woensdag 9 december 2009

kaarsvet

Afgelopen maandag deed Janiek (in augustus 16 geworden) examen voor het bromfietscertificaat. Van haar hoefde een brommer nooit, maar de situatie is veranderd. Na haar eindexamen dit schooljaar wil ze de kappersopleiding gaan doen, dat is werken en leren tegelijk en daarvoor heb je een stagewerkplek nodig. En dat is lastig! Er zijn maar weinig kapsalons in de buurt die leerlingen aannemen, de recessie is ook daar merkbaar en ze willen geen extra personeelskosten. Janiek zal verder uit de buurt op zoek moeten naar een plek, dus toen kwam toch de brommer in beeld. Ze had al dagen last van zenuwen, maar ... ze is geslaagd!! Terwijl zij bij het CBR zat heb ik mezelf maar aan het werk gezet, want de tijd gaat sneller als je bezig bent! Al tijden bewaarde ik de resten kaarsvet die niet opbranden,daar ben ik mee aan de slag gegaan. Het kaarsvet au-bain-marie smelten dan uitgieten in koekvormpjes even laten harden, dan met een satéprikker een gaatje erin voor een touwtje en klaar! Dit is voor mij het voorzichtige begin van de kerstversiering, omdat wij houden van rustig en sober is het ook met kerst bij ons niet uitbundig versierd.

27 opmerkingen:

Renny zei

Wat prachtig en eigenlijk makkelijk om te doen. Maar kom er maar op. Ik ga dit wel even onthouden. Echt super mooi.
Groetjes Renny

Carolina zei

Nou dat is ook toevallig, ik zit hier ook die kaars vormpjes te maken!!! Ik ga ze in de boom hangen. Ze zijn erg leuk geworden, geniet ervan!!

Groetjes Carolina

Nostalchique zei

Wat ontzettend leuk en wat ziet het er gaaf uit zeg!

monique zei

Wat een supergaaf idee
Leuk idee voor de kerstvakantie

groetjes

jootje zei

mooi gemaakt! dit ga ik onthouden!
groetjes van jootje.

Inka en Andre zei

gefeliciteerd, wat zijn kaars vormpjes leuk geworden,echt een idee om te onthouden/te maken voor de kerstdagen.

gr inka en andre

Home and Lifestyle zei

Ohhh...dat ziet er geweldig uit! Wat een goed idee zeg!

Groetjes, Ingrid

P.S. Feliciteer je dochter met het halen van het certificaat!!

Marijke zei

tjonge, wat een geweldig leuk idee.
K'ga het ook eens proberen.

Groetjes Marijke

kienkele zei

da's nou ook weer toevallig Corine, ik heb hier ook twee dienbladen vol liggen, ben er al een paar dagen druk mee. Heb ook zwarte gemaakt, helemaal leuk!
lieve groet, Tineke

The Old and the Beautiful zei

Wat een ontzettend leuk idee. Nou ben ik niet zo'n crea bea maar aan zoiets zou ik me nog wel eens durven wagen.
Succes verder.
Groetjes,
Gonda

seasons of my house zei

Allereerst van harte, ennuh...wie was er zenuwachtiger voor dat examen :-)
Leuk idee Corine, ik zal mijn restjes ook eens gaan bewaren, is eigenlijk heel simpel en daar hou ik wel van!
Fijne avond,
Karin

villaextra zei

zo dan...dat is nog eens een goed idee..ga ik ook proberen!! Bedankt!!

t brocante sfeertje zei

Fijn voor je dochter!!En wat n leuk idee heb bij toeval mn dikke witte stompkaarsen nog.Ga er morgen mee aan de slag.Leuk idee!!Groetjes,Ingrid

lia zei

Wat een ontzettend goed idee van je. Je bent lekker creatief bezig hoor.

groetjes Lia

jeanette zei

gefeliciteerd met je dochter! en wat ben jij lekker creabea geweest,erg leuk geworden. ik wil het ook wel eens proberen maar het lijkt m`n zo`n gekleider, of valt dat wel mee? het ziet er wel heelproffesioneel uit.

groetjes,jeanette

Jeannette zei

Janiek...gefeliciteerd met je brom rijbewijs!
En Corine, wat wordt jij creatief van de zenuwen! Prachtig zijn ze geworden! Maar dit was vast niet de eerste keer dat je dit deed. Toch? schreef ze hoopvol.
Want ik zou het ook wel willen proberen maar volgens mij wordt het bij mij inderdaad een gezellig geklieder met kaarsenvet dat nooit maar dan ook nooit meer uit die pan gaat en dat hoog tegen het plafond zit tegen de tijd dat ik klaar ben. En ik ben bang dat ik zelf ook een wandelende kaars wordt.
Wat een laf gebakje ben ik toch.

Roelien zei

Wat een leuk idee en wat een mooi resultaat!
Je hebt een prachtig blog, ik heb me aangesloten bij je volgers! Ik woon trouwens ook aan de rand van de Veluwe (bij Wageningen).
Hartelijke groet Roelien

brocante roos zei

Wat een goed en productief tijdverdrijf...dus gefeliciteerd met je dochters bromfietsbewijs( en de leuke aanwinsten ha ha)

Groetjes Marjan

Bonjade zei

Goh Corine dit is een topper......
Zo mooi: Less is more. Ik vind dit echt top hoor en kom er maar even op.
Ik zou zeggen: Simpel van genieten maar.
Dank voor je lieve tip.
Fijne dag

Mayflower zei

Gefeliciteerd met je dochters brommerrijbewijs, wel fijn dat ze het in één keer heeft gehaald en ze nu lekker mobiel is.
Wat een leuk idee van je om restjes kaarsenvet om te toveren in van die leuke hangertjes, ze zijn erg mooi geworden.
Fijne dag en een lieve groet, Mea

Nicole Orriëns zei

Hé, wat een geweldig leuk idee! En ze zien er ook nog prachtig uit. Ik vind dit meteen ook leuk als cadeautip. Bedankt!!!

faire un songe zei

Gefeliciteerd met je dochter..
En leuk geworden je wax hartjes..
Misschien wel iets om met Eva te doen als we samen thuis zijn.
Ze wordt dinsdag geopereerd aan haar voet dus we zijn voorlopig wel een poosje aan huis gekluisterd.
Groetjes Hetty

Jeannette zei

Je vind mijn boom verschrikkelijk? *snif*
Ach...is nie errug! Niet iedereen houdt van kitsch. ;)
En het erge is inderdaad dat ik een kat heb die het ook haat. Misschien toch maar een stijlvollere boom in de kamer?

casa nostra zei

fijn dat je dochter geslaagd is. onze oudste is al 2 keer op geweest voor haar rij-examen en heeft het nog niet gehaald. hopelijk de volgende keer dan maar. Zij heeft trouwens ook de kappersopleiding gedaan en heeft ook flink moeten zoeken voor een stage-adres, maar gelukkig toch nog wat gevonden. (nu ik het over kapper heb, bedenk ik me dat ik nog een verrijdbare wasbak heb staan, waar niks mee gedaan wordt, misschien nog wel iets voor je dochter, je mag hem zo hebben, weet alleen niet of je in de buurt woont) je wax-figuurtjes zijn heel mooi geworden. dit is iets wat ik ook nog eens wil gaan proberen.

Wondelgijn zei

Joh, wat mooi!! (en wat eenvoudig eigenlijk...) Enne.... proficiat met het slagen! :-)

thornwoods at home zei

Van harte gefeliciteerd, je dochter kan nu lekker rond tuffen op de brommer!

Groetjes van Monique

Madelief zei

Wat een geweldig leuk idee! Dat onthoud ik!