maandag 31 augustus 2009

oud glas

Ooit ben ik begonnen met het verzamelen van oude glaasjes, toen kwam er een oude stolp en een paar oude karaffen.. en nog wat glaasjes..en onderzetters..
In Frankrijk vonden we vorig jaar een mooi antiek toilettafelflesje, thuisgekomen bleek dat we al divers glaswerk hadden met een ster..
Even later zagen we in Deventer in een fantastische stampvolle zaak een prachtige kristallen theebus.. met ster!
Dus nu speuren we vooral naar "sterglas".
Dat maakt het verzamelen een stuk lastiger, maar ook een stuk leuker, als we nú iets vinden zijn we telkens blij verrast.
Zo zagen we laatst in Bretagne op een rommelmarkt een mooie oude fles met een stopkurk en.. met ster!
Het is een stoere fles en met die kurk staat ie super naast een paar kinderschoenmallen op de vensterbank.. een simpel stilleven..
Deze week is het plaatje verlevendigd met een bloem van de pluimhortensia..

14 opmerkingen:

Ilse zei

ik hou van die glaasje met zilveren dop die zijn prachtig!!

lia zei

Hoi Corine,

Leuk is en blijft dat glaswerk hé.
En ik vind het ook zo mooi om een paar dingen bij elkaar te zetten.Niet teveel.
En met die pluimhortensia erin staat het heel mooi.

groetjes Lia

Simple pleasure zei

Ja soms heb je gewoon het begin van een verzameling en is het erg leuk om het verder aan te vullen. Je fles met stopkurk is een mooie vondst.
Groetjes Jo

jeanette zei

glaswerk is en blijft altijd mooi en soms wordt iets uit zichzelf een verzameling, je valt voor iets wat je telkens weer leuk vindt. prachtig is je fles met stopkruk, een heel mooi stilleven zo met die pluimhortensia en schoenmallen!

Twa zei

Heerlijk al dat glas. En het is juist leuk dat het zoeken wat moeilijker word want dan ben je extra blij als je er weer wat bij hebt gevonden. Het staat erg leuk zo bij elkaar.

Kind An Huys zei

Mooi zo al dat glaswerk bij elkaar!!
Ik heb ook van die onderzettertjes met een ster, ooit eens van m'n oma gekregen.
En heb je daar zo'n oud inktpotje staan?
Leuk, lekker nostalgisch.

Groetjes, Anne.

English style zei

Prachtig dat glaswerk bij elkaar ! en met ster is idd helemaal leuk, ik heb het bij een paar suikerstrooiers...
je inktpotje is helemaal superrr
groetjes en een fijne dag gewenst!!
Yvonne

bikim zei

Just found your blog and find it lovely! I'll add you to my favourite blog list,ok?!
Take care,
Rosa from Portugal

theeleuten zei

Mijn favoriet glas...ik krijg er geen genoeg van.Al moet je alles wel regelmatig afwassen..en dan maar weer genieten!

Groetjes Evelien

Laura zei

Hi Corine!
I love your glass collection....how fun to collect and search for pieces with the star...your arrangements are artistic and lovely as always! I hope that you are well!
Take care,
your friend, Laura

Sfeer van Toen zei

Hoi Corine, Wat leuk dat je dit glas spaart, ik heb een vierkant karaf met geloof ik een stervorm. Ik blijf hem mooi vinden. Vind zowiezo glaswerk mooi. Ik heb het dan ook met stolpen :-) Je hebt er prachtige foto`s van gemaakt! Heerlijk sfeertje!
Groetjes van Petra
ps. ik zal mijn waxjas achter aan de kapstok hangen hoor :-))wat is dat ding dan zwaar op de schouders :-)))

Mayflower zei

Hoi Corine, wat leuk zo'n verzameling, ik heb ook van die oude glazen onderzettertjes, volgens mij ook met een ster. Je pluimhortensia staat in het flesje in al zijn eenvoud mooi te zijn.
Fijne avond en groetjes, Mea

Prulletje zei

Mooi he, glaswerk past zich altijd aan aan de kleur van je interieur, en met de zon heb je er zelfs soms een regenboog in. Mooi met die ster, leuk is dat he als je dan met een missie op stap bent ...op zoek naar sterren, noujaa da's wel heel mooi eigenlijk ! Succes ik wens je heel veel mooie sterren toe !

staat trouwens mooi met die mallen...en die hortensia maakt het geheel neens weer zo breekbaar ! Mooi

Bellavien zei

Prachtig glas, ja als je eenmaal om bent met verzamelen, ik vraag me zelf ook wel eens af, maar ach hahahaah... Prachtige collectie, laat ons hiervan maar mooi veel foto's zien hoor.

Fijne dag.