vrijdag 25 september 2009

binnen en/of buiten

De laatste weken kunnen we volop genieten van heerlijk nazomerweer.
En dat doe ik dan ook! Ik drink nog regelmatig m'n kop thee lekker in de tuin op een zonnig plekje, soms moet ik dan toch even tijdelijk naar binnen verhuizen omdat de zon achter een dikke pluk wolken verdwijnt (en dan is het gelijk goed fris!), maar als het weer kan dan zit ik er weer!
Ik heb het vast al vaker gezegd.. ik ben een zomermens... zonder jas gewoon zo naar buiten lopen of even een boodschap doen op de fiets, alle ramen en deuren in huis open, het wordt pas donker als je naar bed gaat.. Dat geeft mij zo'n heerlijk vrij gevoel!
Maar ik weet het, de herfst komt eraan, het is 's ochtends vroeg soms goed koud en in de avond begint het al heel vroeg te donkeren..
Gelukkig ben ik positief ingesteld, er zitten natuurlijk ook leuke kanten aan... met verlichting en kaarsen is het in huis wel erg gezellig, ik kan weer een paar mooie laarzen aan, het wordt voor ons bourgondiers weer stoofpottentijd (Gert kan zo heerlijk koken!).
We hadden vanuit Bretagne alvast een flinke bos knoflook meegenomen, dat is zo lekker! En het geeft de keuken ook nog eens zo'n heerlijke frans landelijke sfeer.
Bovendien kun je er mooie plaatjes mee maken, van de week scheen de zon zo mooi half naar binnen..
Dus.. al is de zomer bijna voorbij.. er blijft genoeg over om te blijven genieten van het leven!
Zo ligt nu de nieuwe 'Wonen Landelijke Stijl' klaar om gelezen te worden, mèt een reportage van het huis van een medeblogster, leuk toch?!

16 opmerkingen:

faire un songe zei

Hoi Corine.. Tja ik ben helemaal geen herfst en winter mens... ben een op en top zomer mens..
Kan ook nog met volle teugen genieten van het lekkere nazomer weer en ik wil die knop nog niet echt omzetten..maar tja helaas de herfst zit al echt in de lucht.....
Misschien ben ik wel iets minder positief dan jij,.. en kan i wat van je leren.. dus vanavond de kaarsjes maar weer eens aansteken.. en de sfeer in huis halen...
Fijn weekend.

peet zei

Hoi Corinne ik geniet lekker met je mee van het lekkere nazomer weer !(ook al ben ik een wintermens )het is een heerlijke tijd met mooie veranderingen in de natuur .
De tijd van stoof- en stamppotten vinden wij ook heerlijk , alhoewel ik een beetje jaloers ben op je , want mijn man kan NIET koken !
Ik duik zo ook even met een broodje èn de wonen landelijke style op de bank ! Genieten ..
En vanavond vertrek ik naar Belgie om een paar marktjes af te struinen van het weekend !
Ik wens jou een fijn weekend toe
Peet

G-style zei

Hoi Corine ,
wat een verschil ........want ik ben aan het eind van de zomer echt toe aan kortere dagen waarin ik me overdag en s'avonds toch meer in huis terug kan trekken. Natuurlijk heb ik m'n werk drie dagen in de week en dat is dan samen met de sociale contacten genoeg om er uit te zijn maar wat meer binnen zijn vind ik voor een aantal maanden niet erg.
Fijn dat je toch ook de charmes van de herfst ziet , het knoflookstrengetje ziet er zo met het zonlicht erop super uit ..........jouw foto's worden steeds mooier !!
ik wens je een fijne dag en tot de volgende keer
groetjes Gea

Bonjade zei

Heerlijk toch deze periode.....ach ik hou zo van de wisseling der seizoenen......
Prachtig ook zo'n bos knoflook......wat je daar al niet mee kan doen.......
Fijn weekend

Mayflower zei

Hoi Corine, ik ben echt een mens van de seizoenen, alleen de hoogzomer daar hou ik niet zo van. Maar zoals nu die prachtige nazomer, dat is genieten. Gisteren heb ik al een heerlijke stoofschotel gemaakt en zopas een heerlijke wandeling met de hond.
Leuk hè de reportage over Hetty's huis in de Landelijke wonen, ik blader deze eerst altijd even snel door en straks in het weekend ga ik er heerlijk voor zitten.
Mooi weergegeven de knoflook.
Fijn weekend.
Groetjes Mea

Home and Lifestyle zei

De nazomerse dagen mogen van mij ook nog wel even duren!! Ik hou meer van het voorjaar en de zomer dan van de herfst en de winter, maar maak daar verder maar geen probleem van....anders zou je er een depressie van krijgen en dat schiet ook niet op!!

