maandag 30 november 2009

herfstbloemen??

Ja hoor, ik heb een goeie dag vandaag... de zon schijnt namelijk zo heerlijk!! Dus even met Jip een balspel gedaan in de tuin, daar is onze hond altijd wel voor te vinden,
helaas voor het beestje was het maar van korte duur...
Ik ben namelijk weer helemaal in juichstemming gebracht door...
juist... bloeiende lathyrus!!!!
Dus jammer voor Jip, maar vrouwtje moest toch echt even dit cadeautje van de natuur met veel zorg op een vaasje zetten.
En foto's maken natuurlijk voor op m'n blog, want hier kan ik vast ook andere zomertypes blij mee maken, toch?
Dit is toch prachtig?!
Ook roos 'Händel' deed nog even mee in het feest...
wel een wat vreemde kleur,normaal geeft deze roos roze met witte bloemen, maar ach
eigenlijk is het ook wel logisch dat ie een beetje wit ziet van de kou :)
Zulke dingen geven energie..
Tenslotte even aandacht voor de blog van Karin, http://www.seasonsofmyhome.blogspot.com, een bezoekje kan je zelfs een cadeautje opleveren...

20 opmerkingen:

seasons of my house zei

Mooie foto's weer en het is inderdaad een prachtige dag! (Je moet wel even bij me langs komen hoor, echt iets voor jou!)
Tot ziens, Karin

Berna zei

Het begint hier net even te betrekken maar daarstraks was het heerlijk om even buiten te zijn. Wat leuk dat je lathyrus nog bloeit. Een cadeautje van november.

Inka en Andre zei

mooie foto’s,vooral de roze bloem,een plaatje.

fijne dag nog,gr inka en andre

Home and Lifestyle zei

Ik heb er helemaal beelden bij...arme hond! Maar ik snap ook wel dat jij dit als zomermens niet kon weerstaan!

Groetjes, Ingrid

Mayflower zei

Met bloemen kan je mij altijd blij maken, prachtig hè die toegift zo laat in het seizoen. Hier bloeit de roos ook nog en gisteren vertelde ze op het nieuws al dat de natuur behoorlijk van slag is door de hoge temperaturen.
Ik hoop wel dat de hond het je vergeven heb hihhi.
Groet, Mea

Bonjade zei

Wat mooi niet dat dit gewoon nog bloeit. De natuur is een beetje in de war.
Gelukkig misschien zo hebben we nog wat te genieten.
Fijne dag

Carina zei

Een cadeautje in de kleur van dit seizoen nog wel; wist je dat Lathyrus de lievelingsbloemen van Koningin Juliana waren. Bij bezoek aan Soestdijk dit jaar heb ik 2 Lathyrus geurzakjes van eigen Soestdijkse kweek gekocht.

Fijne dag, Carina

kienkele zei

't was vanmorgen inderdaad heel mooi weer, heb zelfs het wasje nog even buiten gehangen! Nu is het intussen weer bewolkt. Die lathyrus is prachtig zeg, 't is toch wel heel bijzonder eind november nog bloeiende bloemen. Er was in het weekend ook iets over in het journaal, heb je't gezien?
Fijne dag verder, lieve groet, Tineke

Hannekie zei

helemaal mooi hoor. dan kun je toch weer blij van worden.
gr hannie

faire un songe zei

Wat een heerlijk kadeautje uit eigen tuin, tja dan heeft Jip pech.
Groetjes Hetty

lia zei

Nou dat is nog eens een kado in deze natte dagen. En het was vandaag wel lekker om er even tussenuit te gaan.

Groetjes Lia

Irma zei

WAUW heb jij nog lathyrus bloemen?? echt te gek ik krijg nu wel heel veel heimwee naar de zomer ik vind de decembermaand heel gezellig maar ik zou de kerstboom zo inruilen voor een border vol lathyrus,

Lieve groet Irma

The Old and the Beautiful zei

Ja de natuur doet soms gekke dingen. Het is een vondst dan om zulke dingen nog in je tuin te vinden.
In je vorige post zag ik allemaal hele mooie dingen die je weer gescoord had. Echt te gek!
Groetjes,
Gonda

Ilse zei

Mooi mooi mooi weer je foto's...
enne dat mopperen dat is een natuurtalent van me heb ik niets voor hoeven leren , goed hè?? ;)

Jeannette zei

Tja... daarvoor zou ik ook alles vergeten.
Nu nog lathyrus???? Is het niet geweldig?
Het zijn ook mijn lievelingsbloemen. Toch es proberen of ik ze in mijn vensterbank kan laten bloeien. ;)

my day zei

Hoi Corine,
grappig hè dat er nog wat bloeit in de tuin,gister ook zo genoten van de blauwe lucht en een laag zonnetje.Heerlijk in de tuin gewerkt,alles is nu winterklaar. Hier bloeit niets meer dus ik zal moeten wachten tot de lente.
Groetjes,Ingrid.

Nicole Orriëns zei

Prachtige bloemen. En wat een cadeautje om die eind november nog te zien.

Wondelgijn zei

Nou ja, die Lathyrus laat zich ook niet omver waaien bij jou.... Gezellig zeg!

le ciel flamand zei

Ja, de natuur is wat in de war door het warme weer... Maar toch leuk om nu nog van deze bloemen te kunnen genieten!

monique zei

Ja heel mooi. Wij hebben zelf een roos in de voortuin "snowwhite"die bloeit nu ook nog. Echt heel mooi. Vind zowiezo als je ouder wordt je steeds meer gaat genieten van deze kleine wereldwonderen.

groetjes