maandag 25 mei 2009

buitenleven

Wat een mooie dagen hebben we gehad, ik ben een zomermens.. buiten leven.. rommelen, thee drinken en eten.. in de zomer zijn we zoveel mogelijk buiten!
Vrijdag zijn we bezig geweest met een lastige klus.. even geleden hadden we oude franse luiken gekocht en daar heeft de smid passend bevestigingsmateriaal voor gemaakt. Nu moesten wij dus bepalen waar die op de muur moesten.. een precies werkje..telkens passen en meten en weer passen..maar goed, het is gelukt! De scharnierijzers zitten op de muur.
We zijn zelf heel enthousiast, vroeger zat hier de voordeur en dit raam vonden we in de lange zijmuur altijd wat sfeerloos, de luiken maken er een totaal ander plaatje van, super! De volgende klus is kaal maken en daarna goed gronden en verven.
Het kost even wat tijd, maar het gaat goed komen.. wordt vervolgd..
En de tuin, daar kan ik elke dag wel foto's van maken. Er gebeurt zoveel.. vanmiddag heb ik de camera meegenomen naar het achterste deel van onze tuin, de werktuin. Daar heb ik heel wat wassen gedroogd deze dagen.
Maggi, japanse wijnbes, aardbeien, boontjes en prei.
De eerste aardbeien hebben we al geoogst, heerlijk zoet!
Verder beginnen er nu allerlei planten te bloeien overal in de tuin.. dus de camera maakt overuren..

18 opmerkingen:

Simple pleasure zei

Wat een mooie luiken. Bijzonder dat je er twee hebt gevonden die ook nog goed passen. Het geeft inderdaad gelijk een heel andere sfeer. Wat een lekker weer is het he, lekker weer buiten genieten van alle bloemen en planten, een gezellige tuin hebben jullie. Morgen kunnen we er geloof ik ook nog even van genieten, en dan weer regen , maar dat is weer goed voor de plantjes!
Groetjes Jo.

English style zei

Wat een prachtige luiken krijg je voor het raam!!
luiken breng gelijk sfeer met zich mee he, gezellig hoor !
heerlijk zo dat buitenweer he, ik zit nu nog lekker achter mijn laptopje in de tuin :-)
heb de afwas er nog staan haha, maar na het eten eerst even wezen fietsen en nu nog eventjes genieten (de afwas staat er zo meteen ook nog wel helaas :-()
hoop dat er nog vele mooie dagen zullen volgen, met volop geniet momenten !!
groetjes Yvonne

brocante roos zei

Prachtig die luiken! Het is vast een hele klus geweest maar zeer zeker de moeite waard.De foto's van je tuin zijn ook al zo prachtig, iedereen geniet met volle teugen van alle mooie,en zonnige tuinfoto's van iedereen.

Groetjes Marjan

Princess Of Pink zei

Schitterend die luiken! Zo gezellig en sfeervol :) Wat zijn je aardbeien al rood, die van mij zijn nog te groen om te eten maar kan bijna niet wachten. Ze zijn altijd zo heerlijk zoet en geurig, mmmmm. Gezellig die was buiten, lol. Heerlijk he dit weer, van mij mag dit een hele tijd aanhouden, lekker buiten zitten, bezig zijn of luisteren naar de stilte en het gekwetter van de vogels ♥

Laura zei

Hi Corine! I love your French shutters and they look wonderful on your home.....your garden is beautiful already....you have been so busy and working so hard on your home....and it shows! I hope that you have a good week ahead!
Take care, Laura

jeanette zei

prachtig zijn je luiken langs het raam! een echte aanwinst hoor! heerlijk zijn de dagen op moment en wat kan je dan van je tuin genieten hè? heerlijk om er telkens weer foto`s van te maken en vind je ook niet dat de tuin er elke dag weer anders uitziet? er gaat steeds meer bloeien, en ja...daar moet je gewoon prachtige plaatjes van schieten. dus meid morgen maar weer, doe ik ook! bedankt voor je mooie foto`s.
groetjes,
jeanette

