dinsdag 13 oktober 2009

vondsten

Als ik fit ben mag ik graag een leuke brocante/sfeerwinkel bezoeken.
Aan adressen geen gebrek, die verzamel ik al tijden uit bladen, van blogs en via via. Ik heb een map vol papiertjes, visitekaartjes en brocanteroutes liggen.
Sommige winkels spreken me heel erg aan, daar ga ik dan regelmatig naar terug en sommige zijn leuk voor één keer en natuurlijk zijn er ook wel wat die echt vies tegenvallen.
Een paar weken geleden ging ik (met de Volvo) naar Moai Ald in Lemmer, dat is zo'n winkeltje waar ik graag telkens terugkom. Gezellige gastvrije mensen die je gewoon lekker laten neuzen en erg veel leuk spul! Oud glaswerk (ook met ster) en oude keukenspullen, nieuw scandinavisch spul en opgeknapte oude tafeltjes en kastjes en niet onbelangrijk.. alles heel betaalbaar!
Gewoon sfeer snuiven is daar al heerlijk, de laatste keer kocht ik er een schattig klein wijzerplaatje, een klosje touw (ik ben niet zo van lint, hou meer van stoer) en het nieuwste Jeanne d'Arc magazine.
Toevallig vond ik diezelfde week nog iets waar ik erg blij van werd bij één van mijn
favoriete adresjes " 't geel keteltje" in 't Harde.
Een leren doosje met twee glazen flesjes met zilveren dop.. ik heb geen moment getwijfeld.. die was voor mij!
Dat moet ik wel toegeven.. hoe meer brocante ik zie, hoe kritischer ik word.. als ik twijfel koop ik het niet.
Verder kon ik via mp voor weinig deze suikerstrooier op de kop tikken.. mèt ster!
Het leuke van die vondsten is dat ik weer aan de gang kan met fotograferen.. dat is voor mij een heerlijke uitlaatklep, als mijn lichaam aangeeft dat het geen energie heeft, kan ik thuis toch wat rondsjokken met m'n camera.
En als ik dan daarna met de laptop op schoot op de bank hang en de netgemaakte foto's bekijk geeft me dat toch een positief gevoel.

17 opmerkingen:

monique zei

leuk he als je alles overal en nergens tegen komt en thuis alles zo leuk bij elkaar past!
ziet er erg leuk uit.
dat zijn de kleine dingen in het leven!

Hannekie zei

ziet er allemaal prachtig uit zeg. heerlijk zo een snuffelroute. moet ik ook eens doen. fijn dat je zoveel plezier haalt uit je fotos. ze zijn ook prachtig hoor
gr hannie

my day zei

Hoi Corine,
prachtige vondsten heb je gedaan, heerlijk hoor lekker rondneuzen en sfeer op doen in allerlei leuke winkeltjes.Hier vlakbij in Rossum zit ook zo'n mooi woonwinkeltje ('t Ganzehof), word er al blij als ik in de deuropening sta, er hangt daar ook zo'n heerlijke sfeer.
Groetjes, Ingrid.

Home and Lifestyle zei

Je bent goed geslaagd en wat lekker dat je toch iets hebt om je bij uit te leven, ook op de momenten dat het wat minder gaat. Geniet lekker van je nieuwe aanwinsten en je mooie foto's!!

Groetjes, Ingrid

peet zei

Hoi Corinne
Wat heb je weel leuke spullen op de kop getikt !!
En dan lekker alles een plaatsje geven , een heerlijke bezigheid .
Je hebt alles ook weer mooi op de foto gezet !
Ik zou vandaag ook weer gaan schilderen , maar had pittige hoofdpijn , dus ben ik ook maar lekker door het huis gerommeld ...lekker tutten en hier en daar een fotoootje nemen , heerlijk rustig aan even .
Ook even bijtanken .Ik hoop dat het bij jou ook lukt !
Een fijne dag
X peet

Berna zei

Mooie dingen heb je gekocht!

