maandag 8 juni 2009

rondje IJssel

Bij ons in de buurt kun je heerlijk lopen, in het bos, langs het kanaal of bij de IJssel. Gisteren zijn we ondanks de (af en toe erg donkere) Hollandse wolkenluchten richting de rivier gegaan. De kinderen liepen mee, meestal hebben ze geen zin in zulke wandelingen maar als ik het heel vriendelijk vraag willen ze nog wel eens gezellig meegaan. De hond gaat natuurlijk zowiezo mee, die loopt de hele route zo'n 3 keer... niet moe te krijgen en heerlijk enthousiast. We hebben echt een rondje gelopen, met het pontje (voor voetgangers en fietsers) de IJssel over en over de brug terug, toch zo'n 10 km. En al lopend bleek het weer reuze mee te vallen, de jassen gingen zelfs uit, zo lekker was het! Deze keer hadden we gelukkig de camera bij ons, want wat is ons landje toch mooi! De koeien hierboven... als je niet beter weet denk je toch dat dit Frankrijk is?? Even verder is een gigantische bouwplaats voor de bouw van een spoorbrug ivm de aanleg van de Hanzelijn, erg interessant maar het allerleukste is dat die bouwplaats omringd is met allerlei prachtige bermbloemen.
Eén foto uit de collage mag even apart, want al ben ik niet gek op gele en rode bloemen, dit is toch wel een mooi rommelig, ongecultiveerd natuurplaatje..

18 opmerkingen:

English style zei

Wat een heerlijke plaatjes heb je geschoten !!
wij waren ook van plan om nog even te gaan wandelen gisteren, maar deze mams was in slaap gevallen grrr en toen regende het, nou ja volgende keer beter...
vind het plaatje met het kerkje erg mooi, daar heb ik altijd wat mee :-)
Fijne dag !
groetjes Yvon

lia zei

Ja leuk wandelen, weet er alles van zoals je weet. Het was idd ideaal weer om te wandelen en nederland is zo mooi als je goed rond kijkt. Heb ook veel mooie dingen gezien, maar als je verre tochten loopt is een camera niet handig. Jij hebt ook mooie kiekjes geschoten.

Leuk hoor.
groetjes Lia

Carolina zei

Heerlijk hé wandelen!! Ik kan daar zo van genieten. En ons landje heeft idd erg mooie plekjes, leuke foto's!! Groetjes Carolina

Sfeer van Toen zei

aaaah bekende rivier hoor :-) dat grote vrachtschip is hier langs geweest..hihi Leuk om nu te begrijpen waar je woont! Ik had het idee al dat je daar zou wonen, maar nu weet ik het dus zeker ;-) Heerlijke foto`s heb je gemaakt van onze prachtige wereldje. Ik heb nog even verder geneusd en je hebt weer schittrerende foto`s gemaakt! Heb genoten!
Groeten van Petra

Mayflower zei

Ja wat is Nederland prachtig hè. Je heb er mooie collages van gemaakt.
Groetjes Mea

my day zei

Hoi Corine,
wat woon je daar mooi zeg vlakbij de IJssel,je hebt er prachtige foto's en collages van gemaakt.Wij wonen vlakbij de Maas en het is altijd heerlijk om op de dijk te fietsen of te wandelen.
Fijne avond,groetjes Ingrid.

G-style zei

Hoi Corine ,
wat hebben jullie een eind gewandeld zeg.........knap hoor !
Dat mis ik hier dus wel , we hebben hier niet echt van die grote rivieren en aan jouw collages te zien geeft dat toch wel een hele mooie sfeer.
Fijne avond verder , groetjes Gea

Simple pleasure zei

Wat zijn jullie langs mooie plekken gewandeld, mooi die Hollandse wolken luchten, het ziet er een beetje dreigend uit maar gelukkig hebben jullie het droog gehouden.
Groetjes Jo.

Jeannette zei

Geef mij maar meer van die rommelige ongecultiveerde natuurplaatjes! ;)
Je bent een goede P.R. voor Nederland....prachtige collages, vooral die met het pontje.
Groetjes Jeannette

Freekje zei

Jaaah! Nederland is zo ontzettend mooi! Lijkt me dat je heerlijk gewandeld hebt, lekker hoor. Fijn dat het weer zo mee viel, en leuk dat je je dochters mee hebt gekregen!
Groetjes!

Laura zei

Hi Corine! You live in such a beautiful country....I am so impressed with the little book we found and it is so special to me now because that it is where you, my blogging friend, live.....Your collages are wonderful and I love the roadside flowers. Thank you always for your kind words....
Be well, Laura

marga zei

Wat een mooie omgeving, lijkt me heerlijk wandelen daar....zoveel te zien!!!! Mooie foto's.

Bellavien zei

Doet me aan mijn geboorteplaats Zutphen denken, maar ik moet gokken waar jij woont!?!?!? Als we op visite zijn gaan we gelijk ook altijd even langs de ijssel lopen met zijn uiterwaarden, heerlijk! Fijne dag.

Marja Visscher zei

Zo'n rivier doet denken aan mooie Hollandse schilders die zo'n rivier maar al te vaak als onderwerp namen. Vooral die luchten en de weerschijn in het water. Ik wandel ook heel graag bij ons aan de Binnenmaas. Mooie foto's, net kleine schilderijtjes!
Fijne avond nog!
Liefs, Marja

Oma Nijn's Country Huis zei

ik heb genoten van je foto",zo langs de rivier.heerlijk he om daar te wonen ik heb vroeger ook langs de waterkant gewoond,we moeste altijd over roeien voor de kerk en naar school,en swinters met de slee.
OMa NIJN

casa nostra zei

ik sta er ook iedere keer weer van te kijken dat Nederland zulke mooie plekjes heeft. eigenlijk gaan we altijd maar ver weg terwijl het hier ook prachtig is, maar ja, dat weer hè.

disa zei

AV,無碼,a片免費看,自拍貼圖,伊莉,微風論壇,成人聊天室,成人電影,成人文學,成人貼圖區,成人網站,一葉情貼圖片區,色情漫畫,言情小說,情色論壇,臺灣情色網,色情影片,色情,成人影城,080視訊聊天室,a片,A漫,h漫,麗的色遊戲,同志色教館,AV女優,SEX,咆哮小老鼠,85cc免費影片,正妹牆,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,情色小說,aio,成人,微風成人,做愛,成人貼圖,18成人,嘟嘟成人網,aio交友愛情館,情色文學,色情小說,色情網站,情色,A片下載,嘟嘟情人色網,成人影片,成人圖片,成人文章,成人小說,成人漫畫,視訊聊天室,性愛,a片,AV女優,聊天室,情色

Elisa M zei

Wat een prachtige foto's. Heerlijk