donderdag 13 augustus 2009

nagenieten

Het vakantiegevoel wordt al behoorlijk weggedrukt door de dagelijkse dingen, maar gelukkig komt het genieten volledig terug bij het zien van de foto's.
Dus nog even terug naar Bretagne...
Onze manier van vakantie vieren is met de tent op een wat kleinere camping lekker relaxed genieten van de omgeving en van het niks hoeven. We kijken nauwelijks op de klok (Gert doet zelfs de hele vakantie geen horloge om). Mijn meiden waren met ons mee en samen met hen hebben we diverse dorpen en stadjes bezocht. (Carnac, Auray, Quiberon, Vannes)
Gingen wij naar een brocantemarkt dan gingen zij zelf op pad, want brocante is best leuk, maar volgens hen hebben we genoeg oud spul in huis!
Ze wilden liever 'shoppen' in de plaatselijke boetiekjes.
Zo vonden ze in Carnac een paar onmisbare make-upartikelen, die natuurlijk dezelfde dag nog moesten worden getest..
Ook hebben ze verschillende boeken gelezen en rond een uur of 3 gingen ze vaak nog een paar uur naar het strand.. heerlijk toch?!
Zelf heb ik ook heerlijk en paar mooie boeken gelezen en natuurlijk hebben Gert en ik samen lopend veel van de omgeving gezien, hoewel gezien... de meeste tuinen zijn ommuurd, dus echt naar binnen gluren is er niet bij, maar geen nood.. zelfs de tuinpoorten zijn al leuk..
En onverwacht staat er dan op een ochtend een poortje open...wat ongemakkelijk hebben we even om het hoekje gekeken... schitterend veel grote hortenia's, een groot terras waar de hele familie kan zitten aan evenzo grote tafels, de tuin niet te gecultiveerd maar absoluut een paradijsje!!
Ja en dan de brocantemarkten... ook al hebben we al heel wat verzameld, het blijft leuk om tussen alle spullen te speuren naar iets wat je toch graag nog mee zou willen (en kunnen) nemen.
Met twee pubermeiden en hun bagage zit de auto afgeladen vol, dus ruimte voor veel brocante souvenirs was er eigenlijk niet!
(de temps en temps, brocantewinkel Crac'h)
(Foire Brocante Carnac)
Uiteindelijk hebben we natuurlijk toch wat leuke dingen mee naar huis genomen, daarover later meer. We zijn nu nl een kastje aan het verven en als dat klaar is kan ik alles een mooi plekje geven..

13 opmerkingen:

Mayflower zei

Hoi Corine, Met zoveel mooie vakantiekiekjes is het heerlijk nagenieten. Leuk al die poortjes, dat wekt toch de nieuwsgierigheid. Ben ook benieuwd naar je souverniers en je kastje.
Fijne dag nog.
Groetjes Mea

Irma zei

wauw wat een leuke foto's.
Mooi die poortjes en doorleefde deurtjes, ben erg benieuwd naar je nieuwe aanwinsten.

Simple pleasure zei

Ben benieuwd naar wat je aan brocante hebt meegenomen. Spannend al die deuren, wat zal er achter zitten.. maar ze zijn zo ook al mooi om te zien.Wat een heerlijk meiden gedoe daar op de vakantie, die hebben zich prima vermaakt :)
Groetjes Jo

madeliefste zei

He Corine,
Kijkend en lezend op je blog.... wat wordt je dan hebberig in Bretagne van die foto's... ben benieuwd wat je aanwinst is geworden... .
Zag ook dat je iets anders wilt in je tuin op het noorden...
Wij hebben er nu wtte hosta's staan, geurend, wit en toch mooi blad waar de druppels langzaam afrollen.. daarbij ruiken ze ook nog!
Zeker een aanrader!
Kom zeker nog eens terug op je blog!
Groeten,
Madeliefste

G-style zei

Ik zie op de onderste collage mooie flessenrekken , heerlijk verweerde kegels , oud servies en leuke vazen , nu ben ik natuurlijk wel erg nieuwsgierig naar wat je dan nog kon meenemen in de auto ergens op een plekje tussen de meiden in .............
Je foto's zien er trouwens erg leuk uit , fijn dat jullie het zo naar je zin gehad hebben allemaal !
Groetjes Gea

Brigitta zei

Wat een mooie foto's! Volgens mij hebben jullie een heerlijke vakantie gehad!!

Kind An Huys zei

Heerlijk he zo nagenieten!! en zo te zien hebben jullie genoten. Wat een mooie brocante en poortjes...zo mooi frans.
Ik ben benieuwd naar de aankopen en je kastje.
Groetjes, Anne.

Bonjade zei

Prachtige beelden zeg.......daar kun je wel een vakantie houden.....
Mooie foto's ook.
Nu nog je vondsten.......vast weer prachtig.
Fijn weekend

le ciel flamand zei

Aan de foto's te zien hebben jullie inderdaad een mooie vakantie achter de rug! Op de brocante in Carnac heb je vast mooie spullen gevonden, de fotocollage ziet er toch veelbelovend uit...

jeanette zei

je hebt toevallig niet een vliegenkastje gekocht hè in carnac op de rommelmartk, ik heb erbij gestaan maar niet meegenomen. mooie foto`s van al die prachtige deuren en net als iedereen ben ik ook benieuwd wat je vondsten zijn. oo..ja die brocantewinkel temps nogwat in crach was dat de moeite waard? zo vaak voorbij gereden maar elke keer zei ik van, ach doen we nog wel eens. helaas is het er niet meer van gekomen. wel balen want het zag er van buiten wel leuk uit!

groetjes,
jeanette

lia zei

Je hebt een leuke vakantie gehad zo te zien en te lezen.
Leuke markten bezocht, en ook ik wil straks zien wat je hebt gekocht.
Leuk die foto's van die poortdeuren.

groetjes Lia

Jeannette zei

Ik krijg heimwee naar Bretagne als ik al die mooie foto´s bekijk en je verhaal lees!
Houd ons niet te lang in spanning wat je allemaal voor moois hebt gekocht. ;)
♥ Jeannette

Bellavien zei

Wat een leuke deurtjes hoor, hahaah.... en ik zou mijn nieuwsgierigheid ook niet kunnen bedwingen. Mooie fotos heb je ervan gemaakt!

Groetjes en een fijne zondag.