vrijdag 6 november 2009

rondje tuin

Was ik vorige week nog in jubelstemming door de lathyrustoegift, het is nu ècht herfst! Gelukkig is het tussen de buien door ook af en toe droog en kunnen we toch naar buiten.. De rust is hier weergekeerd nadat er een weeklang werklui in de voortuin bezig zijn geweest met het maken van een tuinmuurtje. Tot dan lagen er (rottende) bielzen.. nu staat er een degelijk stuk muur, met stoere steigerbuis!Ik hoop wel dat er snel wat mos en algengroei gaat komen want 't is me zo wel wat te 'nieuw'. Maar verder is het me helemaal naar het zin! Vanmorgen even met camera een ronde door de tuin gemaakt. Er valt nog van alles te ontdekken.. Zo liggen achter nu de rottende stukken biels die nog afgevoerd moeten worden, Beetje troeperig, maar van dichtbij zie je prachtige platen mos.. en rottend hout.. In de voortuin staan de annabellen er herfstig bij.. verderop in de straat zijn ze allemaal afgeknipt, jammer vind ik, want 's winters geven ze nog zo mooi wat sjeu aan de kale tuin. In de achtertuin staat de pluimhortensia nog mooi te zijn in z'n herfstkostuum.. Van zulke herfstplaatjes wordt zelfs dit zomermens toch ook blij!

11 opmerkingen:

theeleuten zei

Mooi je muurtje,past precies bij je huis....
En ja vandaag is het een aardi droge dag, maar gisteren was het verschrikkelijk.Wij hebben een labrador, dus je moet er ook nog eens door...maar als je dan weer thuis bent is het ook wel weer lekker.'
Gezellig weekend! Evelien

Rianne zei

ondanks dat ik het zonnetje en de kleurtjes ook wel mis, zijn dit toch wel weer mooie plaatjes! En het muurtje is goed gelukt, staat super!
Fijn weekend
ps: de kerstboom staat alweer in de kast hoor, maar na het knutselen moest ik m toch even tonen.....

Mayflower zei

Hoi Corine, hier word ik ook blij van, de herfst geeft prachtige stillevens. Ik haal ook pas alles in het voorjaar weg. Je heb een prachtig hekwerk gekregen, past precies mooi bij jullie huis. Je heb trouwens een prachtig huis, heerlijk zo'n oud huis, zeg ik die in een nieuwbouwtje woont hihi.
Ik heb trouwens naast waxinelichtjes ook kaarsen aan, die geven ook een prachtig licht.
Gezellig weekend en een lieve groet, Mea

English style zei

Wat hebben jullie toch een leuk huis Corine !
dat muurtje is nu nog strak,maar als het nieuwe eraf is zal het zeker nog mooier staan :-)
ik heb de annabellen dit jaar voor het eerst wel afgeknipt, voornamelijk toen ze nog mooi waren voor een paar kransen hihi, maar vorige week ook de laatste bruine, door de regen stonden ze er wel heel verrot bij, als ze bruin zijn en gedroogd vind ik ze nog wel mooi, maarre dat was hier nie meer zo
Fijn weekend gewenst!
Groetjes Yvon

Ps, gaan jullie ook nog naar de fair in Noordeinde ??

Home and Lifestyle zei

Je tuinmuur staat mooi bij de stijl van je huis en tuin, je woont in een sfeervol huis hoor! In de tuin valt zeker nog te genieten! Er staat bij mij een kleine hortensia, die deze zomer twee witte bloemen heeft gegeven. De bloemen willen niets weten van de herfst en gedragen zich daar ook naar...ze staan er nog zo mooi bij...nog spierwit!

Fijn weekend!

Groetjes, Ingrid

Wondelgijn zei

Ben ik helemaal mee eens! Mooie plaatjes hoor...

Bonjade zei

Ik wist het wel.....je spurtte nog even tegen maar nu ben je dan ook om........
Welkom in de herfstijd, geniet maar fijn.

Fijn weekend

kienkele zei

Ziet er prachtig uit, dat muurtje, Corine, inderdaad, nog een beetje nieuw (ik heb daar ook altijd wat problemen mee). Misschien moet je die buizen insmeren met karnemelk, ik heb wel eens gehoord dat dat het verweringsproces stimuleert. Zo wilden onze buren allemaal het dak van het huis laten reinigen, want het "stond zo slordig, al dat mos". Nou, niet bij ons dus, want ik ben blij dat er eindelijk wat mos opgroeit, ze snapten helemaal niks van mij! Wat die annabellen betreft, en de pluimhortensia's, ik laat ook alles staan hoor, juist mooi, is er in de winter ook nog wat te zien, en als het straks een nachtje heeft gevroren, dan vroeg (desnoods in de badjas) met het fototoestel de tuin in om mooie plaatjes te schieten. Zo jammer dat het bij sommige mensen altijd zo netjes moet zijn. Ze weten niet wat ze missen. Fijn weekend, meid, groet, Tineke

faire un songe zei

Je nieuwe muurtje ziet er weer strak uit.. en mooi om te zien hoe je van iets simpels als afval..een paar mooie foto's kunt maken.
Geniet van je weekend
Groetjes Hetty

Bellavien zei

Wat een heerlijke fotos weer, vind het zo wie zo wel mooi, een paar stuk bielsen die daar liggen geef samen met het mos altijd een mooi plaatje.

Groetjes

lia zei

Hoi Corine,

Je muurtje is mooi geworden hoor, en je hebt idd mooie foro's gemaakt. En die oudere look komt vanzelf.

groetjes Lia