dinsdag 18 augustus 2009

familiehuis als B & B

Onze reis naar Zuid -Bretagne deden wij in twee dagen, tussendoor hebben we overnacht in een B & B direct aan zee!
Wij zijn echte zeeliefhebbers dus dat leek ons fantastisch...
Op mijn mailtje (engels) kreeg ik al vlot een antwoord (frans), met wat hulp begrepen we dat het was geregeld, er waren 2 kamers beschikbaar , 1 voor ons en 1 voor de meiden.
Ik zocht nog wat rond en vond welgeteld 1! review, geschreven door een franse gast in juni, dus redelijk recent. Ik heb het stukje tig keer doorgelezen want ..frans, misschien begreep ik het verkeerd... het was zo negatief, echt een opsomming van narigheden! Ik kreeg de schrik aardig te pakken, maar goed een gewaarschuwd mens telt voor twee.. mocht het bij aankomst echt vreselijk blijken dan zouden we op zoek gaan naar een simpel hotelletje.
Maar jongens... het was grandioos!!
Een prachtig familiehuis (onderaan de trap staat een hele rij laarsjes en schoentjes van de kleinkinderen) van een Parijs echtpaar. Hij is een gepensioneerd bankman en zij is decoratrice... dus ja...
Bienvenue..
uitzicht vanuit de zithoek
Vanuit de tuin stap je het hekje uit, zo op het strand...
En vanuit onze slaapkamer , of beter gezegd vanuit bed kijk je uit over de zee... !!!!!
eb
vloed
De negatieve review bleek geschreven door een man die op de bonnefooi aankwam en een volgeboekt huis trof, hij heeft een klein kamertje aangeboden gekregen om te overnachten en mocht gebruik maken van de familiedouche, maar dat heeft ie blijkbaar niet gewaardeerd..
Wij zijn heel vriendelijk ontvangen in een prachtig familiehuis op een fantastisch plekje, we hebben er leuke gesprekken gevoerd met de andere gasten (een frans stel en een amerikaans gezin) en we hebben genoten van het waanzinnige idee te slapen met het geluid van de zee dat door de open balkondeuren naar binnen kwam..
's Morgens een uitgebreid ontbijt aan een grote 12-persoons vierkante tafel..
Le haut fossé in GrandcampMaisy

12 opmerkingen:

Berna zei

Ik kan me voorstellen dat je hier hebt genoten! Ziet er geweldig uit. Een plekje om te onthouden dus.

lia zei

Gelukkig viel het dan mee. Maar kan me voorstellen dat je schrikt. Maar zo te zien ben je daar goed je vakantie doorgekomen.
Zoiet er allemaal erg leuk uit.

groetjes Lia

G-style zei

ohhhhhh, dit is toch een droom-locatie om te overnachten . Wat een sfeer , zowel binnen als buiten en dan heerlijk zo dicht bij de zee te zitten , volgens mij had je daar wel iets langer willen blijven .........
Prachtige foto's heb je ook gemaakt !
Groetjes Gea

Princess Of Pink zei

Nou, mar DAT ziet er mooi uit!! IDD een droomlocatie. En dan dat uitzicht vanuit je bed, heerlijk toch om ZO wakker te worden.

vosges paris zei

wat een geweldige plek, zo dicht aan zee.. en dan die strandhuisjes ... stonden die ook gewoon nog eens daar op het strand?

Mayflower zei

Hoi Corine, gelukkig viel het meer dan mee, wat een prachtige plek om te verblijven, zowel binnen als buiten, daar zou je zo wat langer dan één nacht willen blijven. Oooh en die houten strandhuisjes vind ik zo prachtig.
Fijne dag en groetjes, Mea

Something White zei

Mens, jullie maken me allemaal gek met jullie Bretagne-vakanties, haha! Ik ben er nog nooit geweest, maar daar zal beslist verandering in komen, als ik zo hier jouw foto´s en de plaatjes bij anderen bekijk. Geweldig stukje Frankrijk! Wat een tof huis is dat waar jullie gelogeerd hebben, een droom gewoon om zo aan het water te wonen. Zou ik van deze B&B het adres mogen ontvangen of bewaar je die parel liever? Daar zou ik nog volledig kunnen inkomen, want ik geloof best dat zulke adressen gauw volgeboekt zitten eens ze ontdekt worden.
Groetjes, Marjolijn

Bonjade zei

Wat goed dat jullie toch gewoon zijn gaan kijken.....
Anders had je al dit moois gemist.
Fijne avond

Brigitta zei

Wow, dat klinkt echt fantastisch!! En ziet er ook fantastisch uit, wat een heerlijke vakantieherinnering!!

Groetjes
Brigitta

Twa zei

Wat geweldig zoiets zeg! Wat een fantastische lokatie en wat een prachtig huis. Maar goed dat je tóch heen bent gegaan. Daar zou je wel wat langer van willen genieten.

le ciel flamand zei

Dit is echt een wondermooie plaats. In Frankrijk liggen veel van die parels verborgen... Wij overnachten altijd in een B&B, met kleine kinderen is dat toch altijd makkelijker: meestal is er een (grote) tuin ter beschikking, vaak kan je 's avonds in een klein keukentje voor de gasten nog iets kleins te eten klaarmaken, en er zijn altijd de gezellige ontbijten met de andere gasten samen aan één grote tafel wat veel leuker is dan op hotel! Jullie hebben een mooie vakantie achter de rug, daar ben ik zeker van!
Groetjes, Annelies

peet zei

Hoi Corine

Ik kan me voortellen dat jullie toch wel even geschrokken waren !
phoe maar het werd dubbel en dwars goed gemaakt zeg !!
Wat ziet dat er prachtig uit !heerlijk om zo over de zee uit te kijken , ik heb me even weer op vakantie gewaand ...

Groetjes Peet