vrijdag 27 november 2009

houtkachel

Vanmorgen heeft de cv-ketel de jaarlijkse controle/onderhoudsbeurt gehad. Toch lekker te weten dat ie weer klaar is voor de winter, want wat een ellende als ie het niet doet.. niet lekker warm douchen, m'n tanden poetsen met koud water :( een koud huis.. hoewel.. we hebben gelukkig onze houtkachel! Heerlijk warm en zo gezellig! met natuurlijk de nodige hoeveelheid kaarsen aan.. Maarja, dan moet ik wel eens in de zoveel tijd de ramen lappen en ook dat is lastig als er geen warm water is.. Dus ik ben blij dat alles goed lijkt voor een comfortabele, warme winter! Gisteren ben ik met vriendin M. naar de country en christmasfair in Haarzuilens geweest. Gezellig!! De locatie daar bij kasteel de Haar is zo mooi..! Onderweg hebben we heel veel regen gehad, maar net voordat we er waren was het droog, en dat is het gebleven. Het jammere van de fair was dat er wel weer heel veel van hetzelfde was, voor echt originele ideeën moet je daar niet zijn. Het leuke van zo'n fair is natuurlijk het mensen kijken.. Ik heb weinig gekocht, maar wàt ik heb gekocht is wel heel bijzonder (èn vreselijk decadent) een flesje witte wijn met bladgoud! In de wijn zitten flintertjes eetbaar bladgoud.. En in het kader van 'Geef goud als je van mekaar houdt' kocht ik natuurlijk zo'n flesje voor manlief. Ik heb wel de kleine versie genomen, want het 'gewone' formaat vond ik echt te prijzig, maar het was zeker een erg origineel grapje voor wijnliefhebber Gert! Verder gaan we vanavond naar Brocante op de deel in Noordeinde (de winterversie van Brocante op de dijk) en de rest van het weekend zijn we druk met surprises (weer veel te laat begonnen!) De jongste is dit weekend bij haar vader en de oudste werkt zaterdags de hele dag, dus de kust is veilig. Gelukkig heb ik al wel ideeën in mijn hoofd, nu de uitvoering nog..!

16 opmerkingen:

Mayflower zei

Hoi Corine, wat een prachtig kado heb je voor manlief gekocht, één met een gouden randje (of flintertjes) Lijkt me echt een prachtige locatie voor een kerstfair.
Oh en heerlijk de houtkachel aan, een beetje jaloers hihi kijk ik naar de foto, een houtkachel geeft zoveel sfeer dan neem je de vieze ramen toch op de koop toe. Wij hebben er ook eentje gehad in ons vorige huis, maar hier is dit helaas niet mogelijk.
Geniet van je weekend.
Lieve groet, Mea

Home and Lifestyle zei

Hoi Corine,

Gezellig zo'n houtkachel en een hele geruststelling dat je de winter goed doorkomt met je cv-ketel.

Het is de bedoeling dat ik morgen naar de Country & Christmasfair ga, dat is mijn jaarlijkse traditie met twee vriendinnen van mij. Heerlijk vinden we dat dus we hopen maar dat het morgen ook een beetje droog is, vandaag valt het ook eigenlijk wel mee. Dat flesje wijn is wel chique, mijn schatje is geen wijnliefhebber, voor hem kan ik beter chocola meenemen, wat ik ook meestal wel doe!

Fijn weekend!!

Groetjes, Ingrid

theeleuten zei

Jaa de houtkachel is heerlijk,maar de cv moet het echt wel doen.
ook hier dit weekend surprises maken.....altijd leuk(tenminste als je weet wat je wil maken...)
Verder morgen even naar een rommelmarkt!
Gezellig weekend!Liefs Evelien

English style zei

Heerlijk zo'n houtkachel, alle vervelende cenario's wat je opnoemt als de cv het niet doet, hebben we hier zeer recent (op mijn verjaardag om precies te zijn :-(achter de rug, de ketel is nu "even gemaakt" maar we moeten op zeer korte termijn een nieuwe (kassa, pffft wat een geld zeg)
maar ik zal eerlijk gezged blij zijn als er een nieuwe inzit voordat de echte kou begint....
origineel zeg zo'n flesje wijn !! en wat leuk dat jullie vanavond al gaan naar brocante op de deel, wij als het goed is, morgen
hoop dat het leuk is, want ik ben wel toe aan een leuk verzetje...
veel plezier vanavond, en succes met je surprises
groetjes Yvon

brocante roos zei

Te leuk voor woorden....het lijkt wel een beetje op zo'n schudbol met sneeuw..ha ha...(grapje hoor, vind het echt een heel leuk kadootje!)
Succes met het maken van de suprises..

