donderdag 16 april 2009

Op de valreep

Vandaag was onverwacht toch nog een mooie dag.
De berichten waren niet zo gunstig, dus een heerlijke meevaller!
Ik had m'n dag niet zo vandaag, er kwam weinig uit m'n vingers.
Dus ik heb maar gewoon de boel de boel gelaten en wat rondgehobbeld zonder doel, was best lekker!
Wel heb ik op de valreep (voordat de regen alles wegspoelt) nog wat lentefoto's gemaakt. Zoals dit doorkijkje naar onze boomgaard.

De rozenboog zat vorig jaar prachtig vol met klimrozen, nu niet meer... de kleur was namelijk helemaal fout! Dus ik heb ze er na 2 zomers toch uit gehaald. Iedereen verklaarde me voor gek want ze bloeiden prachtig, maar ik ben daar heel pietluttig in.. het moet wel kloppen.. Nu staat er dus klimop, dat doet het altijd goed, zo'n mooie groene poort. En rozen hebben we toch wel, tegen het houthok groeit New Dawn, en aan de andere kant tegen de schutting staat een mooie witte klimmer.

De vergeetmijnietjes hebben zich heerlijk uitgebreid, dat geeft toch altijd een wat rommelig romantisch tintje aan de tuin in het voorjaar. Tot mijn verbazing staan er ook witte tussen...Ik wist niet dat die bestonden. Een verrassing van de natuur!

De spirea en de schoenlappersplant zien er ook al goed uit, en zo is de tuin al in mijn favoriete kleuren: blauw, roze en wit.

Dit jaar doet de peer ook mee! Vorig jaar zat er geen enkel bloemetje in en nu is het één en al bloesem.. schitterend! Dat belooft een goede oogst..

En ... ik heb een zonnestraal kunnen vangen in mijn lens: mijn jongste dochter!

15 opmerkingen:

theeleuten zei

Ja het was toch weer heerlijk genieten vandaag,mooie foto's heb je gemaakt van de tuin.Doordat wij de veranda en de schuur hebben laten bouwen,moeten wij weer een beetje opnieuw beginnen met de tuin..ook leuk hoor...ik ga eerdaags wel wat foto's plaatsen!
Mooie dochter heb je!
Groetjes Evelien

The Old and the Beautiful zei

Mooie dochter! Maar ook mooie tuinplaatjes. Heerlijk he dat alles weer zo uitloopt.
Het weer viel mij vandaag ook nog alles mee dus heb er ook maar van genoten.

Groetjes,
Gonda

Lief Leuk & Anders zei

Ik had ook zo'n dag....Nou ja, morgen maar weer aanpakken...!

Groetjes,
Karin

G-style zei

Hoi Corine , prachtige foto's heb je weer geplaatst van de tuin .
Die boog zal straks echt mooi zijn in het groen , ik kan me wel voorstellen hoor dat je die niet bij je tuin passende roos er uit hebt gehaald . Ik had vorig jaar knalroze en witte petunia's in de hangers aan de muur , ik vond dat roze zo lelijk dat ik steeds de roze bloemen er zoveel mogelijk uithaalde zodat wit overheerste en toen had ik me al voorgenomen dat het alleen nog maar wit zou worden.
Heb nog een paar vaste planten in potten die zachtroze bloemetjes geven en blauwe campanula maar verder geen knalkleuren meer in de achtertuin.....
Wat staat je dochter er leuk op trouwens ,ik zag haar al lekker zitten op het terras.
nou meid,tot de volgende keer,groetjes Gea

Mayflower zei

Hey Corine, wat een mooie voorjaarsfoto's van jullie prachtige tuin. Ik begrijp je helemaal wat kleuren betreft, ik haal ook planten uit de tuin die net niet kleuren bij de rest anders blijft het me storen.
Een boog met klimop is ook prachtig en het hele jaar groen, ik heb er zelf ook één in de tuin, heeft wel wat jaartjes geduurt voor de boog mooi groen en vol was, maar dat was het wel waard.
Leuk de foto van je dochter, een mooie meid.
Fijn weekend
Groetjes Mea

Bonnie zei

Soms moet je ook gewoon genieten en niets doen.
Zie je dochter....die weet hoe het moet.
Prachtige plaatjes weer.
Fijne dag

English style zei

Zo'n dag heb ik ook wel eens ja, je kunt er beter gewoon een keer aan toegeven, want alles wat je dan op de dag doet, word toch niks haha
je hebt wel hele mooie foto's van je prachtige tuin gemaakt!
Hier staat de new dawn, samen met de schneewitchen tegen de rozenboog, hoop dat ze het dit jaar weer goed doen (vorig jaar zat er op het blad allemaal roetdauw of zoiets) en deden de rozen ondanks dat we gespoten hebben het ook niet zo geweldig..
Leuke dochter heb je, knappe meid !
Nou wens je een fijn weekend !
Groetjes Yvonne

Hadasse zei

Wat een mooie foto's!! Met als topper de foto van je dochter! ;-)

Manuela zei

hahahaha ik moet zo lachen...want er zit herkenning in...als ik iets niet vind kloppen...doei weg ermee...en dan hoor je mensen vaak pruttelen....maar doe toch wat ik wil....
mooie foto's!!

groetjes en een fijn weekend!

Manuela zei

kijk even op mijn blog!

groetjes!

my day zei

Hoi Corine,
mooie foto's van je tuin en een mooie foto van je mooie dochter.Genieten hoor.
Groetjes Ingrid.

lia zei

Hoi Corine,

Je hebt een schitterende tuin, en een mooie dochter.
En als je je dag niet hebt, gewoon lekker aan toe geven. Komt allemaal goed.

pr weekend
groetjes Lia

La Flotte zei

Wat een heerlijke tuin heb je, lekker ruim, mooie beplanting en kleuren!
Ben benieuwd naar je zomerplaatjes van de tuin, dat zal vast prachtig zijn!
En wat heb je je jongste zonnestraal mooi vastgelegd!
Groetjes Heidi

THEA zei

Mooie foto's van je ..landgoed..(lol)

En een hele mooie dochter heb je !!

Ik zie dat bij jou ook niet alles wit is,schijnbaar is dat een must op meeste web-logs !! Maar ik vind ook dat het goed samen kan!! En bovendien....ieder moet doen wat hij/zij zelf het mooist vind !!

Fijn weekend, groetjes Thea

Marja Visscher zei

Lekker toch, gewoon zo'n dag niets doen. 'Lummelen' is namelijk ook een kunst en niet iedereen gegeven. Dat niets doen heeft toch maar weer mooie foto's opgeleverd! Mochten wij weer van meegenieten. Dank je wel! Fijn weekend!
vr.gr. Marja