donderdag 10 september 2009

fris en geurend

Vanmiddag had ik de geest.. ik heb lekker met de zon in huis de keuken gesopt. Hier en daar een doekje eroverheen gebeurt natuurlijk regelmatig, maar nu zijn de kastdeurtjes en de vloer weer een keer echt goed gepoetst. Poetsen is niet mijn hobby maar als ik eenmaal bezig ben gaat het vaak wel lekker en naderhand heb ik altijd zo'n heerlijk voldaan gevoel, het ziet er allemaal fris uit en zo ruikt het ook! En ja, het zal niet helemaal normaal zijn.. maar zelfs als ik aan het poetsen ben staat mijn camera voor het grijpen.. want ook dan zie ik mooie plaatjes.. Al even geleden snuffelde ik in een brocantezaakje (Saarbrocante) hier in de buurt wat rond en daar lagen deze tegels, ik vind de tekening zo mooi subtiel, dus ze mochten mee! En het staat erg leuk zo in de keukenvensterbank. Ook heb ik vanmiddag een nieuw leuk blog ontdekt http://www.sisterlyhomemadegifts.blogspot.com/ daar hebben ze leuke zelfgemaakte hebbedingetjes, die ze af en toe zelfs weggeven! En ja dat zakje met lavendel is schattig en stoer tegelijk door de mooie materialen en kleuren, dus dat past prima bij mij THUIS.

13 opmerkingen:

Sfeer van Toen zei

Heerlijk gevoel geeft dat hé, als je alles weer lekker schoon en opgeruimd hebt. Leuk om te lezen dat jij ook wel eens bij SaarBrocante komt. Ik wil er binnenkort weer eens naar toe!
De blog die jij ontdekt hebt ken ik ook nog niet ,dus ik ga daar eventjes kijken ;-))
Mooie blikken heb je trouwens (die gele, die op je blog staan)

Groetjes van Petra

t brocante sfeertje zei

Hai Corine,ook weer bijgekomen van t drukke Lille?Ik ben vanmorgen ook de keuken gaan poetsen héérlijk even nergens aan denken maar domweg schoonmaken kan er helemaal van genieten en intussen t een en ander verzetten is ook altijd weer leuk.Groetjes,Ingrid

Simple pleasure zei

Ik kan er ook zo tegen aan hikken, om te beginnen met schoonmaken maar als je eenmaal begint.... En ja het geeft een lekker gevoel als het gedaan is. Fijn dat je je camera bij de hand had, je hebt mooie plaatjes geschoten. Je tegeltjes zijn erg mooi.
Groetjes Jo

t brocante sfeertje zei

Hai Corine,ja tuurlijk ben ik open in september is dat de 25 en 26e van 10 tot 4.
Okt,Nov en Dec ben ik n zaterdag extra open.Wel erg koud in de winkel maar ook wel weer gezellig de donkere dagen......Wie weet tot gauw,Ingrid

lia zei

Het is wel normaal hoor. Ik heb mijn camera ook de hele dag bij de hand. Had hem pas uitgeleend aan mijn zoon, en voelde me een beetje raar, want wat als ik nu een foto wil maken. pffff, raar mens zeggen ze dan.
Maar leuk die foto van jou met die zilveren cloche bij die tegeltjes.

groetjes Lia

Wondelgijn zei

Ik loop ook vaak met een camera rond! En net nu ik mooie foto's wilde maken van de kadootjes van Ilse heeft één van de kinderen hem mee voor een weekje weg.... Daar zit ik dan... compleet onthand. *zucht* en foto's met een mobieltje zijn toch écht zo mooi niet....
Ik ga snel op jouw weblog tip kijken! Leuk!!

Bellavien zei

Hahahaah.... je zou buiten moeten genieten van de laatste zomerse dagen, maar ja ik zit hier nu ook binnen te bloggen,

Ga nu dan ook snel naar buiten met de hond.

Prachtige fotos hoor! En wat kom ik toch weer verschillende dingen bij jou tegen die je hier ook in de kast vind hahahaah..

Fijn weekend.

Mayflower zei

Hoi Corine, Mmmmm wat ruikt het heerlijk fris bij je. Heerlijk hè als dan de klus weer geklaard is enne..... ik pak ook vaak even de camera erbij hihi, zie dan ook opeens iets wat fotowaardig is.
Je tegeltjes zijn erg mooi en hebben een mooi plekje gekregen.
Geniet van de zondag.
Groetjes Mea

Bonjade zei

Heerlijk zeg alles weer fris en alles weer mooi gestyled......
Om weer lang van te genieten.
Dank voor je lieve bericht.
Fijne avond

Karin zei

Hallo Corine,

Ik zag dat je je op mijn blog had aangemeld, dus ik heb bij jou ook maar even een kijkje genomen. Mooi blog, mooie foto's en ik kom zeker terug om je updates te lezen. Als ik je mooie glaswerk zie, wordt het tijd dat ik doorzet met mijn impulsen om glaswerk te verzamelen. Ik woon in Zuid Frankrijk met prachtige brocantes overal in de kleine dorpjes. Feit is dat ik nooit kan kiezen, zucht.

groetjes,
Karin

Jeannette zei

Ah....gelukkig ben ik niet de enige die huishoudelijk werk heerlijk vind. ;) (Mark zou prompt van zijn bank afvallen als hij dit zou lezen)
Ik heb ook 3 weken vakantie gehad op huishoudgebied en ben vandaag als een razend Roeltje gaan boenen. Zo nu en dan komt Mien Dobbelsteen bij me boven drijven en dan ben ik ook niet te stoppen. De keuken blinkt me dan ook tegemoet.
En net even de rest gelezen van wat ik allemaal bij je gemist heb de laatste weken.
Je bent naar Lille geweest!!!!! Ik is jaloers!
Waren we nu toch maar naar Frankrijk gegaan...ik had er wel een goede ruzie voor over gehad in de auto. ;) Mooie spullen heb je gevonden. Dus maar goed dat ik niet ben gegaan anders had je nog geduchte concurrentie aan me gehad.
♥ Jeannette

Home and Lifestyle zei

Hoi Corine,

Als nieuweling in blogland zit ik mij alleen maar te vergapen aan al die mooie blogs...erg mooi en daar hoort die van jou ook bij! Ik heb mij uiteraard als volger aangemeld!

Groetjes, Ingrid

me and alice zei

Beautiful!
I love those big glassjars!
Have a nice weekend!
Susanne