maandag 28 september 2009

fotograferen

Afgelopen zaterdag heb ik in een fotocursus van één middag veel geleerd over het gebruik van m'n digitale camera.
Want ik weet wel dat er vele mogelijkheden op zitten, maar meestal gebruik ik toch de automatische stand, het kwam er gewoon niet van me er echt in te verdiepen.
Maar..nu ben ik een stuk wijzer geworden, dus gisteren heb ik me helemaal uitgeleefd in allerlei probeersels.
Ja en al was het heerlijk zonnig weer, ik heb toch heel wat 'herfsttaferelen' gefotografeerd..
Natuurlijk hebben we ook van deze prachtige zondag genoten door een flinke wandeling te maken, waarbij ik nu ook wat herfstmateriaal heb verzameld om een plekje in huis te geven...
(Niet teveel want ik ben en blijf een zomermens)
In combinatie met mijn favorieten, glas en zilver, levert dat beetje herfst in huis toch wel weer mooie plaatjes op..
Onder het stolpje een oud zakhorloge, de meeste klokken en horloges hebben romeinse cijfers, maar ik wil altijd 'gewone' cijfers.. van de week heb ik deze gevonden..

19 opmerkingen:

brocaatje zei

Nou je hebt geweldige foto's gemaakt!!
Leuk zo'n extra cursus erbij,dus nu maak hoekjes maken :)

Mama Monique zei

Heerlijk toch, zo toch een beetje herfst in huis te hebben? Hoe natuurlijk kun je het kiezen? ;o)

Prachtige foto's heb je gemaakt, al waren voorgaande ook altijd prima in orde hoor. Mocht je eventueel nóg meer interesse hebben in het wel en wee van digitaal fotograferen (weet natuurlijk niet hoeveel materiaal je van de cursus mee hebt gekregen): ik heb een (nog dichte, niet gebruikte) cursus van de LOI liggen. Ik zoek er nog een geschikte koper voor. Misschien iets voor jou?

Wens je in ieder geval nog meer fotografeer-plezier. Fijne week!

Home and Lifestyle zei

Zo'n cursus is wel een idee, ik heb ook een toestel met veel toeters en bellen, maar als ik al wat probeer, gaat het niet zoals ik het wil. Uiteraard doe ik dan vast iets fout, maar kom daar maar eens achter. Je foto's zijn prachtig, vooral je tweede foto vind ik superscherp en zo mooi van dichtbij....dat lukt mij dus niet goed!

Ik kijk al uit naar meer resultaten van de cursus!!!

Groetjes, Ingrid

Carolina zei

Hoi hoi, lijkt me erg leuk zo'n cursus, en je foto's zijn super!!

Groetjes Carolina

Wondelgijn zei

Mooi!!! Het staat ook nog op mijn verlanglijstje: cursus fotografie. Maar ik ben me nu eerst in het schrijven aan het verdiepen, én in een goede camera...

Lavender zei

helemaal mooi deze foto's; was het toevallig in de buurt van Rotterdam die workshop?

Groet, Lavender

Twa zei

Wat leuk, een fotocursus. Dat zou ik nou ook nog wel eens willen. Ik heb namelijk een hele mooie camera, maar weet er ook nog niet uit te halen wat je er mee kunt doen.
Je foto's zijn mooi geworden hoor.
Groetjes Antoinette

lia zei

Nou, leuk dat je weer wat geleerd hebt. En juist een digitale camera is zo leuk om te proberen. Als het niet mooi is wis je het gewoon. Dat was met de analoge camera wel anders, dan was het weer een foto van het rolletje. Maar deze zien er erg mooi uit. Ook dat simpele maar rustige herfstsfeertje.

groetjes Lia

my day zei

Hoi Corine,
prachtige foto's hoor,ik gebruik eigenlijk ook maar één stand op de camera,moet me er eigenlijk ook eens in verdiepen.
groetjes, Ingrid.

Bonjade zei

Super zeg je herfstfoto's.........
Als je nog wat tips hebt.....ik zie vele liefhebbers en ik ben er ook 1 van.
Zo mooi gefotografeerd.
Fijne dag

kienkele zei

Hallo Corine,
Waarschijnlijk ben ik nog niet bekend bij je, want ik heb me pas vorige week aangemeld als jouw volger, ben toen zelf ook een blog begonnen. Maar hier wilde ik toch even op reageren, ben namelijk zelf een aantal jaren geleden een paar winterseizoenen op cursus geweest. Ik had toen nog een gewone spiegelreflexcamera, intussen een digitale en ben nog altijd blij dat ik dat toen gedaan heb, je leert zoveel! We kregen ook opdrachten mee om thuis te doen. Ik heb wat in de winterkou gestaan met nog een briefje in de hand over instellen van diafragma en sluitertijden, maar op een gegeven moment valt het kwartje en vergeet je het ook nooit weer!
Veel succes en plezier bij het fotograferen!
\groet, Tineke

Rianne zei

Leuk he, dat uitproberen met de camera, ik heb sinds kort ook een nieuwe en ben er fanatiek mee aan het oefenen!
Je plaatjes zien er goed uit!
Groetjes

Hannekie zei

wat leuk zeg. ga ik ook een keer doen
ziet er prachtig uit hoor
gr hannie

Irma zei

dat heb ik nou ook met al dat herfst spul, word er echt niet vrolijk van :-((
Maar je foto's zijn schitterend, daar word ik weer wel vrolijk van komt het toch weer goed;-))

Ilse zei

Prachtige foto's vooral de 2e is een plaatje gewoon...

teddy bears Marin to Venice zei

Blog.... schönsten!
Hallo von Venedig
Rosarita

Mayflower zei

Hoi Corine, je foto's zijn prachtig, wat een goed idee om zo'n cursus te gaan volgen. Ik heb hetzelfde, weet nog lang alle mogelijkheden niet, maar gun me er nog geen tijd voor me daarin te verdiepen.
Je heb ook sfeervolle herfsthoekjes gemaakt. Ach en de herfst heeft toch ook wel wat. Ik vind het leukste aan de seizoenen dat je na de herfst en winter weer extra geniet van de mooie dagen van voorjaar en zomer.
Fijne dag en groetjes, Mea

marga zei

Mooie foto's heb je gemaakt. Ik vind vooral die tweede foto superrrrr!!!!!

Karin zei

een fotocursus, leuk. Ik heb ook een cursus van 2 dagen gepland volgende week. Ik hoop ook zo dat ik er wat aan zal hebben, want op het moment mislukken veel foto's en krijg ik ze eigenlijk niet zoals ik ze hebben wil.
Groetjes,
Karin