donderdag 3 september 2009

afscheid van de zomer..

Tjonge wat een woei vandaag! De appels vallen nu rap uit de bomen, dus dat wordt volgende week appelmoes en appeltaart maken! Ik maakte mezelf de laatste tijd wijs dat september nog een prachtig zonnige maand zou worden.. maar ik moet nu toch toegeven dat de herfst echt voor de deur staat.. Op zich is het wisselen van de seizoenen natuurlijk een pracht fenomeen, maar voor mij als zomermens mag de zomer echt wel wat langer duren! Tussen de buien door ben ik vandaag nog wel even de tuin ingewaaid.. En ook de tuin laat me duidelijk zien dat het echt tijd is om afscheid te nemen van de zomer.. hoewel sommige planten ook net doen of het nog niet zo ver is.. Deze hortensia heeft bloemen in 3 fasen .. net uit de knop, al iets indrogend en al aan het vergaan.. Dit weekend gaan we naar Lille, ik ben absoluut geen fan van grote mensenmassa's, maar dè brocantemarkt van Lille wil ik toch zeker een keer meemaken.. We hebben er ontzettend veel zin in, maar eigenlijk kunnen we er ons niks bij voorstellen.. 200km kramen..

13 opmerkingen:

rianne_selles zei

Kijk onze landgoedtuin toch mooi zijn. Mijn moeder is een echte jonkvrouwe! En voor iedereen die het maar wil horen: haar appeltaart is écht verrukkelijk!

Liefs voor jou mama, van je oudste dochter.

Freekje zei

Je foto's zijn prachtig, en je hebt idd een mooie tuin ;)
Lief berichtje hierboven...
dat komt wel goed met de gezelligheid (lees herfst), lekker binnen thee met appeltaart!
Ach ja, zo heeft ieder seizoen wat... ik ben écht een herfst/winter mens, dus ik kan m'n geluk niet op, hihi

Veel plezier in Lille, trek je wandelschoenen aan!!! Groetjes Freekje

Carolina zei

Hoi hoi, nou wij lusten wel zo'n verrukkelijk stukje appeltaart hoor!!!
Wat lief dat je dochter dat schrijft over jou...
Wij gaan ook naar Lille, zoo leuk alleen al om het mee te maken.
Heerlijk struinen!!

Groetjes Carolina

peet zei

Wat een appels ! Ik heb maar 1 appel aan mijn boom ! ha ha maar hij zal lekker smaken .ja hier ook echt herfst de wind giert rond het huis , ik heb net de houtkachel maar even aangestoken ...lekker .
Veel plezier in Lille , laat je goed informeren aan welke kant de brocante markt is , want anders kom je terecht bij de braderie met allemaal nieuwe spullen kilometers lang , en daar kom je niet voor !!
ik ben ook al eens geweest , maar voor mij hoeft het niet meer ..( zondags is er in het plaatsje Kemmel ook redelijk in de buurt een grote markt misschien iets voor de terug weg ?)
Geniet ervan !!! ik ben benieuwd wat je gaat scoren !!
Groetjes Peet

lia zei

Hoi Corine,

Wat een lieve dochter om jouw appeltaart aan te prijzen. En voor mij ook de eerste keer dat ik naar Lille ga. Weet ook niet wat ik me er bij moet voorstellen. Druk en nog eens druk denk ik.
Volgende week zullen we wel van elkaar op de hoogte worden gebracht, en misschien komen we elkaar wel tegen en hebben dan niet eens in de gaten wie we zijn. Gaan jullie ook morgen of zaterdag?

Geniet er van...
Groetjes Lia

Geniet ervan

Ilse zei

Ik zou ook gaan maar kan het gewoon niet aan moet veel te veel doen hier en heb geen tijd dus.
Vertel me alles over de markt maandag please ben zo nieuwsgierig hoe het is ...foto's.....prijzen......leuke dingen?

Sfeer van Toen zei

Als eerst: veel plezier in Lille, ben benieuwd hoe je het vind. Hier in ons dorpje hebben we onze eigen "lille"weekend ;-) En jij hebt dus ook zoveel appels dit jaar! Ik heb er dit jaar 23 stuks (als je het boompje ziet..hihi) Dat wordt bakken volgende week.. jammie jammie!

Geniet van het weekend!

Groetjes van Petra

jeanette zei

ohh..ik heb dat precies zoals jij, die mensenmassa alleen daarom al zoek ik lille niet op, ik kan daar zo slecht tegen. ik had tig jaar eerder moeten gaan toen was het nog niet zo populair. ik wens je wel heel veel plezier, en maar hopen dat je leuke dingen vindt. volgens mij is het echt een appel jaar, jij hebt ook behoorlijk appels, welk soort is het? ze zien er heerlijk uit. en appelmoes en appeltaart ga ik dit weekend ook maken van de vele appels die er nog liggen.

English style zei

Heerlijk appeltaart en appelmoes van eigen appels, mmmmmmmmmm
Naar Lille zou ik ook wel graag een keer willen, ondanks dat ik ook NIET van mensenmassa's houd, gaat brocante toch voor veel mensen haha
wens je veel plezier daar, en je laat je nieuwe aanwinsten wel zien he (als je wat koopt natuurlijk :-))
Fijn weekend !!
Groetjes Yvon

Simple pleasure zei

Wat een mooie mand vol met appels dat word koken en bakken :) Ja om de herfst kunnen we niet meer heen, maar ik geniet ervan. Leuk om naar Lille te gaan , heel veel plezier daar ( en niet weg waaien he :)
Groetjes Jo

Mayflower zei

Hoi Corine, wat apart hè dat er dan zomaar weer een paar nieuwe hortensiabloemen verschijnen, ik zag dat hier ook. Ook mijn stamroosje is weer uitbundig gaan bloeien, een mooie toegift en wat een appels kun jij oogsten, heerlijk aan de appeltaart dan. Ik heb genoten van de foto's van je prachtige tuin.
Geniet van je uitstapje naar Lille en ik ben benieuwd hoe je dit beleefd heb.
Fijn weekend en groetjes, Mea

Angelique zei

Oei, Lille. Dat belooft wat! Ik wens je veel plezier en ben al benieuwd naar je vondsten!!

Wondelgijn zei

Och, Lille.... dat staat al zolang op mijn verlanglijstje, maar ieder jaar komt er weer iets tussen... Jammer genoeg ook dit jaar dus weer! Veel plezier toch!!
En ik ben een echt nazomer/herfst mens.... dus, terwijl iedereen nu langzaam in elkaar zakt omdat de zomer echt voorbij lijkt te zijn, veer ik helemaal op en geniet me suf van de oogst, de weer vroegere avonden, de geur van rottende bladeren en vergaan hout, paddestoelen in het bos, stoofschotels, kaarsjes bij de open haard, de geur van brandhout in de alweer kille avondlucht, het glaasje rode wijn terwijl ik op de bank onder een plaid kruip.... kortom: ik geniet! (sorry.... ;-) hihihihi)