donderdag 11 juni 2009

vervolg zomertuin

Op meerdere blogs las ik over grijs nat weer... dat viel bij ons wel mee. Het was hier de laatste dagen wel wat bewolkt maar we konden gewoon lekker buiten zitten en buiten eten. Natuurlijk had ik mijn camera weer onder handbereik! Achter ons huis was ooit een aangebouwde schuur (met plat asbestdak). Omdat ons huis wat krap is voor ons gezin hebben we die schuur vervangen door een bouwsel met puntdak, ons achterhuis. Beneden hebben we een berging met de wasmachine, droger, vriezer e.d. en de muziekkamer van Gert (hij geeft pianoles) met openslaande deuren naar de tuin, boven heeft de oudste haar domein, een ruime zolderkamer met eigen toilet en wastafel. Omdat ons perceel maar 5 meter breed is moet je creatief denken, zo is de benedenverdieping 3 meter met een flink overstek en palen zodat de zolderkamer bijna 5 meter kon worden. Loop je onder de overkapping door dan kom je in de tuin.
Daar is de maand juni altijd een feest, er bloeit nu zoveel! Zelfs de hortensia begint al met de eerste bloemen..
Dan de aardbeien... gisteren heb ik bijna anderhalf uur geplukt!! Bakken vol...prachtig rood en heerlijk zoet... Appels kunnen we natuurlijk nog niet oogsten maar de groei zit er al goed in, dit belooft lekker veel compote en appeltaart!
Achter in de werktuin kwam ik dit onkruidbloemetje tegen, een mooi plaatje om deze post mee af te sluiten...

19 opmerkingen:

Manuela zei

heerlijke tuin foto's..
ik heb gisteren ook nog een uurtje buiten gezeten..maar vandaag is het echt prut met het weer!!goed voor de plantjes zullen we maar zeggen...

fijne dag!
groetjes

Princess Of Pink zei

Mooi hoor zo met die overstek van de zolder, echt een apart idee on meer ruimte te cre-eren.

En die aardbeien, ja heerlijk zoet zijn die he. Had vorige week een schamel 1st oogstje, net genoeg voor een beschuitje met, maar OH wat zijn ze heerlijk. En je tuin is schitterend!!
Het giet hier momenteel, hoop dat het beter wordt straks, moet post lopen YIKES!!
Groetjes...

Jeannette zei

Ik geloof dat mijn ouders nu nog steeds met me opgescheept waren, als ik zo´n eigen domein had gehad! ;) Prachtig gedaan.
En ja....hier komt het ook weer eens met bakken tegelijk de lucht uit. :(
Groetjes Jeannette

peet zei

Stuur je een beetje mooi weer hier heen ???
Die overkapping ziet er geweldig uit .
Tja een beetje crea denken is aan jullie wel besteed , het ziet er zo leuk uit bij jullie en steeds verzinnen jullie er wat bij !
Wij zaten gisteren ook aan de aardbeien , maar van de markt .( ze waren heerlijk ) Onse aardbeien zijn nog niet rijp , enne ik hoef geen 1 1/2 uur te plukken hoor meer iets van 1 1/2 minuut ha ha ( 4 planten ..)
Nou ik hoop dat jullie het weekend een beetje mooi weer mee naar noord holland nemen !!
Groetjes Peet

Mama Monique zei

Ohh...mjammie... die aardbeien! En wat een mooie tuin! Fijn dat we zo een kijkje bijje mogen nemen. Dank je wel daarvoor!

G-style zei

Hoi corine ,
wat lekker dat bij jullie het weer nog redelijk was , hier dus al twee dagen niet maar het schijnt weer mooier te worden dus dat scheelt alweer.
Ik vind je aanbouw toch zo mooi en verstandig gedaan ,zo heb je dus inderdaad de breedte gebruikt en er nog een leuke overkapping aan over gehouden .
Heerlijke tuinfoto's heb je ook weer geplaatst ,ziet er allemaal gezellig uit daar bij jullie !!
Fijne dag verder ,het wordt hier iets lichter en bijna droog .........
groetjes Gea

lia zei

Je moet creatief denken als het klein is, dat ken ik wel. Volgens mij heb ik dat al eens gezegd maar goed.. Je tuin is super, en ik vind de afgelopen maand eigenlijk de mooiste. Als het straks echt warm is is de tuin toch minder fris en mooi. Geniet lekker, en vandaag regent het hier al de hele dag, al begint het nu iets minder te worden.

groetjes Lia

lia zei

Nee, ik heb het programma windows live writer gedownload. Daar zet ik tegenwoodig mijn foto's mee op het blog. Gaat sneller en meer keus met de foto's.

groetjes Lia

Mayflower zei

Hoi Corine, nou ik woon dus in het verkeerde deel van het land haha....hier vandaag weer grijze luchten en....regen bah.
Wat een paradijsje je tuin, het ziet er prachtig uit en wat een mooie oplossing die opbouw met gelijk een overkapping.
En je aardbeien.......mmmmm om te smullen.
Fijne dag en groetjes, Mea

The Spirit of Abundance zei

Hoi Corine,

Wat hebben jullie een mooie tuin met heleboel prachtige bloemen!

Lekker.... aardbeien uit eigen tuin :).

Groetjes,
Nona

casa nostra zei

dat heb je weer goed bedacht met die uitbouw en een prachtige tuin heb je.
stuur maar wat van dat goede weer deze kanten op, want hier is het alleen maar grijs en regen.
trouwens nog bedankt voor de tip!!

Simple pleasure zei

Wat een mooie overkapping in de tuin, dan kan je zelfs als het regent nog droog zitten, maar bij jullie viel het dus wel mee met de regen.Lekker aardbeien uit eigen tuin!
Groetjes JO.

brocante roos zei

Prachtige, kleurrijke bloemenfoto's heb je geplaats,bij het zien van dit soort kleurige foto's krijg ik nog meer zin in de zomer.
Kan me goed voorstellen dat je heel blij bent met de aanbouw en dan ook nog zo praktisch bedacht.
Fijn weekend, groetjes Marjan

le ciel flamand zei

Als je anderhalf uur aardbeien uit je eigen tuin kan plukken moet je er wel erg veel hebben! Zal ik ze wat helpen opeten? ;o)
Fijn weekend, Annelies

PS De wasplaats is nog steeds niet af, ik zoek nog een watersteen van 50 x 120 cm en die is zo goed als onvindbaar. Zolang ik die niet heb kan ik geen tegeltjes laten zetten en de muur niet behangen :o(

my day zei

Hoi Corine,
het ziet er zo mooi uit bij je,heerlijk om daar lekker van het zonnetje te kunnen genieten.En ik zou ook zo graag aardbeien willen plukken alleen zit er nog geen eentje in de aardbeienplant,dan toch maar naar de winkel.
Fijne zonnige dag,groetjes Ingrid.

Lien zei

Heerlijke tuin en mooie foto's heb weer genoten. geniet van de zomer.

Bellavien zei

Nou ja ik ben zo verbaasd al appels bij jou in de boom te zien hahaahah.. hier zijn ze pas in het begin. Wat een verschil toch of niet. Leuk even een kijkje in je mooie tuin te mogen nemen.

Fijne avond.

English style zei

Handig opgelost die overkapping ! en het staat nog mooi ook !
fijn al dat bloeien en groeien in eigen tuin he
je hebt alles er erg mooi bij staan, lekker van genieten dus !
hier aan ons appelboompje zitten al meer dan 100 elstar appels (bij 100 ben ik gestopt met tellen:-)
groetjes Yvon

Elisa M zei

Wanneer ik dit lees heb ik nu wel heel erg zin in de lente :)