maandag 6 juli 2009

mooi en aftands

2 jaar geleden kochten we een mooi beeld voor in de tuin, niet te pompeus maar een lief vrouwmens van een stoer materiaal. Kritisch als we zijn had het even geduurd voordat we iets tegenkwamen wat aan onze criteria voldeed.. maar dit was wat we bedoelden!
We vonden een mooi plekje voor haar tussen de hortensia's. Prachtig!
Totdat er wat regen viel..ze bleek niet bepaald waterbestendig.. na elke bui spoelde er een laagje "beton" af.. Dat moet toch niet mogen bij een beeld voor in de tuin?! Dus wij de leverancier erbij gehaald, nee het was echt een tuinbeeld dus dit moest niet mogen.. hij nam contact op met de importeur, foutje in de productie. We kregen ons geld terug en mochten haar ook houden. Gelukkig want we vonden haar nog steeds een plaatje.
Ondertussen heeft ze al menig regenbui doorstaan en nog steeds spoelt er met elke bui een laagje af, van haar kapsel is al weinig meer over. Op zich wordt ze wel vlot mooi doorleefd zo.. maar.. het gaat wel erg hard, nog een paar jaar en dan is er alleen nog en hoopje zand/grind over..
We kijken dus goed om ons heen naar een beeld met eenzelfde uitstraling, zodat als het zover is we een waardig vervanger kunnen plaatsen.
Maar tot die tijd staat ons vrouwmens mooi en aftands te zijn tussen onze hortensia's!

18 opmerkingen:

Bonjade zei

Nou je kunt er vast een paar jaar nog van genieten en dan weer op zoek naar iets nieuw moois.......ach dat blijft ook mooi.
Fijne dag

Princess Of Pink zei

Ja ze blijft mooi hoor! Ook ik heb eens zoiets gehad. Had 2 engelen betonnen beelden gekocht. JA dacht dus dat het beton was!!Ze waren er zwaar genoeg voor, lol. MAAR na een winter buiten te hebben gestaan.....is het gewoon terracotta kleur geworden! Nog wel mooi hoor, maar vond dat groenige beton mooier, lol. Ga ze zelf weer schilderen en dan maar hopen....ZE staan er nog steeds dus het is wel sterk materiaal

Mama Monique zei

Ik vind het inderdaad ook een mooi vrouwmens. Jammer dat ze zo snel verouderd ;o)

English style zei

Ik ben niet zo van de beeldjes in de tuin, maar toevallig heb ik er ook 1, en dat is ook een vrouwmens :-) (bij ons is ie maar van de karwei hoor)
deze werkt echter ook, zij was grijs toen we haar kochten, maar begint steeds meer terracotta te worden, wel jammer, maar ach ze is wel doorleefd :-)
vind jouw vrouwpersoontje erg mooi zo tussen de planten !
groetjes en een fijne week gewenst!
Yvon

Me zei

inderdaad een prachtige dame en ze is voor mijn gevoel helemaal zoals ze hoort te zijn!
gr. Anna

Janneke zei

Hoi Corine,
Het is misschien niet zoals het hoort, die laagjes die er afgaan, maar zo ziet ze er wel echt doorleefd uit :)
Ze staat er echt mooi te wezen vind ik !
Fijne week nog, Janneke

Mayflower zei

Hoi Corine, wat een mooi beeldje zo tussen de hortensia"s. Ik ben wel gek van een beeldje of ornament in de tuin. Wel netjes van de fabrikant dat ze jullie het geld teruggaven en hopelijk komen jullie weer net zo'n mooi beeldje tegen.
Fijne avond.
Groetjes Mea

The Old and the Beautiful zei

Oud en Aftands noem ik 'Old and Beautiful' :-)
Maar ik begrijp je dilemma hoor. Er moet wel iets van over blijven natuurlijk!
Hopelijk vinden jullie snel iets wat op haar lijkt voordat je alleen nog een hoopje gruis over hebt.
Succes met je speurtocht.
Groetjes,
Gonda

Simple pleasure zei

Een mooi beeld, en dat ze nu een beetje aftakelt is juist wel erg charmant. Tot het te erg word en er niets van overblijft. Gelukkig hebben jullie nog even de tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe, en tot dan is dit toch wel een plaatje!
Groetjes Jo

lia zei

Ik ben ook van de beelden. Maar ze moeten idd wel aan mijn eisen voldoen. Deze is mooi hoor.

groetjes Lia

brocante roos zei

Ik vind het zo ook een erg mooi beeld,maar als het niet aan je verwachting voldoet is de lol er snel af.Je hebt nog wel alle tijd om iets anders te zoeken,veel succes met zoeken.
Fijne dag.
Groetjes Marjan

Welkom zei

Hoi Corine,

Heel erg bedankt voor je lieve berichtje op mijn blog. We zijn helemaal blij!

Ik heb eens een beeld mee genomen uit Italie in de auto voor mijn ouders het was Davide en hij staat er nog steeds prachtig bij na 16 jaar! Beelden zijn zeer de moeite waard, hoop dat je haar nog een keer opsnort in goede staat ;-)
Groetjes Anita

faire un songe zei

Hoi Corine.
Ik had hem niet gezien, maar nu wel.. ze ligt nu al op bed maar ik zal de ecard morgen aan haar laten zien.
Lief van je dank je wel.
Eva zal het leuk vinden.
Groetjes Hetty

my day zei

Hoi Corine,
wat een mooi beeldje zo tussen de hortensia's,maar wel jammer dat ze zo snel aan het aftakelen is.Kun je er geen beschermend laagje over heen schilderen? Hopelijk vind je nog eens zo'n mooi exemplaar.
Groetjes Ingrid.

I. zei

Oh, ik ben al zo lang fan van deze schrijfster! Echt, al haar boeken (heb ze allemaal gekregen of gekocht) zijn pareltjes. In dezelfde stijl, maar toch een ander verhaal. Dit nieuwe boek is ook weer écht goed. Speelt zich af in Italië en is een beetje mysterieus... maar echt weer mooi geschreven. Heb nu 1/3 gelezen. Later dus meer ;-))

I. zei

Veel leesplezier! Ik heb ze alletwee hier in de kast staan. Heerlijke vakantie-lectuur :-)

Marja Visscher zei

Ha, ha, zo gaat dat met een vrouwmens. Eerst gooi de rimpels nog naar achteren, maar tenslote is er geen kruid (of is het kruit)meer tegen gewassen. Dan begint langzaam de aftakeling. Tenslotte tot stof wedergekeerd! Niks menselijk is ons vreemd.
Wat het boek 'Vergeten tuin' betreft, vast onvermoed veel onkruid.
Fijn weekend!
Liefs, Marja

Twa zei

Wel héél erg zonde hoor. Kon de leverancier net zo'n zelfde leveren? Zo'n mooi exemplaar kom je natuurlijk niet zo gauw meer tegen. Kun je hem niet met betonverf schilderen? Heb je er misschien iets langer plezier van.