donderdag 14 januari 2010

moederhart

Je kinderen.. je houdt zielsveel van ze, maar zelfs een moederhart vol liefde kan geen wonderen verrichten..
Al weken zijn we bezig een stage/werkplek voor Janiek te zoeken, zij wil als ze straks geslaagd is de kappersopleiding gaan doen. Is echt wat voor haar denken we, dus doen.. ja zo simpel is het dus niet! Voordat ze zich in kan schrijven voor de opleiding moet ze zelf een stage/werkplek hebben gevonden, dus we hebben alle kapsalons (die erkend leerbedrijf zijn) op een lijst gezet en ze is stoer (ze vindt het doodeng, maar ik kan het toch niet voor haar doen, ze is 16..) zelf overal langs gegaan. Natuurlijk hebben we thuis eerst de nodige peptalk over haar uitgestort en wat gesprekstechnieken geoefend..
Tot nu toe zonder positief resultaat.. door de crisis doen de meeste bedrijven kalm aan met nieuw personeel, begrijpelijk, maar voor Janiek een groot probleem! Nu hebben we de kring wat groter gemaakt, vanmiddag ga ik met haar naar dorpen in de buurt om zo toch een plek te vinden zodat ze haar droom waar kan maken..
Je gunt je kind(eren) toch een leuke toekomst.. dus met heel mijn hart hoop ik dat het toch gaat lukken meis! Kom op we houden vol, samen gaan we vanmiddag vol goede moed op zoek naar een mooie plek voor jou!

24 opmerkingen:

Karin zei

Succes, ik duim voor jullie allebei!

Home and Lifestyle zei

Balen als het dan allemaal zo moeizaam gaat...ze wil zo graag, maar het lukt maar niet! We gaan voor haar duimen dat het in een iets wijdere omgeving wel gaat lukken!

Groetjes, Ingrid

Roelien zei

Succes en de aanhouder wint!
Is een advertentie marktplaats nog een optie? In welke kring zoek je nu? Toevallig heb ik 2 kennissen die een kapsalon hebben, wie weet? Eén in Amersfoort en één in Raalte.
Groet Roelien

English style zei

He wat jammer dat het zo moeizaam gaat, daar word ze niet zelfverzekerder van, ik weet het nog dat ik (toen 17 jaar) voor een stageplek naar de apotheek moest (zo'n zuurpruim van een apotheker, waarbij de wangen zouden barsten als hij zou gaan lachen, brrrrr moet er niet meer aan denken)
Ik wens jullie dan ook heel veel succes toe, en houd de moed erin, het gaat LUKKEN !!!!
lieve groet, Yvon

Rianne zei

Succes met zoeken, je hebt maar 1 plekje nodig, die is er toch vast wel ergens..... Het gaat jullie vast lukken
Groetjes

Manuela zei

succes samen!!
ik duim en hoop dat het lukt...

we blijven positief!!! het moet lukken...

groetjes manuela

lia zei

Succes met zoeken Corine en Yaniek.
Het is idd moeilijk om in het kappersvak een stageplek te vinden.
Ik zal voor je duimen, meid.

groetjes Lia

Tamar zei

Oh ik begrijp zo wat je bedoeld, je zou het zo van d'r overnemen maar ja ze moet het toch zelf doen he.
Ik wens jullie allebei heel veel succes bij de zoektocht naar een leuke kapsalon!!
Zodat ze haar droom kan waarmaken.

Lieve groet,
Tamar

Franse Lelie zei

Ja, groot worden en loslaten valt niet altijd mee....ik ken dat.
Lief dat je met haar op zoek gaat!
groetjes JOlanda

Kind An Huys zei

Wat vervelend!!...en jammer, vooral als iemand iets zo graag wilt. Hopelijk gaat het vanmiddag wel lukken, Succes!

Groetjes, Anne.

