maandag 4 januari 2010

de hond uitlaten

Terwijl ik gisteren een bankhangdag had is Gert er met Jip nog wel lekker op uit geweest!
Als je bij ons de tuin helemaal uitloopt kun je via dit weggetje naar het huis achter het onze..
is dat landelijk of niet??
(jammer van dat plastic paaltje)
Een paar huizen van ons vandaan heeft de gemeente één van de 'hondenuitlaatplaatsen' gecreëerd, ideaal wat achteraf zodat de honden er ook los kunnen.
Dat gaashek hierboven.. (klik op de foto voor een vergroting) is wel leuk zo met die dotten sneeuw!
Vanaf het hondenveld kun je doorlopen naar achteren naar een bij de jeugd geliefd viswater,
prachtig zo, een dun laagje ijs en dan zo'n witte donslaag erop..
En dit is dus onze sneeuwhond.. een ruwharige Jack-Russell, die wat lang is uitgevallen en daardoor vaak voor een teckel wordt aangezien..
Deze foto is genomen in Alaska :))
En de uitsmijter.. een prachtige blauwe lucht met op de voorgrond besneeuwde kaardebollen!
En zo geniet ik lekker bij de warme kachel op mijn manier toch ook van de winter.
Ik stel voor.. nu even een week schaatspret voor de liefhebbers en dan op naar de lente/zomer!!

19 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Wat een prachtige plaatjes....vooral de uitsmijter is helemaal top! Ik stem trouwens voor...nog een weekje schaatspret en dan op naar het voorjaar!

Groetjes, Ingrid

seasons of my house zei

Ach, gelukkig zijn die platic paaltjes wit, vallen in de sneeuw bijna niet op. Mooie foto's hoor, maar het ziet er buiten ook zo schitterend uit en dan gisteren met de zon.
H E E R L I J K !
Tot ziens maar weer. Karin

Roelien zei

Wow, dat is zeker landelijk en mooi!
Prachtige plaatjes en ja, ik zei het vanochtend ook al tegen iemand: alleen januari nog even winter en dan hup snel het voorjaar in!
Als we dat nou allemaal wensen, zou het dan gebeuren?

Tamar zei

Wat een mooie foto's heb je gemaakt, en wat woon je prachtig, heerlijk landelijk.

Groetjes Tamar

Karin zei

Prachtige foto's van een heel mooie omgeving. Zodra de lente hier doorbreekt zal ik ook maar weer eens met m'n toestel op pad.

peet zei

Wat lief van Gert dat hij van die mooie foto`s voor je hebt gemaakt !
Iedere keer als ik helemaal "joepie " ben omdat het sneeuwt of het vriest dat het kraakt moet ik even aan je denken onder je fleecje bij de kachel !!
Wat kunnen mensen toch verschillen he ??!
Ik zal voor jou morgen nog even wat mooie sneeuwfoto`s plaatsen !
Nu ga ik ook even banken want ik heb een knetterende hoofdpijn ...
Groetjes Peet

Bedankt Gert maar van mij dat ik even mee mocht wandelen

Hannekie zei

wat een mooie plaatjes weer
en die hond...hylarisch toch...wat een schatje zeg
fijne dag verder ..lekker bij de kachel wat het wordt hier al weer steenkoud buiten
gr hannie

Sfeer van Toen zei

Wat een leuke foto`s van het paadje en de hond. Maar ik begrijp dat jij heerlijk bankgehangen hebt! Lekker knus bij de kachel.. dat is ook fijn! Nog even doorbijten Corine, en voor je het weet is het voorjaar (als we geluk hebben :-)

Groetjes van Petra

le ciel flamand zei

Jullie hebben wel heel veel sneeuw gekregen! Hier ligt een heel klein beetje poedersneeuw, maar het is wel heeeel koud! Wat een schattig hondje hebben jullie!
Groetjes, Annelies

lia zei

Ja, ben het helemaal met je eens. Nog een week houd ik ook wel vol. Die Jip vind het zo te zien heerlijk. En er ligt deze keer echt veel sneeuw hé. Hier is het als poedersuiker op een oliebol.