The Old and the Beautiful zei

Nou...of het morgen weer zo genieten word van onze tuintjes betwijfel ik want het gaat toch tekeer buiten en ik denk dat het hele lekkere weer voor een paar daagjes over is.
Maar we hebben wel genoten natuurlijk de laatste paar dagen.
Je luiken zijn prachtig! Dat ziet er meteen heel anders uit he?
Mooi hoor!
Groetjes,
Gonda

G-style zei

Hoi Corine,
wat heb je toch een sfeervolle tuin , blijk maar lekker veel foto's maken ......en plaatsen , kunnen wij ook lekker mee genieten.
Ik vind je luiken super , wat een idee om die aan weerszijden van dat zijraam te plaatsen , daarmee krijg je gelijk een prachtig totaalplaatje.
Succes met het verven van de luiken en fijne week verder,
groetjes Gea

Mayflower zei

Hoi Corine, prachtig de luiken, staat altijd zo sfeervol en je tuin ziet er ook heel mooi uit, heerlijk hè dat buitenleven.
Fijne dag.
Groetjes Mea

Kind An Huys zei

Ik vind je tuin echt zo mooi en gezellig, ik zal daar ook wel uren door kunnen brengen, lekker in de boomgaard met verse aardbeien !!!
En zo is de was doen nog een leuk karweitje.
Helaas vandaag geen buiten zit weer, wat een noodweer is het vannacht hier in het westen geweest. Ik hoop dat je tuin er nog een beetje netjes bij staat na al die hagel, regen en onweersbuien!!
O, ja vergeet ik het bijna, je luiken staan echt zo knus, mooi hoor.
Groetjes, Anne.

Anita zei

Wauw wat een prachtige tuin en zo groot !En je luiken zijn super ,zeg maar gerust om een beetje jaloers op te worden!Het geeft je raam meteen een zuidelijk sfeertje.Zo vindt ik die shutters die je tegenwoordig wel ziet ook zo ontzettend leuk,maar ook zo duur !Mijn aardbeitjes zijn nog niet zover maar ik kijk er al naar uit.Leuk dat je ook een Japanse wijnbes hebt,bij mij staat hij nu voor het derde jaar en nu groeit hij als een gek vol met knopjes.Geniet van je tuin en tot een volgende keer.Anita.

Carolina zei

Hoi hoi, wat een prachtige luiken! Ziet erg sfeervol, en je tuin ook heerlijk sfeervol. Wij zijn nog bezig om de tuin op orde te krijgen, achja komt goed. Genietse groetjes Carolina

peet zei

Hoi Corine
Wat heb je ons weer heerlijk mee laten genieten van je tuin !
Wat zijn we al verwend met het mooie weer he ??!!
Ja en dan wil je alleen maar buiten zijn !
Wat een klus om je luiken goed op de muur te krijgen , maar het resultaat is echt geweldig !
Ik hoop dat we weer snel mooi weer krijgen , het heeft hier vanacht gespookt ,en de tuin heeft flink op z`n donder gehad straks de schade maar eens opnemen ..
Groetjes Peet

my day zei

Hoi Corine,
wat mooi zeg, echt prachtige luiken.Je tuin is ook erg mooi en je hebt al aardbeien.Hier zelfs nog geen bloemetje in het aardbeien plantje,maar we wachten rustig af.
Groetjes Ingrid.

lia zei

Wat staan die luiken mooi zeg! En het is wel een heel werk, maar je hebt er altijd meer plezier van als jezelf bezig bent geweest. [vinden wij altijd] En je tuin is een plaatje, ziet er toppie uit. Je kunt niet genoeg foto's nemen.

groetjes Lia

Bonnie zei

Heb je wel een paar aardbeitjes bewaard voor me.....????
Je luiken zijn super zeg. Wat een sfeer geeft dit gelijk.
Fijne dag

tatam zei

Ik hou van deze tuin ! Alles is zo mooi !

thornwoods at home zei

Staat gezellig de luiken!!

Groetjes van Monique