vrijdag 29 mei 2009

veldbloemen en aardbeien

Een jaartje ouder en stukken wijzer!
Vandaag heb ik met een vriendin de laatste stukken kwarktaart opgemaakt. Heerlijk in de ochtendzon, die al rap lekker prikte op onze huid.. we zijn al kletsend behoorlijk bijgekleurd allebei! Met haar ben ik nooit uitgepraat, al zitten we de hele morgen te praten, als ze weg is denk ik dan: o nou heb ik dat en dat nog niet gezegd.. Dus dan gaat er soms gelijk maar even een mail achteraan :-)
Daarna was ik even druk... Nieuwe hoekjes stylen, ik had wat bloemwerk gekregen wat natuurlijk een mooi plaatsje moest krijgen.
Deze prachtige bos ridderspoor bracht Gert voor me mee, ik hou niet zo van een standaard bos bloemen (lastig !), mij doe je een groot plezier met een soort van veldboeket! Gelukkig gaan de bloemisten van tegenwoordig daar ook een beetje in mee.
Dit is toch prachtig?!
Helaas zijn ze alleen wel erg kwetsbaar, dus met het uitpakken waren er al wat takjes geknakt, maar ook die hebben een mooi plekje gekregen.
Een mooie combinatie, oud glas met tere bloemen en wat zilver..
Glas vind ik zowiezo erg mooi, soms zet ik de hele verzameling bij elkaar, nu heb ik weer hier en daar wat staan. Doordat het glas transparant is oogt het niet vol of druk ofzo.
Deze mooie antieke stolp staat nu op de vensterbank en is gevuld met heerlijke ambachtelijk gemaakte bonbons.. vanmorgen gekregen. Zo lekker! Ik mag er elke dag één heb ik bedacht..(het zijn er 15)
Als ik zo lekker bezig ben in huis vergeet ik nog weleens wat te eten tussen de middag, maar om 2 uur was alles naar m'n zin en heb ik mezelf verwend met lekkers op brood!
Een boterham met brie en één met aardbeien, een glas thee erbij.. een traktatie!!
De rest van de midag heb ik in de tuin zitten genieten, de nieuwe Wonen Landelijke Stijl is uit. Vast ritueel.. eerst even vluchtig doorbladeren en daarna alles uitgebreid lezen en bekijken.. na een paar dagen nog eens bekijken en dan gaat ie naar m'n moeder. Die geeft 'm door aan m'n zusje en dan komt ie weer terug bij mij.. dan kijk ik er nog eens goed in en dan gaat ie op de stapel naast de bank, lekker voor het grijpen.
Er komt een mooi zonnig (lang)weekend aan.. Geniet ervan!

13 opmerkingen:

Manuela zei

ik krijg trek als ik naar die foto's van jou kijk...mmmmmm....
mooi hoor die ridderspoor!
ik hoop dat je het red met je bonbons...het zou mijn behoorlijk moeite kosten hahahaha
een fijn weekend!!!
groetjes

lia zei

Leuk dat verhaal van je. Want als ik het lees is het net of ik mezelf hoor praten. Heel grappig. Heb gisteren de laatste boeketten van mijn verj weggedaan en meteen even getut in huis. Helemaal fijn is het als er niemand thuis is.
Jij hebt ook weer leuke hoekjes gemaakt met het glas en zilverwerk.

fijne dagen
groetjes Lia

Mayflower zei

Hoi Corine, wat ziet je kwarktaart er heerlijk uit. Ik ga straks een MonChoutaart voor morgen maken, ook met aardbeien.
Ik heb net ook even de WonenLandelijke Stijl doorgebladerd, doe dat net als jij en dan straks alles heerlijk lezen, het blijft een prachtblad. Je boeket Ridderspoor staat prachtig net als de kleine bloempjes met het mooie glaswerk.
Ik wens je hele fijne Pinksterdagen toe.
Groetjes Mea

Freekje zei

Wat schrijf je leuk en boeiend! En o zo herkenbaar dat geklets onder vriendinnen, heerlijk dat je zo iemand hebt he!
Ik geniet elke keer weer van je foto's en je styling, en inderdaad met glas maak je de sfeer niet te vol.
Fijn pinksterweekend, groetjes!

Mama Monique zei

Ze zijn inderdaad prachtig. Ook ik hou daar wel van. Simpel, maar mooi in zijn eenvoud.

En lekker, die bonbons... Maarre... lukt dat? Eén per dag? Mij zou het wel wat moeite kosten hoor, zeker als ze er zo verleiderlijk bij staan ;o)

Jij ook een zonnig weekend toegewenst!

English style zei

Wat jij met je vriendin hebt, heb ik met mijn zus, we zijn gewoon nooit uitgepraat haha
wat een mooie bos ridderspoor heb je gekregen, prachtig !!!
en mmmm wat een lekkere bonbons, krijg helemaal zin er in :-)
ligt de woon landelijke stijl al in de winkel ??
Nou heb de landleven nog ongelezen liggen en de nieuwe Jeanne d'Arc, dus vermaak me wel..
ga je nog naar de Summerfair ?? wij zijn vandaag geweest
fijne dagen gewenst!!
groetjes Yvon

The Old and the Beautiful zei

Wat een gezellige post. je ridderspoor is mooi en je gestylde hoekjes stralen weer rust uit.
Glas is altijd mooi.
Geniet van je bonbons! En van het weekend verder.
Groetjes,
Gonda

Bonnie zei

Ik zie het al hier...jij geniet van het leven.
En gelijk heb je....morgen nog een heerlijke dag in het verschiet.
Geniet ze

G-style zei

Hoi Corine ,
ik lees dat je een gezellige dag hebt gehad en heerlijk ook dat je dan nog even apart met je vriendin bent en dan zo gezellig kunt kletsen .
Ik heb dat ook met een paar vriendinnen en dan eigenlijk nooit uitgepraat zijn .
Je ridderspoor staat super en in combinatie met dat glas is zo'n teer blauw bloemetje altijd mooi.
Ik wens jullie voor morgen nog een fijne dag en tot de volgende keer,
groetjes Gea

Marja Visscher zei

Wat een prachtige foto's, mooi, fragiel dat ridderspoor! Dat hoekje heeft wel wat! Jij geniet wel van het leven en gelijk heb je! Morgen, Tweede Pinksterdag weer zo'n dag da's dubbel genieten! Pluk de dag, doe ik het ook!!
Vriendelijke groeten,
Marja

Lien zei

hherlijk verhaal en je bent natuurlijk meer dan welkom in NZ

Bellavien zei

OOOh wat heerlijk, het water loopt me in de mond, hier is het nog wachten op de aardbeien van het land, maar dat is het wachten waard hoor. Fijne dag.

Jeannette zei

Ik ren zo meteen naar de groentewinkel om de hoek voor wat aardbeien!
En natuurlijk nog van harte gefeliciteerd! Hiep hiep Hoera! Wel wat laat, maar dat is wel typisch iets voor mij. ;)
Wat een mooie bloemen heeft Gert voor je gekocht!
Liefs, Jeannette