zondag 19 juli 2009

franse luiken..

Joehoe!! De franse luiken hangen!!
De klus is geklaard.. en het staat leuk..!
De saaie zijmuur was al iets minder saai door de klimhortensia die er sinds een jaar staat en het erg goed doet.
Een paar maanden geleden kwamen we oude franse luiken tegen.. de maten perfect!
Het hout was nog goed hard, maar er zat wel flink wat kluswerk aan vast om ze weerbestendig te krijgen... eerst alle oude (lijnolie)verf eraf, schuren, gronden, schuren en dan 2 x lakken..
Dus het heeft even geduurd, maar nu hangen ze echt!
Net op tijd voor een mooie 'frans-zonnige' zomer! En mocht er toch af en toe een hollands windje opsteken.. geen probleem.. de luiken worden stevig op de plaats gehouden door originele franse herderinnetjes..
Ik hoop wel dat de dametjes snel wat verweerd raken, want ze glimmen behoorlijk, zoniet dan gaat er toch even een kwast overheen.

20 opmerkingen:

Princess Of Pink zei

MOOI!!!Ja die herderinnetjes zijn schattig, maar iets verweerder en ze worden alleen maar mooier!maar erg mooi nu al hoor ♥♥

Bellavien zei

Mooi hoor, zeker met die prachtige kopjes van de herderinnetjes! Kan me voostellen dat je helemaal blij bent. :)

jeanette zei

prachtig zijn je luiken en wat staat het mooi! prachtig zijn je nu al glimmende herderinnetjes. geef ze even tijd om oud te worden want het gaat al zo snel;-)

mag ik je vragen waar jullie heen gaan naar bretagne? wij gaan naar trinite sur mer, zo`n 3 km van carnac met allemaal leuke brocante markten in de buurt. wij hebben al veel plekken in frankrijk bezocht maar bretagne trekt mij het meest, het klimaat, sfeer de dorpjes, boulevards met winkels en terasjes, ja bretagne heeft alles!

jeanette zei

na ja...das wel heel toevallig he! wij hadden 3 campings op papier, la plage eerste keus toen die van jullie en als derde kervilor en die is het geworden want de rest zat al vol. wij hebben vorige week gereserveerd. ik durfe de gok niet te nemen om zo heen te gaan ook al hebben we alleen maar een tent. en zo zie je maar dat zelfs dat gebied al vol zit. ik wil natuurlijk nog wel graag even weten welke periode jullie gaan, misschien kunnen we een glaasje rose in de badplaats drinken;-)

Bonjade zei

Wat een mooie luikjes zeg....
De knopjes zijn zoniet nog mooier.....
Wat een sfeervol plaatje zo.
Fijne avond

oma leentje zei

Zo leuk die luiken. Ik heb die herder en herderinnetje op mijn schoonsteen staan. Zijn leuk die van jou ook. Bij mij zijn ze zwart.. Helaas heb ik nog geen luik. Hoort ook niet zo bij ons huis. Maar misschien ooit aan mijn schuur. Voorlopig staan ze dus op mijn schoorsteen.

Carolina zei

Wauw wat geweldig!! Je is een sieraad rijker. En de dametjes die heb ik nog nooit eerder gezien, wat zijn die leuk zeg! Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.

Fijne avond,
Groetjes Carolina

Berna zei

Wat een leuk plaatje. En leuk die herderinnetjes. Maar inderdaad, ze mogen wat ouder lijken.

G-style zei

Hoi Corine ,
wat is de zijkant van je huis mooi geworden zeg !!!
Die luiken maken het echt helemaal af , de herderinnetjes zijn erg leuk , ik wist niet dat zoiets bestond , zie ze voor het eerst.
Ik hoop ook op een zonnige zomer , bij jou is het franse sfeertje in elk geval al aanwezig ...........
groetjes Gea

Marja Visscher zei

Prachtige luiken. Toen wij in ons vorige huis de luiken moesten verven raadde men ons aan ze eerst in verf of de beits te zetten en vervolgens wel een laag of drie blanke bootlak. Was een perfect advies, zeker 10 jaar niets aan die luiken hoeven doen. Wat maar goed was ook, want het waren louvre luiken, dus heel bewerkelijk. Nou, ja misschien een tip voor de volgende keer of andere buitenmaterialen die nog in de verf moeten.
vriendelijke groeten, Marja

peet zei

Hoi Corinne

Het ziet er super uit , wat een paar luiken kan doen op een saaie muur ! Heb jij dat ook waneer je wat nieuws heb moet je steeds ff kijken ??!!( of is dat wat raars wat ik aleen heb ??!! ha ha )

Groetjes Peet

Mama Monique zei

Inderdaad, kan je niet meer dan gelijk geven: wat staat het leuk!

Je kunt er met recht trots op zijn! ;o)

my day zei

Hoi Corine,
jullie hebben nu wel eer van je werk zeg, ze zijn echt prachtig.De herderinnetjes zijn ook prachtig,ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze er iets ouder uitzien? Het ziet er zo in ieder geval geweldig uit.
Fijne vakantie,groetjes Ingrid.

t brocante sfeertje zei

Wauw,wat prachtig zeg!!!Ziet er heel leuk uit hoor.Ik heb vanavond op MP blinden voor binnen gekocht.Man-lief weet nog van (bijna)niets wel dat ik plannen heb hij vond t maar niets.Hoe ga ik dit nou weer leuk brengen?Groetjes,Ingrid

English style zei

Prachtig die luiken, en die herderinnetjes zijn helemaal gaaf eraan
als ze wat meer verweerd zijn, zijn ze idd nog mooier !
Een plaatje aan je muur !!!!!!! dat is het klussen wel waard geweest of niet
Geniet er lekker van !
Groetjes Yvonne

Esther zei

Hallo Corine, via allerlei linkjes je blog ontdekt! Ziet er erg mooi uit allemaal! Complimenten voor je luiken!

Groetjes Esther

'T atelier zei

Mooi hoor die luiken! Lijkt me ook geweldig alleen past het niet echt in dit huis denk ik :S
Groetjes!

Irma zei

leuke luikenen je blog is geweldig, leuk om te lezen en heerlijke foto's.

le ciel flamand zei

Schitterend resultaat! Het vele werk is gauw vergeten als ze eenmaal hangen...
Groetjes, Annelies

disa zei

情趣用品,情趣,色情漫畫,情色網,情色a片,情色遊戲,85cc成人片,嘟嘟成人網,成人網站,18成人,成人影片,成人交友網,成人貼圖,成人圖片區,成人圖片,成人文章,成人小說,成人光碟,微風成人區,免費成人影片,成人漫畫,成人文學,成人遊戲,成人電影,成人論壇,成人,做愛,aio,情色小說,ut聊天室,ut聊天室,豆豆聊天室,聊天室,尋夢園聊天室,080視訊聊天室,免費視訊聊天,哈啦聊天室,視訊聊天,080聊天室,080苗栗人聊天室,6k聊天室,視訊聊天室,成人聊天室,中部人聊天室,免費視訊,視訊交友,視訊美女,視訊做愛,正妹牆,美女交友,玩美女人,美女,美女寫真,美女遊戲,hi5,hilive,hi5 tv,a383,微風論壇,微風,伊莉,伊莉討論區,伊莉論壇,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,plus,痴漢論壇,維克斯論壇,情色論壇,性愛,性感影片,校園正妹牆,正妹,AV,AV女優,SEX,走光,a片,a片免費看