groetjes Lia

Mayflower zei

Hoi Corine, als ik deze prachtplaatjes zie wil ik nog geen voorjaar hoor, nog even genieten van een èchte winter, dit komt toch al niet zo vaak voor. Hopelijk nog een Elfstedentocht en dan heel voorzichtig naar het voorjaar met de eerste sneeuwklokjes net boven het sneeuwdek uit. Maar misschien ben ik het over een week ook wel zat hoor hihi. Ik hoop voor jou dat we een geweldig mooi voorjaar krijgen en een onvergetelijke zomer.
Lieve groet, Mea

Janneke zei

Corine,
Veul hail en zeeg'n in 't nije joar !!
Oftewel alle goeds voor 2010 :)
Groetjes, Janneke.

English style zei

Hier nog een stem voor een week ijspret en daarna finito, op naar het Voorjaar !!
Dit zijn wel prachtige winterfoto's trouwens !!
en wat een geinige foto van al die wijzerplaatjes (dacht dat ik jouw posten een beetje bij kon houden, maar dus niet, heb er al weer een paar gemist)
Groetjes Yvon

The Old and the Beautiful zei

Prachtige plaatjes.
Het is zo mooi om te zien allemaal maar je moet er dus echt niet uit hoeven naar werk of school.
Hoe graag we ook willen,ik denk toch dat de winter nog niet voorbij is. Hij is namelijk pas net begonnen....
Fijne week nog verder (lekker bij de kachel en onder je dekentje dan is het wel uit te houden toch?)
Groetjes,
Gonda

Aladdin's Cave keepster zei

Hallo Corine! Ik heb net je blog ontdekt envind hem erg fijn! Je hebt een prachtig ingetogen stijl van decoreren. Niet zo van dat over the top brocante wat naar mijn smaak te kinderlijk is en vaak allemaal t'zelfde...ieder z'n meug natuurlijk! Ook ik heb een soortgelijke smaak als jij, al moet ik zeggen dat ik wat 'ruiger'ben met mijn stijl...bijna primitief Japans? zou je kunnen zeggen...veel ruw hout, bamboe, en grof linnen, grote aardewerk potten, veel aziatische serviezen en kunst, mijn grote verzameling jadegroene gemberpotten en schelpen...Zomers heb ik turkooise accenten met wat helder rood...en net zoals jij ben ik een zomer mens en is de winter niet aan mij besteed al is al dat reine wit wel heel mooi om naar te kijken...vanachter het raam! ;)

En net zoals jij heb ik een dochter van 17, gelukkig heeft zij dezelfde smaak als ik en vaak zijn we met zn tweetjes bezig met het (her) inrichten van ons huis wat in het oude centrum van Hoorn ligt, vlak om de hoek van het oude haventje en IJsselmeer waar we veel op te vinden zijn, hetzij wandelend, zonnebadend of zeilend! Ik zal regelmatig je bezoeken om te zien wat voor leuks en moois je allemaal 'te kijk' zet! Hg, Cindy

piitis zei

Hei Corine,
Wow..Wonderful winter photos!!

Hugs:)
^_^Piitis

marga zei

Mooie winterse plaatjes..........vooral die van Jip in de sneeuw!
Liefs Marga

Wondelgijn zei

Hahaha, het is je gelukt! Ik heb een grote grijns op mijn gezicht bij het zien van de foto van Jip! Geweldig!! Dank je!! (doet een mens goed in barre dagen...) Onze 2 teckels vinden het ook geweldig, alle sneeuw! Hoewel ze na 10 minuten ook wel weer richting huis willen... ;-)
Thanx voor je lieve woorden overigens! Lief!!

bikim zei

PERFECT!
HAPPY DAY,
ROSA