zondag 9 augustus 2009

Bretagne...

Stoer, ruig en groen met veel bloeiende planten.. prachtige huizen, heerlijke stranden, sfeervolle oude dorpen, vriendelijke mensen...
We hebben een paar heerlijke weken achter de rug, met de tent hebben we op een camping in La Trinité sur Mer gestaan. Kleinschalig, geen Nederlandse kolonie, direct aan zee, kortom... precies wat wij willen.
Vanaf de camping loopt er een mooi kustpad naar het dorp, als je gewoon doorloopt is het zo'n 20 minuten, maar meestal deden wij er langer over... er is zoveel te zien! Met laag water gaan de oesterkwekers wadend naar de oesterrekken om ze te draaien en te controleren.
Zelf gaan we met eb ook graag het strand op, tussen de stenen zitten allerlei kreeftjes, krabbetjes en andere bezienswaardigheden. En natuurlijk hebben we voor onze verzameling een paar mooie schelpen meegenomen.
Ook met hoog water duurt de wandeling vaak langer, want dan is er ook vanalles te beleven... zo apart dat met vloed de zee bijna tot in de tuinen golft...
Met mijn passie voor huizen, ben ik daar helemaal in m'n element, alleen al de buitenkant...
En wat te denken van de diverse brocante- en rommelmarkten in de omgeving. Elk dorp heeft z'n eigen markt.. dus ... wordt vervolgd!!!

17 opmerkingen:

faire un songe zei

Hoi corine wat toevallig dat wij zo dicht bij elkaar in de buurt zaten..!!
Wij waren niet zo mobiel met het grietje dus hebben niet veel ondernomen.
Viktor was hier nu voor de 15e keer en voor mij was het de 7e keer.
We kennen de omgeving op ons duimpje.
Maar moet eerlijk zeggen dat ik het er nu wel heb gezien.
En ik ben een echt op en top zon mens en hier is het toch afwachten.
gelukkig hebben we aardig goed weer gehad.
Maar we zijn blij dat we weg konden en kunnen er nu weer tegen.
Leuk om je verhaal te lezen.
Heel veel herkenning.
Groetjes Hetty

Berna zei

Wekom THUIS! Wat een mooie foto's. Ben benieuwd naar het vervolg.

jeanette zei

hoi corine, welkom thuis! wij zijn net weer thuis gekomen dus we zijn dezelfde periode geweest. wat herkenbaar al je foto`s, ik zal proberen andere te plaatsen anders wordt het zo eentonig:-) wij hebben erg genoten op trinite sur mer, het weer was wat wisselvallig maar we hebben toch een bruin kleurtje gekregen. leuke brocante winkels in de buurt en leuke markten. we hebben veel bezocht. ik vond de prijzen wel redelijk, maar niet veel bijzondere brocante gezien. ik zie uit naar meer foto`s en die van mij volgen zo spoedig mogelijk!
lieve groet,
jeanette

Mayflower zei

Hoi Corine, welkom terug. Wat een prachtige vakantieplaatjes en wat fijn dat jullie zo hebben genoten. Hier loopt de vakantie ook bijna ten einde. Ik ben benieuwd naar de volgende posten van je en misschien wel naar de mooie dingen die je misschien op één van die marktjes heb gekocht.
Fijne avond en groetjes, Mea

G-style zei

Hoi Corine ,
wat een heerlijke foto's en wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad .
Erg bijzonder inderdaad dat de zee tot aan hekjes van de verhoogde tuinen komt, heb zoiets nog nooit gezien , prachtige foto heb je ervan gemaakt ook !!
Ik zou ook erg genieten van al die mooie huizen daar en natuurlijk de markten , ben erg benieuwd of je nog mooie brocante op de kop hebt getikt ..........
hartelijke groeten van Gea

Simple pleasure zei

Hoi Corine,
Bretangne een plek die op mijn verlanglijstje staat. Na het zien van je foto's zeker nog meer. Een prachtige plek om te zijn, wat een mooie huizen staan er ook.
Groetjes Jo

Carolina zei

Hoi Corine, Wat een prachtige foto´s heb je gemaakt!! Heerlijk vertoeven lijkt het me daar. Ik hoop volgend jaar ook naar Frankrijk te kunnen , heerlijk land. En in September natuurlijk dé markt in Lille daar ga we dan wel heen. Ik benieuwd of je nog leuke aankopen gedaan hebt.

Fijne avond!!

Groetjes Carolina

tatam zei

Veel plezier in mijn natieve land !! en dank u voor de mooie foto's !

Sfeer van Toen zei

Wat is Frankrijk groot en mooi hé!
Drie weken hebben wij langs de Middelandse zee gezeten, helaas is het daar minder ruig als op jouw foto`s. Je foto`s zijn prachtig, ik hou wel van dat stoere, ruige. Als ik de foto`s zie dan toch mischien volgend jaar die kant op... Ik ben benieuwd naar je aanwinsten op brocantemarkten!

Groetjes van Petra

Irma zei

hoi Corine,

Ik ga je volgen, wat klinkt dat eng he maar schrik niet ik bedoel jouw blog.
En weet je waarom?? ik vind hem gezellig, mooie foto's een heerlijk huis en interieur, ook je passie voor de tuin deel ik met je, dus vandaar, groetjes Irma.

English style zei

Wat een heerlijke foto's Corine, kan me voorstellen dat je het daar erg naar je zin hebt gehad !!!
Ben natuurlijk ook zeer benieuwd naar het rommelmarkt vervolg :-)
Groetjes Yvonne

Laura zei

Hi Corine!
This looks like such a beautiful spot in the world...thank you for sharing it with me! I look forward to your post on the flea markets there! Glad you had a good vacation!
Take care my friend,
Laura

vosges paris zei

BREIZH *zucht* ..... wat moet ik er nog aan toevoegen , alles is gezegt en ik voel mij hier ook helemaal thuis, als kind ben ik hier ook vaak geweest... maar meer dan geuren en sfeer (misschien heb je ooit mijn verhaal over TY Forn gelezen- http://vosgesparis.blogspot.com/2009/05/ty-forn.html#comments - kan ik mij er niet van herinneren... heb je nog een grote foto van die strandhuisjes 'voor mij' ik vind die echt super mooi ;)
FIjn dat je het naar je zin hebt gehad.
groetjes desiree

jeanette zei

heel bijzonder hoor, zo dichtbij....we zijn elkaar misschien ook wel tegengekomen, wie weet...wij hebben ook wel het kustpad gelopen richting jullie camping en hebben ook even op de camping gekeken. we zouden daar ook een keer aan het strand maar toen waaide het zooo hard zijn we toch maar wat anders gaan doen. ik ben benieuwd naar de rest van je foto`s er zulen idd wel veel dezelfde bijzitten, we hebben toch een beetje dezelfde passie hè?

groetjes,
jeanette

Something White zei

Prachtige foto´s! Prachtig Bretagne!
Ik ben er zelf nog niet geweest, maar hoop er ooit wel nog te komen.
Groetjes, Marjolijn

Catharina Maria zei

Prachtige foto's van je vakantie !
Groetjes Rini

EGELANTIER zei

ik ben petra boll , ben hier in bretagne niet alleen met vakantie geweest , ik woon er nu ook zo fantastisch is het hier , zelfs in de winter periode , de foto s die je gemaakt hebt zijn inderdaad zoals het hier is , ruig en mooi . groetjes uit morbihan