maandag 14 december 2009

winter

De winter is nu echt begonnen!
Mijn lichaam is niet ingesteld op kou en ik ben dus niet gek op de winter!
Maar.. gisteren nadat ik kerstkaarten had geschreven zijn we een postrondje gaan lopen, en ik geef toe.. in de zon, zonder gure wind was het wel fris maar goed te doen.
Bij thuiskomst een lekkere kom warme chocolademelk mèt slagroom bij de warme kachel.. dat geeft dan wel een echte wintersfeer!
(deze leuke kom was een cadeautje van Sinterklaas)
Al lopend door onze kleine stad, hebben we al heel wat kerstversiering kunnen bewonderen
en ook op diverse blogs zijn al veel huizen volop in kerstsfeer gebracht.
Ik ben daar altijd wat later mee.
Al die versiering maakt de donkere decembermaand wel tot een lichtfeest maar ik word er toch ook altijd wat onrustig van.
Normaal wil ik m'n huis ook niet zo vol hebben en met kerst is dat net zo.
Daarom komt bij ons de kerstversiering meestal pas rond het weekend voor kerst en 2 januari ruim ik alles weer op. Dan hebben we 2 weken plezier van een (subtiele) kerstsfeerversiering en dat is voor mij genoeg.
Zaterdag heb ik wel de spullen vast van zolder gehaald en er staat een boom(pje) klaar onder de overkapping. Dus eind van de week zal het toch wel gebeuren denk ik zo.
Voor nu een paar plaatjes van een zonnig tafereel op de keukentafel..

12 opmerkingen:

Petra zei

ik herken dit wel...ik wil ons huis ook niet te vol hebben. en daarom haal ik wat 'gewone' spullen weg en daar mogen dan kerstspullen staan. zo blijft het toch rustig in huis. ik geniet zeker van het lichtfeest maar ik geniet nog meer als de dagen weer wat gaan lengen...jippie!! groetjes, Petra

Ilse zei

oh die chocomel.....

Bonjade zei

Dat ziet er heerlijk uit zeg......hmmmmm.
Tja de kaarten moet ik ook nog posten......
Heerlijk plaatje zo met de hortensia.
Fijne dag

Mayflower zei

Hoi Corine, het was gisteren zeker een heerlijke dag zo met het zonnetje, wij hadden hetzelfde plan opgevat, na een wandeling een heerlijke beker warme chocolademelk, je heb een prachtige kom. Ik heb het ook niet al te vol met versieringen, maar begin er altijd wel vroeg mee, ik vind de lichtjes zo heerlijk met al die donkere dagen. Ben benieuwd hoe je het gaat aankleden, in ieder geval heb je op de keukentafel een sfeervol hoekje gecreeërd.
Fijne week.
Groetjes Mea

lia zei

Die chocolademelk ziet er wel erg lekker uit. En ik ben dit jaar wat vroeger met de versiering dan andere jaren, en bij mij gaat het er op 31 dec [als ik niet thuis ben] of 1 jan ook weer snel uit. En voor de kerstversiering moet er wel tijdelijk iets anders uit, want anders word ik ook heel ongerust. Wat dat betreft zijn we wel een beetje hetzelfde.
Fijne week ondanks de komende kou.
We blijven maar veel binnen [ik vind het ook niet alles.]
Groetjes Lia

theeleuten zei

Ik herken het hoor, niet teveel wordt ik zo onrustig....en ook bij mij 1 januari weg ermee...
Op naar het voorjaar...(maar dat duurt dan zo lang)

Groetjes Evelien

Room Seventeen zei

Hoi Corine, ik ben ook geen wintermens, brr, die donkere maanden en die kou. En van drukke kerstversieringen hou ik ook niet. Een krans op de voordeur en een boom in de kamer, dat is het wel zo ongeveer.
Groetjes Hennie

Home and Lifestyle zei

Dit jaar ben ik er wel vroeg mee begonnen, maar bij mij ook geen overdadige kerstversieringen. Soms zie je huizen die aan de buitenkant vol lichtjes (lees hertjes, kerstmannetjes etc.) in allerlei kleuren zitten, dat is echt niets voor mij.

Heerlijk die kop chocolademelk met slagroom, ik ben net binnen en heb het nog koud...dan ziet dat er wel héééél lekker uit!

Groetjes, Ingrid

brocante roos zei

Wat een leuke mok heeft Sint jouw gegeven...alleen al voor zo'n traktatie zou ik wel een extra rondje buiten willen maken...heerlijk....

Fijne week, Marjan

Kind An Huys zei

Ja, met dat zonnetje was het wel even lekker om naar buiten te gaan, en dan bij terugkomst zo'n lekkere warme chocolademelk....met slagroom!!

Gezellige "winterse" week, Anne.

seasons of my house zei

MMMMMMMMM ziet er dat even lekker uit, doe mij ook maar een kop!
Ik ben gisteren begonnen met de kerstversieringen en ben nog lang niet klaar. Ik wil ook eigenlijk teveel, weet ik wel, maar 't is zo leuk in een nieuw huis. Is tevens de reden waarom het allemaal lang duurt, niets heeft nog een "vaste" plek. Maar het komt goed. (Wat zijn we toch gek he, zoveel werk voor die paar weekjes;mijn man zal dit volmondig beamen)
Je hebt er weer een mooi plaatje van gemaakt.
Karin

Wondelgijn zei

Warme chocolademelk en koud weer.... een prima combinatie!! (doe je er ook een scheutje rum in?? ;-) )