vrijdag 21 augustus 2009

Sweet sixteen

Morgen wordt mijn jongste dochter 16, dan mag ze 'drinken', brommer rijden (doet ze niet, ze spaart door voor een autootje :-0) en stappen! Ja kleine meisjes worden groot... Ik moet eerlijk bekennen dat ik het soms niet bij kan benen, ik ben niet zo'n moeder die ze graag klein houdt, maar op deze leeftijd rennen ze soms toch iets harder dan ik verwacht. En al ben ik zelf nog niet zo oud, de leefwereld van de jongeren van nu is toch totaal anders dan die van mij toen ik tiener was! Janiek gaat dit jaar VMBO-examen doen en wil dan graag een kappersopleiding volgen... een goed plan vinden wij, altijd handig een kapster in de familie! Een echte meid, ijdel (ze is gek op kleren, make-up, schoenen en tassen), vrolijk en goedlachs en ze heeft altijd wel wat te kletsen. Morgen krijgen de gasten appeltaart... ...dat kan natuurlijk niet anders! Volgende week zijn alle vrienden weer terug van vakantie en dan geeft ze een tuinfeest... haar "sweet sixteen party". Daarna gaat de school weer beginnen, dan pakken we het gewone leven weer op en kunnen we terugkijken op een heerlijke, zonnige zomer!

13 opmerkingen:

Manuela zei

gefeliciteerd met je "grote" dochter!!!
mijn oudste is 10 en dat gaat al zo hard...jeetje over 6 jaar ben ik net zover als jou....hahahahaha

heel veel plezier met haar sweet sixteen party volgende week!!
en voor nu een heel fijn weekend!!
groetjes

Laura zei

Happy Sweet Sixteen to your beautiful daughter! Mine is 23 already! It happens so fast! Enjoy her while you still have her close! Have a wonderful weekend!
Take care, Laura

peet zei

Gefeliciteerd alvast !!! met je mooie dochter !
Enne een hele gezellige dag , en geniet van de taart ( het water loopt me in de mond , onze appelboom heeft welgeteld 1 appel , dus weinig taart dit jaar )
ja het gaat heeel hard , Tim de oudste word dit jaar 15 ...het is een echt kerel aan het worden ( met de baard in de keel !)
Tja zo sluipen de jaartjes er bij ons ook bij ......ha ha .
Geniet er maar van !!
Fijne dag Peet

faire un songe zei

Al vast gefeliciteerd met een mooie dochter.
Vorige week werd mijn oudste 16, ook hier geen brommer maar door sparen voor een auto en mooie kleren.
Ja mijn oudste jongen is ook zo ijdel als het maar kan en inderdaad af en toe niet bij te houden.
zo anders dan toen ik zelf 16 was.
Fijne dag.

Mayflower zei

Hoi Corine, alvast gefeliciteerd met jullie prachtige dochter en mmmm appeltaart, dat ruikt altijd zo lekker in huis.
Ik wens jullie een fijne dag.
Groetjes Mea

Bonjade zei

Bij deze van harte.......wat vliegt de tijd.
Enne volgen er ook foto's van haar party?
Wordt vast echt gezellig.
Fijn weekend

Carolina zei

Hoi Corine, alvast van harte gefeliciteerd met je dochter!! MMM heerlijk appeltaart!
Bij mij duurt het nog wel even 16, maar het gaat nu al hard laat staan dan...

Fijn weekend!!!

Groetjes Carolina

G-style zei

Nou zeg , dat is ook toevallig , onze oudste wordt morgen ook 16 jaar .
Wij hebben dus morgen groot feest , eerst overdag 20 mensen waaronder familie en vrienden van ons en dan s'avonds nog de jeugd , als ze allemaal komen ook zo'n 20 personen . We gaan barbequen , dus jij begrijpt vast wel waar ik druk mee ben .............de warmte is gelukkig weer gewoon lekker en morgen de vooruitzichten ook .
Jullie een hele fijne dag gewenst en hopelijk ook volgende week goed weer met het op handen zijnde tuinfeest .
groetjes gea

lia zei

Alvast gefeliciteerd. Hier hebben ze wel altijd een scooter, anders is het een probleem om naar school te gaan. Maar het is idd wel heel anders dan toen wij 16 waren. En het gaat allemaal zo snel. En ze mogen best wel ijdel zijn hoor, daar is niets mis mee.

fijn weekend
groetjes Lia

Berna zei

Van harte gefeliciteerd met je dochter! Ik kom morgen wel even buurten voor een appeltaartje LOL. Ik leef met je mee wat de leeftijd betreft. Mijn dochter is alweer wat ouder (24 met 2 kindjes) maar ik herinner me als de dag van gisteren hoe het was toen ze 16 was. Sterkte ermee :) en een hele fijne dag morgen.

Simple pleasure zei

Nog gefeliciteerd met je dochter. De tijd lijkt soms te vliegen, i6 vond ik altijd toch wel weer een stap vooruit in de leeftijd van onze kinderen. Onze jongste is nu 21 en dus zijn ze allemaal volwassen. De tijd van 16 jaar en ouder geeft veel veranderingen met studie werk vriendjes misschien uit huis en andere zaken. Geniet ervan, een ook van de sweet sixteen party en niet te vergeten de appeltaart.
Groetjes Jo

Brocante Prulletjes zei

Van harte met je sweet sixteen dochter, de tijd glipt je door de vingers he, je staat er bij en kijkt er naar ;-) Soms ook best pittig he.
Onder het genot van een appel uit de supermarkt denk ik aan je ;-) Fijn weekend en k wens jou en je dochter een hele mooie toekomst toe, in elk geval het komende jaar. Gewoon maar 1 jaar tegelijk nemen lijkt me ?!

Liefs, Elise

Wondelgijn zei

Ik (her)ken het gevoel. Ook onze jongste gaat naar de eindexamenklas komend schooljaar en ook zij wordt 16 dit schooljaar! De laatste op de middelbare school... Het gaat zo hard! Hoewel ook ik niet zo'n moeder ben die de kinderen 'graag' klein wil houden... maar mag het misschien een klein beetje minder snel gaan....? ;-) (of komt dat omdat zij de jongste is, en het met haar 2 broers toch nét iets anders voelt, 'gewoon' omdat het jongens zijn? *zucht*)