeuren is, jammer dat we er maar zo kort van kunnen genieten.

Ik ben ook gek op collages, maar ik wil altijd snel, snel en gun me vaak de tijd niet om er een te maken, hmmm misschien heeft het ook te maken met die oude, trage pc van mij LOL

Fijne vrijdag,
Brigitta

my day zei

Hoi Corine,
leuk hè collages maken,heb me er ook een beetje in verdiept en ik begin het door te krijgen.Mooie bos fluitekruid en wat een lieve buurvrouw.Geniet van je foto's,groetjes Ingrid.

Anita zei

Ik ken dat gevoel met de computer ,ik ben zelf ook met weinig kennis begonnen en wordt steeds vlotter maar iets kunnen dat mijn pubertje van 15 niet kent is nog niet gebeurt !Jammer genoeg !! zou wel eens leuk zijn.En wat een lieve buurvrouw om je zulke mooie seringen te geven !Het fluitekruid bloeit hier nog niet maar als het zover is pluk ik ook altijd een bos.Geniet ervan!Ik ga je volgen,Groetjes Anita,

English style zei

Gezellig die seringen en fluitekruid !!
hier hangt de boom helemaal van de zware seringen (en nu ook van de regen)
Goed van je dat je nu ook collages kan maken haha, helemaal zo trots als een pauw zeker !!
Groetjes Yvonne

Elisa M zei

Wat super lief