vrijdag 5 juni 2009

minimallen

Van de kinderen heb ik vorige week voor mijn verjaardag echte oude minischoenmallen gekregen, zo schattig en tegelijk zo stoer! Ik hou van eenvoud en dat vind je zeker in deze mallen, een simpele vorm, waarschijnlijk met de hand gemaakt (ze zijn namelijk niet precies gelijk).
Voorlopig staan ze te pronken op een oud kistje in de vensterbank, ernaast een antiek stolpje met een paar (kerst)hangers van armeluizilver eronder..
Een stapeltje oude boekjes (de onderste is een oud woordenboek van m'n vader) op een oud opstapje, gewoon.. simpel.. dit is wat ik bedoel..
Behalve de vloer, dat was een paar jaar geleden de lowbudget oplossing. Hier en daar zitten al flinke afgesleten plekken en die vind ik mooi.. :) dus bij ons mag iedereen met zandschoenen naar binnen, dat schuurt zo lekker!
Op ons wensenlijstje staat een verouderde vergrijsde vloer..maar met studerende kinderen duurt het even voordat zo'n grote wens vervult kan worden. Niet erg hoor.. we genieten nu van de kleine vervulde wensjes!

23 opmerkingen:

Freekje zei

Mooie accesoires hoor, dat doet het al hé. En je vloer ziet er goed uit hoor, goed van je dat je blijft genieten ook al heb je een andere wens voor ogen. Soms moet ik mezelf ff herinneren om te genieten van wat is, en af te wachten van wat komt. Alles op z'n tijd ;)
Fijn weekend!

Manuela zei

wat een schatjes die schoenmalletjes!!!
ik heb alleen grote maar deze zet ik ook op mijn lijstje van ooit nog eens....

fijn weekend!!

brocaatje zei

wat een schatjes,en zo mooi van kleur!
fijn weekend hoor

t brocante sfeertje zei

Prachtig zijn ze hoor juist de eenvoud ervan bedrukt de pracht!Maar dat vindt ik van je vloer ook hoor en toch heerlijk dat je niet de hele dag moet gillen schoenen uit!En wie wat te wensen heeft....Lekker weekeinde met veel zon!Ingrid

Simple pleasure zei

Wat een mooie schoenen mallen, en een mooi opstapje heb je daar ook staan. Een afgesleten vloer vind ik ook niet zo erg, net als butsen in de tafel tonen ze dat er in huis geleefd word.
Groetjes Jo.

my day zei

Hoi Corine,
mooie schoenmalletjes heb je gekregen en ook zo leuk neergezet.Vind het oude opstapje al zo mooi.Mooie foto's heb je ervan gemaakt,ook de bloemen in je vorige posten vind ik prachtig,zeker die roos met het zonlicht er half op, echt genieten.
Fijn weekend,groetjes Ingrid.

Twa zei

Wat een leukertjes. En je hebt ze ook zo leuk gedecoreerd. En de vloer ziet er goed uit op de foto hoor.

English style zei

Wat een leuk verjaardags cadeau he, hier zouden ze mij ook een plezier mee doen !
Ik heb bijna alleen maar kleine mallen, op de 1 of andere manier vind ik die toch wat schattiger :-)
fijn weekend gewenst!
Groetjes Yvonne

Mayflower zei

Hoi Corine, wat een schattige schoenmalletjes en je heb het sfeervol gedecoreerd. Heerlijk is dat dromen over de wensen die je nog graag wil vervullen, maar nog mooier is het nu genieten van alles om je heen.
Fijn weekend.
groetjes Mea

lia zei

Leuk die mallen hé. Heb ze ook, en blijven ook leuk. Wat een mooi bankje heb je op de [overloop] staan, bij die spiegel.
Misschien kun je de vloer schilderen? ook leuk.

fijn weekend
groetjes Lia

tatam zei

Die zijn zo mooi ! Ik heb ook kleine maar niet zo klein ! Zeer zeldzaam !

Bonnie zei

Oh ik heb die kleintjes ook....bij een webshop gekocht toevallig.....?
Zo lief vond ik ze....heb er baby-slofjes om gedaan.......genieten.
Fijn weekend

The Old and the Beautiful zei

Lief he die kleine malletjes. Ik kan niet goed zien hoe klein de jouwe zijn maar ik heb ze zelf in maatje 24 en die vind ik ook al zo schattig. Je hebt het weer leuke gestyld.
Ook je meisjes buste staat mooi op je tuintafel en de pioenen doen het prachtig.
Fijn weekeind gewenst vanuit een koud Stockholm.
Groetjes Gonda

piitis zei

Hello Corine!
I like you style so much!
How you use colours, materials and different
styles mixed together.

I wish you a lovely weekend!!
Hugs to you:)
^_^Piitis

Carolina zei

Wat een schatjes zijn het!! Ik vind die eenvoud ook zo mooi. Geniet ervan!! Groetjes Carolina

Kind An Huys zei

Mooie collage heb je er van gemaakt. Zo leuk bij elkaar en dan met dat opstapje!! Toch mooi je vloer, ach het is ook wel goed om wat te wensen over te houden toch.
Nog een fijne zondag, groetjes, Anne.

English style zei

Hoi Corine,

die foto's doe ik inderdaad met picasa 3, je kunt ze dan ook mooi bijsnijden zoals je ze wil hebben, en allerlei effecten kun je gebruiken, zwart/wit of sepia, met een lichte glans om de foto's, echt leuk om zo met de foto's te stoeien :-)
Zie nu net pas wat voor leuke collage je hebt gemaakt, had gister alleen oog voor je leuke babymallen hihi, maar je collage is ook supermooi !!
groetjes Yvon

Laura zei

Lovely post! I adore the little shoe molds and your wonderful collage....simple and sweet!
Be well, Laura

Janneke zei

Hoi Corine, Wat een lief verjaardagskado !! Encwat heb je er mooi mee gedecoreerd !! Ben ook dol op oude spullen...dat kleine voetenbankje is helemaal prachtig.
Bedankt voor de inspirerende foto's :)
Fijn weekend nog, Janneke.
ps. ik zet je bij m'n favorieten; is dat ok ?

thornwoods at home zei

Wat een schatjes die mallen, echt voor kindervoetjes! Leuk kado, kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent.

Mama Monique zei

Wat staat alles zo heerlijk prachtig te zijn bij je. Mooie rustige kleuren, alles op elkaar af gestemd. Ik hou er wel van.

Laat je even weten als je je oude versleten, goed geschuurde vloer verwijderd? ;o)

Stijn zei

Hallo Corine,

ahzoo je hebt de paspop gekregen... Volgens mij kun je geen beter cadeau krijgen. Op marktplaats vragen ze er prijzen voor vanaf 1000 euro en dat is uiteraard veel te veel!

Mijn slaapkamer is niet erg groot maar groot genoeg ;-) Alles wat ik mooi vind zet ik erin soms staat ie erg vol maar daar geef ik niks om... op een of andere manier vind ik vol, gezellig zoals jij van eenvoud houd :-)

Groetjes Stijn

casa nostra zei

die 'simpele' dingen zoals jij het ook noemt vind ik ook helemaal geweldig. het heeft niet veel nodig en geeft gelijk een gezellig sfeertje. mooie foto's heb je er ook van gemaakt.