donderdag 8 oktober 2009

zon!

Na m'n toch ietwat treurige post van gisteren, vandaag een zonnig bericht..
Ik kom net binnen van een heerlijk rondje tuin,
alles is natuurlijk flink nat, maar de zon schijnt volop en de lucht is blauw!
Hier hou ik van!
En hoewel de zon nog niet echt binnenschijnt, is het licht wel fel en zie ik al schaduwen op de muur..
Gelijk maar weer even wat oefenfoto's gemaakt, belichting.. ik vind het moeilijk!
Nog even voor de goede orde.. gistermiddag was heerlijk, rustig binnen gezeten met een stapel woonbladen, thee en appeltaart...
Het komische was natuurlijk dat het halverwege de middag droog werd en dat de buitentemperatuur steeg tot rond de 20 graden,
terwijl bij mij binnen de houtkachel aan was.. toen werd het wel erg warm in de kamer.. tegen 5 uur was het 27 graden! Dus alle ramen en deuren wagenwijd open..
Met de zon is ook mijn goede humeur weer terug, vandaag ben ik helemaal in m'n hum, ik ga nog wat foto's maken, lopen met een vriendin en vanavond eten we hutspot!

16 opmerkingen:

kienkele zei

heerlijk he, Corine, wat een mooie dag is het vandaag, echt even een cadeautje van moeder natuur. Ben net ook al even in de tuin geweest, even wat onkruid uit de grindpaadjes geplukt. fijne middag!, groetjes, Tineke

lia zei

Ja, ik zit nu ook met de deur open, heerlijk na al die regen van gisteren.
En na een slechte start vanmorgen, toch maar aan het werk geweest en nu boodschappen doen en even op de koffie bij een vriendin. Maar het is eigenlijk heerlijk weer om te wandelen.

Succes met de foto's en een fijne dag.

Jeannette zei

Oh Corine, kan ik bij je komen eten? Hutspot....jammie. Helaas vind Mark alle soorten stamppotten niet lekker dus eet ik het alleen als ik bij mijn ouders op bezoek ga.
En het is de omgekeerde wereld. Hier was het gisteren mooi weer en nu komt de regen met bakken lucht uit.
Helaas hier geen houtkachel...dan maar tegen de centrale verwarming aan kruipen. ;)
♥ Jeannette

Something White zei

Die kegels blijven mooie decoratie-stukken! Die regen heeft veel goed gedaan aan de natuur; onze buren met tuin en akkers hebben nogal geleden onder de droogte. Ook onze olijfbomen schijnen weer wat opgeknapt te zijn na deze heerlijke plensbuien :)
Happy day to you, tot gauw!

Mayflower zei

Hoi Corine, mijn slechte humeur is ook weer verdwenen hihi...ik lees dat er meer last van hebben gehad. Ik geniet hier ook van de zon en gelukkig gaat het met mijn rug ook iets beter, kan weer een beetje uit de voeten. Je foto's zijn mooi genomen, de cursus werpt zijn vruchten af.
Mmmm ook al van die heerlijke winterkost, hier gaan we aan de erwtensoep.
Fijne dag nog.
Lieve groet, Mea

peet zei

Hoi Corinne
Nou ik heb met je mee gebaald gisteren hoor !
Maar ook ik had lekker de houtkachel aan gedaan , en lekker vroeg in de middag de kaarsjes aangestoken gezellig knus ach en zo komen we de dag wel door !
je foto`s zijn prachtig , ben wel benieuwd wat voor tips en trukjes je straks kan geven na je cursus !Succes ermee !
Ik heb de hutspot voor morgen klaar liggen , vandaag moet de jongste naar drumles , en dan eten we altijd makkelijk .Maar het kan me niet snel genoeg morgen worden !!
Eet smakelijk
Groetjes Peet

Wondelgijn zei

Heerlijk hè? Ik heb net ook even mijn tuindeur wagenwijd opengezet. Even alle ziektekiemen naar buiten meppen!

Home and Lifestyle zei

Ben blij voor je dat je je weer helemaal in je hum voelt....als je nu in de tuin uit de wind gaat zitten, is het nog lekker ook buiten!

Geniet er van!!

Groetjes, Ingrid

Irma zei

hahahahahha 27 graden, maakt helemaal niet uit hoor je had het even nodig om in hogere sferen te komen, blij dat je weer de oude bent.

Barnyard Country Gifts zei

Het was inderdaad heerlijk weer vandaag. Heb voor de verandering weer eens een hele dag de achterdeur open kunnen doen.
Wat een heerlijk verhaal van de houtkachel.
Lieve groet, Annemieke

jeanette zei

fijn dat je door het zonnetje je weer helemaal in je hum voelt"-) haha..27 gr had je zeker ook bijna het gevoel dat je weer in frankrijk was:-) belichtig is het moelijkste van fotograferen, ik doe meestal alles op gevoel. hoe dan ook ik vind je foto`s prachtig!

Rianne zei

Hi lieve mama, speciaal voor jou heb ik net weer een berichtje gepost. Goed he. Kus

bikim zei

Hi Corinne! it's funny how the weather can influence you and your mood! i'm exactly like you! when i do not have sun for tooo long i do get unberable!
Enjoy your night,
Rosa

ps. lovely pics.

Karin zei

Heerlijk, kachel aan, appeltaart en woonbladen (de Ariadne at home is mijn grote favoriet!) en écht Hollands weer. Ik weet het, ik zit te klagen, luxeprobleem en we willen toch altijd iets wat we niet hebben, maar ik mis het gezellige van die echt hollandse regenachtige dagen. Hier heeft het gisteren (een beetje) geregend, maar temperatuur blijft hoog. Goed, ik ga m'n moeder bellen en vragen of ze me een pak appeltaartmix kan opsturen.

Hannekie zei

het was hier smiddags ook heerlijk. een beetje zon doet een mens zoveel goed
fijn weekend
gr hannie

Ilse zei

Ja heerlijk maar ik heb geen deuren open maar hele dag met mijn winterjas aan op het hockeyveld gestaan...net alle shirts van het team van zoonlief weer gewassen en die hangen nu allemaal te drogen....