English style zei

Wauw, prachtige spulletjes, en dat MET ster he haha, goed gedaan weer.
ik vind je flesjes met zilveren dop in dat tasje ook geweldig !!!!
leuk dat gesnuffel he, heb je mijn kleine knoopschoentjes al gezien op de blog ?? dit keer in rood/zwart, ben er helemaal verliefd op :-)
groetjes Yvon

lia zei

Hoi Corine,

Ja dat leren tasje met die 2 flesjes vind ik ook mooi, is ook mijn stijl. Maar dat houten kistje waar het op staat is ook mooi. En het is fijn om toch op deze manier bezig te zijn, als je even niet verder kunt. Heb je mijn mail ontvangen?

groetjes Lia

jeanette zei

prachtige dingen heb je gevonden en gekocht, gea van moi oald staat ook nog op mijn lijstje. je mag ook best kritisch zijn vind ik bij brocante dan weet je zeker dat je het na jaren nog mooi vind, als het maar een ster heeft dan krijg jij volgens mij al een smile op je mond:-)) mag je ik je vragen naar je gezondheid? ik voel wel eens aan je post dat je niet altijd fit bent...

groetjes, jeanette

seasons of my house zei

Ik kan me voorstellen dat je voldoening haalt uit je fotografie. De spulletjes zijn mooi, maar de foto's zijn zeker de moeite waard. Ik ga je volgen.

Karin

Irma zei

een heel goed idee om die adressen zo op te slaan, komt bij zo vaak voor dat ik het niet meer weet.
Je hebt mooie spullen en ik denk ook wel een neus ervoor.

Truus van Panhuis zei

Wat leuk om te lezen dat je bij Hannie in t'Harde geweest ben daar heb ik ook heel veel spulletjes vandaan is altijd zo gezellig om naar toe te gaan en ik kom elke keer wel weer met wat leuks thuis
Groetjes Truus

kienkele zei

Hai Corine, leuke spulletjes heb je gescoord hoor, en weer prachtig gefotografeerd. Ik herken dat wel, dat sjokken door je huis met de fotocamera, fijne bezigheid als het even allemaal niet zo lekker gaat toch. We houden de moed erin meid, en genieten van de kleine dingen, lieve groet, Tineke

G-style zei

Hoi Corine ,
ben je weer een beetje fitter meid ? Vervelend dat daar toch altijd die grenzen zijn waar je binnen moet blijven ..........kan me voorstellen dat het ook wel eens weerstand oproept ondanks dat je het al een plekje hebt gegeven ..........
Mooi koffertje met flesjes trouwens , iets bijzonders weer .
Naar Mooi Ald wil ik ook nog steeds , komt vanzelf ..............we zijn nu eerst druk met de vloer bezig .
nou , veel ontspanning gewenst,
lieve groetjes Gea

Jeannette zei

De leren koffer met flesjes is prachtig! En weer een sterren-aanwinst! ;) Ik zal eens gaan opletten voor je of ik hier in Duitsland zoiets kan vinden.
Liefs, Jeannette en pas goed op jezelf

Bellavien zei

Prachtige spulletjes heb je gevonden, kom even zeggen dat meestal gelijk het zonnetje alweer schijnt hoor, ik mopper altijd kort en hevig hahahaha....

Lieve *Kram* uit Zweden

Mayflower zei

Hoi Corine, ik geniet met je mee hoor, wat een mooie nieuwe spulletjes heb je weer bij elkaar verzameld, de suikerstrooier vind ik geweldig. Ik verzamel ook allerlei adresjes van web- en gewone winkeltjes.
Jammer dat het niet altijd gaat zoals je wilt meis qua gezondheid, ik had er al eens eerder over gelezen in een post, mag ik vragen wat je heb?
Ik heb genoten van je mooie foto's.
Veel liefs, Mea