dinsdag 7 april 2009

pril voorjaar in de tuin

Het is nu bijna 3 jaar geleden dat we ons huisje kochten, binnen was alles bruin... en er was geen tuin...
Aan de achterkant van het huis was een houten schuur gebouwd met daarachter een plaatsje, met een grote struikenwildernis, achter het plaatsje stond een schutting met een poort, daarachter bleek een geitenwei te zijn. Alles grandioos verwaarloosd, veel achterstallig onderhoud, maar ik zag wel voor me hoe het kon worden!
Nu zijn we dus een kleine 3 jaar verder en begint het er op te lijken..
Er is heel veel geschilderd, er zijn kozijnen vervangen, er is een douche gemaakt, (we hebben wel een zinken teil, maar ach een mens wil ook wel wat luxe! :-) de schuur is afgebroken en er is een nieuwe (met verdieping) voor in de plaats gekomen. Ja en we hebben een tuin gecreëerd, de planten zijn nog niet echt van formaat, het is allemaal nog wel pril maar de grote lijnen zijn al zichtbaar en genieten is al mogelijk!
En dat doen we deze mooie voorjaarsdagen met volle teugen..
zondag zaten we lekker buiten thee te drinken toen we in de klimop een merelnest ontdekten, moeder merel zit er te broeden op 3 eieren, prachtig!

11 opmerkingen:

The Old and the Beautiful zei

Huh...zitten de vogels nu al op eieren? Dat gebeurt toch pas in mei?

Maar het is wel heel leuk als zoiets vlak onder je neus plaats vind he?

Jammer dat het mooie weer, weer een beetje over is maar hopelijk kun je nog heel vaak van je ontgonnen tuintje genieten!

Groetejes,
Gonda

Hadasse zei

Oh leuk, ik heb er ook pas weer eentje ontdekt in onze tuin, vlak boven de zandbak onder het speelhuisje nog wel!!
Mooi he, ik wou er ook net de komende dagen een foto van plaatsen ;-)

Nostalchique zei

Oh geweldig! Heerlijk die natuur. Ik probeer in ons stadstuintje ook zoveeel mogelijk groen te plaatsen, zodat we ooit ook nog eens van deze taferelen krijgen.

Manuela zei

aaaaaahhhhhhhhhhhhh...........zo leuk!!!
en dat je het op de foto kan zetten....
geniet lekker van je tuin!!je planten groeien vanzelf......leuk om dat ook te zien

fijne week..

lia zei

Heerlijk die lente.
En leuk die jonge vogels. Wij hadden vroeger in onze oude tuin ook veel vogels.
Maar nu we minder bomen hebben en een poes hebben we helaas ook minder vogels.
En die tuin gaat straks zo hard groeien, dat zul je zien.

groetjes Lia

Mayflower zei

Hey Corine, de merels zijn volgens mij al vroeg aan het broeden, maar wat leuk hè zo'n nestje in de tuin. Ik had vorig jaar een merelpaartje in de bolacacia en die hebben tot wel 2x jonkies gehad. En wat je tuin betreft, dat gaat zo snel, voordat je het weet heb je een mooie 'volwassen' tuin.
Leuke foto ook van je huis met die prachtig gepotdekselde delen.
Fijne dag nog.
Groetjes Mea

English style zei

Wat ziet dat er gezellig uit bij jullie (dat is nu helemaal mijn smaak :-)
ik zou graag een gepotdekseld schuurtje willen met witte kozijntjes en dakpannetjes :-)
de witte kozijntjes heb ik wel en de dakpannetjes inmiddels ook (was een asbest dak)dus we zijn op weg hihi
die plantjes groeien vanzelf hoor, bij ons staan de annabellen hortensia na 3 jaar zo mooi te bloeien, en dat was nog wel eigen stek, dus even geduld, en dan is alles heerlijk begroeid !
je merelnestje vind ik helemaal super zeg !!!
groetjes Yvon

G-style zei

Hoi Corine,
wat een gezellige foto's heb je weer geplaatst !!!
Ik vind die van nestje met de merel erin zooo lief , leuk dat je die ontdekt hebt......
Je grote zinken bloempot met het boompje erin vind ik ook helemaal te gek , helemaal mijn smaak ,hoop nog eens zoiets te vinden.
Tot de volgende keer maar weer en ben erg benieuwd naar meer foto's van je gezellige tuin, leuk is dat he als alles zo wordt als je het voor ogen hebt !!
groetjes Gea

my day zei

Hoi Corine,
het ziet er aan de buitenkant geweldig uit en wat leuk een merelnestje in de tuin.In de grote conifeer van onze buren zit een duivenpaartje te broeden,erg leuk om ze straks weer af en aan te zien vliegen als er jongen zijn.
Fijne paasdagen,groetjes Ingrid.

I. zei

Hi! Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog. Jouw blog is ook erg sfeervol! En wat een fijn geschenk, zo twee grote dochters die een lekker gerechtje maken!
Hier in België is het Paasvakantie, dus wij hebben er ook gezellige dagen op zitten.
Tot ziens! Groetjes van Isabel

Karin zei

wat een gezellige sfeer! Overigens, als je in een omgeving woont met veel groen om je heen, loop je een grote kans dat je last krijgt van boktor. Mocht dit het geval zijn, is dit de oplossing: boktor