dinsdag 14 april 2009

pasen op ons landgoed

Een mooi paasweekend is weer voorbij.
We hebben genoten, Goede Vrijdag zijn we naar Brecht (Belgie) gereden, daar hebben we prachtige oude franse luiken gekocht. We gaan ze echt als luiken ophangen bij ons zijraam,dus vanwege "werk in uitvoering" (de smid maakt scharnieren op maat, zodat we het oude draaisysteem kunnen handhaven en ivm ons Hollandse weer, zetten we ze natuurlijk goed in de verf) hierover later meer.
Zaterdag hebben we als goed klusteam, een landelijk oud hekwerk geplaatst.
Dus alles waterpas stellen, zowel verticaal als horizontaal, en de palen in beton zetten.
Het ging lekker.. jaja we zijn goed op elkaar ingespeeld na alle voorgaande klussen! En we hadden natuurlijk perfect weer ervoor!

Zondag waren we gewoon lekker thuis, de dochters hebben 's middags allerlei lekkere hapjes gemaakt, dit was niet gepland maar het was een leuk spontaan idee. Ze hebben dus met wat er in huis was van alles verzonnen, heerlijk zoals ze bezig waren! En natuurlijk hebben we er buiten heerlijk van zitten smullen! Het was erg leuk te merken dat de kinderen eigenlijk verbaasd waren dat je ook allerlei lekkers kunt maken met gewone dingen die je standaard in huis hebt.

Koude poffertjes met au bain marie gesmolten chocola erover, kaasstengeltjes (bladerdeeg plakjes met ei en geraspte kaas in reepjes gesneden), perenflapjes met kaneel (ook met bladerdeeg), sandwiches met roomkaas en komkommerplakjes, en natuurlijk gevulde eieren. Erbij een frisse yoghurtdrank met sinaasappel. Geweldig toch?!

Maandag zijn we 's morgens met de kinderen naar de paaszangdienst van onze kerk geweest en 's middags zijn Gert en ik naar de "open schuur" van Peet geweest, een leuke rit door de polders van ons waterland. Bij Petra was het heel gezellig, zo leuk...met vreemden gewoon gezellig aan de koffie/thee zitten, naar een gespreksonderwerp hoef je natuurlijk niet te zoeken: WONEN!!

Kortom : het leven biedt zoveel om van te genieten! En dat doen we dan ook!

13 opmerkingen:

G-style zei

Hoi Corine , ik lees al dat jullie ook een heel leuk weekend achter de rug hebben .
En wat een idee om die luiken ook echt functioneel op te hangen ,ben erg benieuwd naar het resultaat daarvan ,wordt vast heeeeel mooi !
Je hekwerk staat ook prachtig ,heerlijk kan klussen toch zijn he als je zo samen lekker relaxed met mooi weer buiten bezig bent .
Leuk ook dat die meiden jullie zo lekker verzorgd hebben met hapjes ,dat gaan die van mij vast ook doen als ze een beetje ouder zijn ,nu loopt dat nog vaak uit op gekibbel .
nou meid, deze week nog mooi weer ,dus blijf genieten van alles ...
ik moet vanavond werken maar ben dan ook weer drie dagen vrij , tot de volgende keer.
groetjes Gea

English style zei

Heej wat leuk dat je ook naar Peet bent geweest ! leuk zag het er allemaal uit he, en de keuken om verliefd op te worden !!
Je landelijke hek vind ik helemaal geweldig zeg !! mooi met het beukenhaagje erlangs
en wat een overheerlijke hapjes maken jouw meiden, ziet er verukkelijk uit!!!
Groetjes Yvonne

Simple pleasure zei

Dat klinkt als een super Pasen. Wat een mooi hek is dat, heerlijk dat de kinderen zulke lekkere hapjes hebben gemaakt, die bladerdeeg hapjes lijken mij ook wel wat, leuk om eens te gaan proberen.

Mayflower zei

Hoi Corine, Ik lees dat jullie ook hele leuke Paasdagen hebben gehad. Wat een prachtig hek is dat, staat mooi met de beukenhaag. Wat leuk dat je dochters allerlei lekkere hapjes hebben klaargemaakt, ziet er allemaal heerlijk uit.
Ben benieuwd naar de luiken, ik heb er het huis niet voor, maar anders stonden ze ook hoog op mijn lijstje.
Fijne avond.
Groetjes Mea

Bonnie zei

Wat goed dat je zo kunt genieten. Dat is echt een rijkdom. Dat eten bij jullie daar ziet er uit om op te eten zeg.....heerlijk.
Fijne avond

peet zei

Hoi Corine .
Ik vond het reuze leuk dat jullie er waren !
En we hebben het er samen nog over gehad dat we samen nog zo kort in blogland zijn , maar dat we er ons zeer in thuis voelen !
Wat is je hek geweldig ! Leuk dat jij en je man ook zo`n goed klus team zijn .
Ik ben ook heeel benieuwd naar je luiken !


Groetjes en fijne avond Peet

lia zei

Hoi Corine,

Het is echt een landelijk plaatje, dat hek met die beuk.
En wat leuk dat je dochters jullie zo verwend hebben.
Dat heb je weer met dochters hé.
Zal best wel leuk zijn om de damesbloggers in het echt te zien.

lieve groetjes Lia

The Old and the Beautiful zei

Het klinkt of je een super pasen achter de rug hebt.
Jullie hek ziet er mooi uit. Ben benieuwd naar de luiken en wat lief dat jullie dochters jullie zo verwend hebben.
Je kunt dus weer terug kijken op een leuk lang weekeind.
Groetjes,
Gonda

t brocante sfeertje zei

Hai,lijkt wel of iedereen de post met eten heeft en ik ben aan de lijn....ziet er heerlijk uit hoor.
Ben je in Brecht bij Linda geweest voor de luiken?Groetjes,Ingrid

my day zei

Hoi Corine,
het hek ziet er erg mooi uit zo, en ik ben ook benieuwd hoe de luiken gaan worden.
Wat superleuk van je kinderen om jullie zo te verwennen,ziet er allemaal erg lekker uit.
Groetjes Ingrid.

Collie zei

Wat een mooi hek hebben jullie geplaatst. Dat is me toch een aardige klus, maar het staat mooi recht. Ik ben benieuwd naar de luiken! Dat glaswerk verderop je blog is ook heel mooi. Mijn zoon gaat binnenkort mijn doos met glaswerk te voorschijn halen, ligt al 7 jaar achter de schotten. Ik ben benieuwd wat er ook al weer in zat .... Mooie sfeer heb je in en om je huis.

Groetjes, Collie

I. zei

Hai,
ik lees nu pas dat je in Brecht bent geweest. Daar in de buurt heb ik lang gewerkt. Nu wonen we in het midden van België, maar tot 2 jaar geleden helemaal in het noorden, vlakbij de Nederlandse grens.
Fijn weekend!
Groetjes, Isabel

Elisa M zei

Oh wat super leuk