Vero zei

Vandaag had ik 't met een vriendin nog over 't feit dat je je kinderen al het goeds van de wereld gunt, dat je ze 't liefst overal mee wil helpen en hun de levensweg zonder te veel hobbels wil laten bewandelen...
Gelukkig kan dat op zekere hoogte ook wel maar wat je zegt, langsgaan bij kapsalons moet ze inderdaad zelf doen...kan me zo voorstellen dat je helemaal meeleeft met d'r...dat je hart overloopt van trotst omdat ze zo stoer en dapper is!
Ik hoop voor jouw dochter en ook voor jou al 't beste, wees trots op je moederhart! Ik vind het een zegen, echt.

Veel groetjes, Veronique

Irma zei

ohhh ik voel zo goed wat je bedoelt je zou hemel en aarde willen bewegen voor ze als je kon, het draaid toch maar om 1 ding dat je gezin gelukkig is.
Je weet het he de aanhouder wint, Corine en Yaniek zet hem op.

Lieve groet Irma

kienkele zei

Hoi Corine, wat vreselijk jammer voor jouw meiske dat het zoveel moeite kost om een leuke stageplek te vinden. Ik hoop dat de reis naar naburige dorpen wat opgeleverd heeft!
Veel succes, fijne avond, lieve groet, Tineke

Ineke zei

Hoi Corine, ja je gunt het je kind zó.
Succes met zoeken!
Lieve groetjes

Berna zei

Janiek heel veel succes! Het gaat je lukken met zoveel doorzettingsvermogen.

bikim zei

LOVE ALL THOSE HEARTS BUT MY FAVOURITE IS N.1 FOR SURE!!!
TAKE CARE CORINNE!
ROSA

Mayflower zei

Hoi Corine, wat vervelend dat het je dochter maar niet lukt om een stageplek te vinden. Hopelijk gaat het iets verder weg wel lukken, ik duim voor jullie, want je wilt zo graag het beste voor je kinderen.
Veel succes en laat het snel weten als het haar gelukt is.
Lieve groet, Mea

Corina zei

Succes ermee, ik weet van vriendinnen dat hun kinderen er ook veel moeite mee hebben! Mijn oudste dochter is 4de jaars verloskunde maar daar word de stageplek vanuit school geregeld, dat zouden ze eigelijk voor alle opleidingen moeten doen!
Wens haar maar heel veel sterkte, ik hoop dat het snel zal lukken haar droom waar te maken!
Groetjes Corina

* zei

Succes voor Janiek, hier zijn we ook bezig met vakantiewerk voor de oudste, hopen dat hij dit jaar uitgeloot word! Hoop voor haar op een leuke plek hoor.

Wij stoken voornml. hout, daarnaast hebben we een warmtepomp die heel snel opwarmd, (maar ook in elk verstrek electrischekachels) maar later stappen we over op de houtkachel om zo electriciteit te sparen. Plus de warmte is heerlijk van een houtkachel.

Ook hebben we hier om de kou buiten te sluiten drie dubbelglas hahahaahah... maar dat is echt geen luxe hoor.

fijn weekend

Renny zei

Ik hoop het van harte met je mee!
Groetjes en een fijn weekend,
Renny

Wondelgijn zei

Een moederhart is veel te klein voor alle liefde die ze voor haar kinderen voelt.... daarom barsten ze soms gewoon even uit elkaar. Ik duim voor jullie mee!!

The Old and the Beautiful zei

Een achternichtje van mij heeft precies hetzelfde meegemaakt en is uiteindelijk maar iets heel anders gaan doen. Zo zonde als dit is wat ze graag wil. En dan werkt de moeilijke economie ook nog eens tegen.
Toch de moed niet opgeven en wij duimen voor jullie mee!
Fijn weekend toch.
Groetjes,
Gonda

Hannekie zei

heel veel succes!!!!!
ik help jullie op afstand door heel hard te duimen
gr hannie

Kari zei

Ja dat moederhart dat is wat,,,,zowat niet uit te leggen wat kinderen met je doen en hoe ouder ze worden,hoe minder makkelijk hun problemen op te lossen...we willen dat zo graag ,,,zal duimen voor jullie....