Ik vind het altijd wel erg leuk om weer manden met denneappels en kastanjes te vullen en de kamer in herfstsfeer te hullen. Ach, elke periode heeft zijn charmes....kaarsjes aan, kop warme thee, plaid op de bank, lekker tegen elkaar aan kruipen...is ook wel heel erg lekker!

Fijn weekend (en geniet nog lekker van het zonnetje zolang ie nog aangenaam schijnt)!

Groetjes, Ingrid

Ilse zei

Prachtige foto's.
Ik ben ook echt een zomermens en lentemens...
O nu ben ik nieuwsgierig wie staat er in de WLS??

Lief Leuk & Anders zei

Ik zeg maar zo; elk seizoen heeft z'n charmes...

Thamar zei

hoi Corine
nou ik ben dus echt een herfst en wintermens, maar goed dat er verschillende mensen zijn anders word het zo snel saai. Mooi plaatje zeg.
ik heb nog een heerlijk recept voor knoflooksaus en zo klaar
4 el mayo
4 el kwark
2 teentjes knoflook (ik doe 4 hou
pittig)
1 el citroensap
2el bieslook
2el kervel
en klaar is de saus ik maak hem vaak een dag eerder dan is hij net iets sterker.

gr en een fijn weekend
Thamar

lia zei

Nou ik ben iemand van alle seizoenen. En ik kan ook nu ook heerlijk naar de lange avonden verlangen. Kaarsjes aan, muziek op, boek erbij. Heerlijk. In de zomeravonden ben je altijd veel langer actief en nu niet.
Maar ben wel jaloers dat jouw Gert lekker kan koken. Hier ben ik dus altijd de pineut, heb er geen hekel aan maar zou het heerlijk vinden als jan het eens zou doen. Maar ja, je kunt niet alles hebben denk ik maar.

Fijn weekend en groetjes Lia

jeanette zei

ik ben van alle seizoenen behalve de zomer, nou ja tot de 23gr mag het nog maar daarboven....nee das niets voor mij. laat je maar lekker verwennen door gert, het eten is altijd ietswat lekkerder als een ander het voor je maakt:-) leuk je knoflook zo op de foto!

fijn weekend en groetjesssss.....

my day zei

Hoi Corine,
heerlijk hè dat genieten van de verschillende seizoenen.Ik vind de herfst met zijn mooie rustige zonnige dagen echt zo genieten.En ook hier heb ik een superkok in huis.Af en toe denk ik wel eens of hij niet beter kok had kunnen worden want hij kookt beter (vind ik echt) dan wat we in een restaurant krijgen.De nieuwe wonen landelijke stijl is ook één van mijn fovoriete woonbladen,moet hem nog kopen vandaag.
Fijn weekend,groetjes Ingrid.

brocaatje zei

geniet lekker met je mee!
Ben zelf een herfst mens,lekker de houtkachel aan want inderdaad de kilte voel je wel,ook al schint overdag het zonnetje nog even.
Kaarsjes aan zaaaaaaalig.
fijn weekend hoor!

Prulletje zei

wat een sfeertje! En ik ben stiknieuwsgierig naar het recept van stoofpot van Gert !

Wondelgijn zei

Ik ben gek op de nazomer en de herfst.... Echt genieten!! (sorry...) En ook ik ben nu erg benieuwd wie er in WLS staat??

Hannekie zei

ik hou van alle seizoenen. heerlijk ook dit nazomerse weer. dit mag van mij nog wel ff doorgaan
mooie fotos hoor
gr hannie