woensdag 25 november 2009

brocante

Een tijdje terug kwam ik op mp Harmke tegen die leuke brocante verkoopt èn niet zo ver weg woont.. Ik kocht een mooi oud stolpje wat ik bij haar thuis ophaalde. Behalve de advertenties op mp heeft ze ook een eigen site http://www.antiekbrocantecuriosa.nl/ waar ik natuurlijk regelmatig op kijk of ze nog iets heeft wat toch echt bij mij thuis hoort.. :) Zo had ze vorige week een stoere sleetse hoedenkoffer staan, die dus nu bij ons staat! Ik hou van objecten waaraan je kunt zien dat het gebruikt is en dat is bij deze koffer absoluut het geval. Toch heeft ie behalve z'n stoerheid door de combi canvas met leer, ook iets liefs.. als versiering zijn er in het leer kleine bloemetjes gedrukt, vreemd toch.. zo'n koffer was volgens mij de bergplaats van een hoge herenhoed.. en dan bloemetjes?? Dat (onbekende) verhaal, door wie en wanneer is het gebruikt en waar, dat is de charme van oude geleefde spullen!

16 opmerkingen:

theeleuten zei

He bedankt voor de tip, ik heb nu een heel leuk vogelkooitje besteld bij haar!en ook dicht bij mij!
Ja mooi die koffer die je hebt besteld..

Mijn dag is weer goed door jou!!
Groetjes Evelien

seasons of my house zei

Prschtig he, als spullen al een laven achter zich hebben. Nu zouden ze alleen nog moeten kunnen praten :-))Ik ga via je link snel eens kijken. Karin

peet zei

Heeeel mooi Corinne , hij past ook zo goed bij jullie !
Ik hoop dat het goed met je gaat !!

Fjne dag !
Groetjes Peet

Inka en Andre zei

Een mooi hoedenkoffer.
Spullen die een tweede leven krijgen en met een verhaal vinden wij ook veel mooier dan nieuwe spullen.
Er staat dan ook heel weinig nieuwe spullen bij ons in huis.
Eigenlijk helemaal niets.

Fijne dag nog,gr Inka en André.

Nostalchique zei

Wauw! Ten eerste compliment voor de foto, wat een sfeer zeg. Ook die oude witte kist is gaaf! En de hoedenkoffer past er erg mooi bij. Ten tweede wil ik je bedanken voor de tip, het is een leuke site. Ga er eens lekker snuffelen.

Ilse zei

Corine ik moet even zeggen dat je helemaal niet belegen overkomt echt niet , alleen in mijn gedachten was je ietsjes ouder en wat braver maar wat bleek? Jong, fris, stralend en hip. Nou dat is een compliment hoor echt je hebt me verkeerd begrepen...
(voel je je nu iets beter??)
xx

Home and Lifestyle zei

Wat een mooie hoedenkoffer, hij staat daar ook prachtig! Leuk ook dat je het adresje met ons wil delen, ik heb al op haar site gekeken en dat ziet er erg goed uit! Ik kom daar vast nog wel eens terug!

Lieve groet, Ingrid

Berna zei

Wow wat een mooie hoedenkoffer. Bofferd!

lia zei

Mooi hoor Corine, Staat daar ook heel leuk. Ja je weet wel dat het ook mijn ding zou zijn. En heb je zelf nog spullen verkocht.

groetjes Lia

Irma zei

Het is een plaatje en de kist daar achter vind ik ook erg leuk, sfeervolle kamer heb je ik zou mij daar heerlijk thuis voelen, lieve groet Irma

Renny zei

Mooi en een beetje raadselachtig blijft zoiets ja, van wie en waar vandaan. Het staat mooi zo in de kamer.

brocante roos zei

Prachtig, het past zo mooi bij jou in huis...ik vind het ook zo leuk om het verhaal achter deze leuke spullen te weten en anders maar de fantasie de vrije loop laten....

Fijne avond, groetjes Marjan

English style zei

Wat een heerlijk sfeertje hebben jullie toch, bij jou in huis zou ik mij ook echt thuis voelen, vind je hoedendoos prachtig !!
en wat een superleuke webwinkel is dat zeg, had aan het begin van de avond al even haar hele site doorgespit, die staat gelijk bij de favorieten !!
Heb weer even lekker bijgelezen
Lieve groeten Yvon

t brocante sfeertje zei

Mooi hoor de hoedendoos,is voor bij jullie gemaakt!Ze heeft erg leuke spullen.Groetjes,Ingrid

kienkele zei

prachtige hoedendoos zeg, en inderdaad, daar kun je hele verhalen bij fantaseren: leuk!
hij staat daar ook zo mooi bij je, bij die prachtige witte kist. wens je een hele fijne dag verder, lieve groet, Tineke

The Old and the Beautiful zei

Mooie hoedendoos hoor! Maar die kist die er achter staat vind ik ook helemaal te gek.
Eigenlijk vind ik je hele inrichting een plaatje!
Liefs,
Gonda