donderdag 9 april 2009

opgeruimd en fris

Vanmorgen ben ik lekker bezig geweest, de woonkamer is heerlijk opgeruimd en fris.
Dat zijn van die klussen waar ik eigenlijk geen zin in heb, maar als ik dan bezig ben voelt het wel heel goed, de boel knapt er zo mooi van op.
En wat het extra leuk maakt... je hebt alles weer even in de vingers...
Op de tv-kast staan peuterfoto's van Gert tussen de kippen (hoe landelijk!) en van mij op mijn driewieler. Erbij een stoere kandelaar van armeluiszilver en mijn eerste schoentjes.

Ik hou niet van een vol huis, maar in de loop van de tijd komt er toch elke keer van alles bij. Na zo'n schoonmaakbui is er weer rust in huis. De zolder staat nu wel wat voller, dus die ga ik op een regenachtige dag ook maar eens aanpakken.

Dit is mijn theetafeltje, erop allerlei mooie glas/kristalvondsten. Ik ben gek op glas-en zilverwerk, maar om het mezelf wat moeilijker te maken verzamel ik alleen glaswerk met een ster in de bodem.

Onderop staat een oude canvas dokterstas, een lekkere stoere tegenhanger voor het tere glaswerk!

De paaseitjes liggen klaar... de weerberichten zijn zonnig... fijne dagen !

12 opmerkingen:

brocante roos zei

het geeft echt een goed gevoel als alles weer heerlijk schoon en opgeruimt is hè? Jij zult vanavond wel heerlijk tevreden en genietend op de bank zitten(weet natuurlijk niet wat je gaat doen vanavond, maar bij wijze van spreken)
Ik geniet in ieder geval wel van je foto's.

G-style zei

Hoi Corine ,
jij bent lekker bezig geweest hoor ik al wel ,frist ook je hoofd van op he!
Je hebt van die leuke en sfeervolle hoekjes en inderdaad niet te druk ,daar hou ik ook van .
Het is alleen dat er zoveel mooie spullen zijn en dan moet je kiezen wat je neer zet , een zolder heb ik niet dus een keer in de zoveel tijd staat gewoon de computerkamer op ontploffen......
Fijne dagen voor jullie allemaal ,geniet van de zon !
groetjes Gea

Bonnie zei

Heb je de eitjes dan wel verstopt alvast.....
Tja bij mij gaat ook regelmatig weer wat naar zolder. Het lijkt daar wel de kringloop...
Ach ook dat project komt nog wel eens.
Fijne dagen

lia zei

Hoi Corine,

Fijn is dat hé, als je alles weer hebt opgeruimd.
En ook leuk die spulletjes van vroeger.
Bij mij gaat er ook regelmatig iets weg en komt het later weer terug.
Het houd ons bezig..........
Fijne dagen met je gezin.

groetjes Lia

English style zei

Hee Corine,
Kom je morgen bij mij ??? ik kan namelijk de gang niet zo krijgen om eens flink huis te houden hier :-(
heerlijk als alles weer lekker opgeruimd is zeg, maar over dat glaswerk, wat is er speciaal of bijzonder aan het glaswerk met ster ?? ik heb daar ook wel wat van, maar heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan of dat bijzonder was...
Fijne Paasdagen voor jou en je gezin gewenst!
Groeten Yvonne

theeleuten zei

Mooi al dat glaswerk,ook mijn favoriet...en lekker alles gesopt!Ik wens jou ook fijne paasdagen!Groetjes Evelien

jeanette zei

heerlijk alles weer schoon, kan jij lekker van de paasdagen genieten. fijn paasweekend!
groetjes,
jeanette

The Old and the Beautiful zei

Nou Corine,je hebt mij geïnspireerd hoor! Bij mij is de beneden verdieping ook helemaal gesopt. Alles glanst weer. Lekker hoor.
Nu ga ik eerst lekker even in de zon zitten want die is er niet zo vaak en dan eind van de middag boven nog even lekker schoonmaken.
Dan kunnen wij er lekker tegen dit weekeind ;-)
Geniet ervan en fijne dagen!

Groetjes,
Gonda

Isis zei

Hoi Corine,

heerlijk zo af toe toch, ik ben ook lekker bezig. Het zal wel aan het weer liggen.

Fijne en zonnige paasdagen gewenst

Irma

piitis zei

Hi Corine!
Beautiful photos!!!
I wish you a happy easter!!
Hugs:))
Piitis

le ciel flamand zei

Leuk, die kinderfoto's en eerste schoentjes.
Ik ben momenteel ook bezig met de lenteschoonmaak, er verdwijnt een en ander naar de zolder en er komen 'vergeten' spullen in de plaats. En zo blijven we bezig...
Groetjes,
Annelies

Laura zei

I love the look here...the little shoes..the glass.....You have a beautiful blog and I shall be back to visit again.
Be well, Laura