Groetjes Marjan

seasons of my house zei

Wat een bofferd is die man van jou! Blijft dat niet aan je tanden hangen, ik ben niet zo van de hgouden tanden :-))
Fijn weekend! Karin

PS Leuk ja dat je zo toch nog je blog op kunt slaan. Nog eens nalezen lekker bij de kachel.

kienkele zei

Lekker he, als je weet dat alles goed functioneert om je lekker warm te houden. Leuk kadootje voor je man hoor. En wat die fair betreft, je zei dat het hartstikke leuk was, maar niks vernieuwends. Ik heb dat ook wel eens meegemaakt, zouden we niet een beetje overvoerd zijn zo langzamerhand? Fijn weekend, lieve groet, Tineke

Irma zei

Haarzuilen heb ik allemaal leuke dingen over gehoord, dat van alles hetzelfde ja dat is jammer dat geld voor alle fairs.
Je flesje wijn vind ik wel heel orgineel.
Ik was laatst op een fair en toen viel mij dat ook al op maar net wat je zegt HEEERLIJK mensen kijken vind ik ook zo leuk:-)
wat betreft je suprice is het hier exact hetzelfde, moet nog beginnen maar het idee is wel al geboren en dat vind ik al meer dan het halve werk, een heel fijn weekend , lieve groet Irma

Inka en Andre zei

O,héérlijk een houtkachel,heel sfeervol en gezellig.
Toevallig hadden Dré en ik erover om volgend jaar onze houtkacheltje weer neer te gaan zetten.
We missen het toch wel,de gezelligheid,en ach de ramen lappen nemen we op de koop toe.
Leuk en apart cadeau.

Fijn weekend,gr Inka en André

Berna zei

Je kamer ziet er heel gezellig uit en je hebt een leuk weekend voor de boeg met de kerstfair.
Een lief cadeautje heb je voor je lief meegenomen. Weer eens iets anders dan een luchtje of zo. Heet dit drankje geen bruidstranen? Volgens mij is dat ook met flintertjes bladgoud. Geniet maar fijn van elkaar en van dit gezellige weekend.

lia zei

Heerlijk lijkt me dat een houtkachel. Geeft toch net iets meer sfeer. En dat flesje wijn is er echt een met een gouden randje. Jij drinkt geen wijn dus, ik wel hoor. Zonde om hem meteen open te maken.

groetjes en een fijn weekend allemaal.

jeanette zei

het ziet er bij jouw zo sfeervol uit met alleen maar 2 brandende kaarsen, hoe doe je dat?

ik heb nog geen fair of kerstbrocante bezocht en weet ook niet of ik iets ga bezoeken, ik denk voor leuke ideeen je beter de hele dag blogs kan gaan bekijken, want er zitten toch dames tussen die kunnen wel wat hoor. maar ja je wilt vaak ook even sfeer proeven en wat leuks kunnen kopen. orgineel flesje wijn heb je gekocht, leuk gebaar!

lieve groet van jeanette

Wondelgijn zei

Heerlijk warm en gezellig zo'n kacheltje!!!
Wat jammer dat Haarzuilens niet in de nieuwe ideeën stond... Maar goed, zo'n gouden kadootje heb je in ieder geval op de kop getikt!! :-)

Rianne zei

Gaaf kado, dat flesje wijn, heel origineel!
Fijn weekend voor de kachel en succes met de suprises!

The Old and the Beautiful zei

Nou dat is nog eens een wijntje om kado te krijgen zeg!
Origineel kadootje hoor!
Fijn weekend verder.
Gr.Gonda

bellavien zei

Wij hebben geen CV dat kennen ze hier niet, maar hier knettert de houtkachel de hele dag, heerlijke warmte!

Manlief heeft dus goudenbubbeltjes in zijn buik..... Super!