maandag 18 mei 2009

wisselvallig

Al weer een weekend voorbij, de tijd vliegt! Zaterdag was een winderige maar droge dag, gelukkig maar want Hennie van webwinkel Room17 had een tuinfair georganiseerd. Heel leuk.. vooral omdat ik er een mooie grote glazen stolp vond! Hij past precies op de gietijzeren onderzetter die ik vorige week niet kon weerstaan.
Zondag heeft het de hele ochtend geregend, toch bedachten we dat we wel zin hadden in een flinke wandeling met Jip (onze hond). Toen we zover waren motregende het nog iets maar het was niet koud. En we waren de straat nog niet uit of het was droog! Dus met flinke pas de stad uitgelopen. Normaal nemen we nooit een camera mee want we houden niet van geslenter, we lopen altijd lekker stevig door. Maar gisteren hebben we zulke mooie foto's gemaakt..al die mooie bermbloemen..
We wonen temidden van prachtige natuur, aan de ene kant het bos en aan de andere kant het kanaal en de rivier. Deze wandeling ging langs het kanaal. Er zitten ooievaars op het nest, maar helaas wilden ze niet gaan staan om voor ons te poseren..
Het lijkt wel of je anders kijkt als je met de camera rondloopt, we lopen hier heel vaak, maar we hadden nog nooit gezien dat er zelfs op de duckdalf gras groeit..
Al met al toch hadden we een wisselvallig maar heerlijk weekend!

13 opmerkingen:

jeanette zei

leuk dat je naar de fair van Hennie bent geweest, helaas moet ik zaterdags altijd werken en kon er niet heen, anders was ik ook van de partij geweest. mooie stolp heb je gekocht, zo leuk met die schoentjes eronder. prachtig is de natuur op moment....
groetjes, jeanette

Berna zei

Mooi die stolp. Met mijn verjaardag heb ik ook zoiets gehad. Daar zat echter een glazen schaal onder en daar zag je de schoentjes niet goed in. Vervolgens heeft een collega van mijn man er een plaatje in gemaakt maar ook dat was het niet. Tot ik 2 weken geleden een donker houten taartplateau tegenkwam. Helemaal blij nu. En wat is de natuur nu mooi he? Heerlijk. Het zijn mooie plaatjes die je hebt geschoten.

sylvia zei

heel mooi, al die bloemen en de duckdalf en je aanwinsten..leuk he dat je met camera om je nek heel anders naar dingen gaat kijken? Dat heb ik ook, ik ga mijn eigen leefomgeving ook meer waarderen omdat de camera je ogen geeft om te genieten!!

The Old and the Beautiful zei

Wat een bof dat de stolp precies past op de onderzetter die je pas gekocht hebt.
Dat heeft dus zo moeten zijn he? ;-)
Mooie foto's van jullie wandeling. Er is inderdaad zat te zien buiten.

Groetjes,
Gonda

Laura zei

First of all your photographs are amazing....so beautiful and serene....lovely roadside flowers.....Second, the bell jar is perfect and those darling little shoes are so sweet! Hope you have a wonderful day!
Be well, Laura

lia zei

Zo op de foto's van hennie te zien was het daar enorm gezellig en leuk.
Voor mij is dat allemaal net te ver.
Ik wandel ook altijd stevig door, maar als ik de camera meeneem dan ga je volgens mij idd anders kijken.
Mooi de natuur.

groetjes Lia

Bonnie zei

En van wie zijn die lieve babyschoentjes....wat een schatjes zijn dat.
En wat groeit er veel moois niet? Zomaar overal en dicht bij huis. Genieten....
Fijne avond

peet zei

Prachtige foto`s !!
Wat zal dat een heerlijke wandeling geweest zijn !
Die wandelingen mis ik zo sinds mijn hondje is overleden .
je stolp creatie ziet er super uit !

Groetjes Peet

faire un songe zei

Hoi, wat jammer dat we elkaar niet hebben getroffen, wij waren er om half 12 tot ongeveer half 1.
Je hebt een mooie stolp gekocht.
Zag er zeker mooi uit bij Hennie.
Enne nog gefeliciteerd met je man, Groetjes Hetty

Simple pleasure zei

De stolp is mooi, wat goed dat hij net op de onderzetter past. Het is inderdaad anders wandelen met een camera om je nek, ik zie ook altijd zoveel dat van wandelen niet veel komt. Mooie bermbloemen.
Groetjes Jo.

English style zei

Heeft hennie al foto's op picasa ??? moet ik zo even kijken :-)
het was zo te lezen wel leuk bij haar !!!
mooie stolp !
wij hebben eiegnlijk altijd de camera bij ons, daardoor kan ik regelmatig bv ree wild op de foto zetten
en foto's van bv beekstroompjes o.i.d is ook zo mooi, maar je moet het natuurlijk wel "zien" ...
vind jouw foto's prachtig !
groetjes Yvonne

G-style zei

Hoi Corine,
wat een mooie stolp heb je weten te bemachtigen ,staat super daar op die mooie onderzetter !
Aan de foto's op picasa te zien was het erg leuk bij Hennie, wat een sfeervolle tuin heeft ze he...........
Jammer dat wij daar toch nog een eind vandaan zitten anders was ik zeker gekomen.
Mooie foto's heb je van de natuur gemaakt , je ziet als je de camera meeneemt steeds weer een leuk plaatje dat je wilt fotograferen lijkt me.
Fijne week verder, het schijnt weer mooier weer te worden,
groetjes Gea

Mama Monique zei

Het is inderdaad waar, je wandeld heel anders als je door een lens kijkt. Wat kan de natuur en omgevind dan bijzonder mooi zijn hé?
Je hebt het in ieder geval práchtig in beeld gebracht ;-)