dinsdag 12 januari 2010

klussen(lijst)

We zijn het jaar goed begonnen..
Ik had wat kleine klussen bedacht (daar ben ik heel goed in)
en over het algemeen worden die dan uitgevoerd door Gert :) niet dat ik het zelf niet kan.. toen ik na de scheiding dit huis kocht heb ik (samen met pap) heel veel zelf gedaan!
Dat is het voordeel van een beperkt budget, je wordt er erg handig van..
Lukt iets niet in één keer dan gewoon nog eens proberen en mischien dan nog eens,
het voelt zo stoer achteraf als je kunt zeggen dat je het zelf hebt gedaan!
Maar goed nu doet Gert met liefde de meeste karweitjes die ik bedenk, dat voelt toch ook erg goed als je kunt zeggen dat je lief het heeft gedaan :-)
Na de klussen van de afgelopen weken, (die overigens niet op onze klussenlijst stonden dus die we ook niet af kunnen strepen.. da's nou jammer!!) andere knoppen op de keukenkastjes, nieuwe plinten in de woonkamer die alle snoeren verbergen en het isoleren en opruimen van de voorzolder was het tijd voor een soort vervroegde voorjaarsschoonmaak.
De woonkamer is weer heerlijk schoon en rustig!
Op diverse blogs zie ik overal mooi gedecoreerde hoekjes in de huizen, zo mooi! maar niet in mijn huis, ik heb rust nodig!
En dat is ondanks het beperkte formaat van ons thuis toch aardig gelukt..
Vrijdag kreeg ik van Rianne een bos tulpen als voorjaarsbode (kom maar op!) en vanmorgen zag ik opeens dit ...
Binnenin heeft zich een hoopje stuifmeel gevormd, dit had ik nog nooit eerder bewust gezien , ik vind het wel grappig!

20 opmerkingen:

Manuela zei

misschien een teken van een mooi voorjaar met veel bloemen????

ach...ik verzin ook maar wat omdat ik er zo'n zin in heb...

groetjes manuela

Rianne zei

heerlijk die nieuwe tulpen! Ik doe ook fanatiek mee aan de schoonmaak (althans een poging tot, want ik kom steeds weer afleiding tegen).
Groetjes

Karin zei

Hé, je bent er weer. Heerlijk hè, het huis weer helemaal aan kant. En wat die rust in huis betreft, ik heb precies hetzelfde (al hebben we dan niet dezelfde smaak ;-)
Ik heb ook zin om het voorjaar een beetje in huis te halen!

Mayflower zei

Hey Corine, jullie hebben de tijd nuttig besteed met allerlei klusjes. Ik moet in het nieuwe jaar nog heel erg op gang komen, maar dat komt misschien wel omdat er hier iedere dag 2 mannen voor mijn voeten lopen. Winter is leuk, maar minder voor het werk dat ze doen, dat ligt even stil bah.
Ik vind dat je best een ruime kamer heb en het ziet er prachtig uit met die oude stijlelementen. Ohhh en prachtig die tulpen, ik moet ook nodig wat voorjaar in huis halen. Heel mooi dat jij oog heb voor die kleine dingen, mooie foto.
Lieve groet, Mea

Bonjade zei

Zie zie je maar schoonheid ligt voor het oprapen.......zo maar zo dichtbij.
Mooi hoor je eenvoud. Ik ben ook druk aan het weglaten momenteel, al is het moeilijk.
Fijne dag

Home and Lifestyle zei

De kamer oogt op de foto smal maar ook erg lang...het ziet er mooi uit hoor! Heerlijk om met bloemen het voorjaar al in huis te halen en het fotograferen van een bloem van zo dichtbij vind ik helemaal geweldig! Een prachtige foto!

Groetjes, Ingrid

All Seasons zei

Jullie ook al druk aan het klussen. Hier ook zo het geval, lekker aan het klussen geweest. Ik heb vandaag onze gang weer ingeruimd na al het stucwerk en gepoets daarna. Het doet altijd zoveel goeds in jezelf, een lekker opgeruimd en schoon gevoel...
Wat heerlijk om zo'n prachtige mooie tulp te zien, ik krijg er bijna voorjaars kriebels van...;-) het voorjaar mag van mij stiekempjes aan wel komen...
Fijne dag
Groet,
Patricia

The Old and the Beautiful zei

Wij hebben ook al lekker veel klussen achter de rug en er staan er nog wel een paar op stapel. En als het dan voorjaar wordt ben je ook klaar en kan het grote genieten beginnen!
Tenminste zo denken wij erover.
Geniet maar lekker van je rust in huis en je voorjaarsbloemen.
Groetjes,
Gonda

kienkele zei

Ach, die klussenlijst, die wordt bij ons ook maar niet korter, er komen steeds weer dingen bij.... Maar weet je wat mijn lief doet, als ie iets gaat doen wat niet op het lijstje staat, dan schrijft hij het eerst op, zodat ie ook weer wat door te strepen heeft!!
Je woonkamer ziet er prachtig rustig uit Corine, heerlijk he, na al die uitbundigheid met kerst (hoewel ik daar ook niet zo gek doe hoor) weer de rust in de tent.
Enneh, die tulpen, heerlijk he, alvast wat voorjaar in huis?
Fijne avond, lieve groet, Tineke

lia zei

Hoi Corine,

Heerlijk he die rust in je huis. Ik heb zoals je weet ook niet veel in huis, maar heb toevallig vandaag de servieskast uitgemest en ook weer heel veel weggedaan. Ja, je raad het al het was me te vol en te druk.

Groetjes Lia

Hannekie zei

als ik dit zo zie dan denk ik ook van...heerlijk zo lekker leeg en rustig. maar ik kan mijn spulletjes gewoon niet missen.ppfff

gr hannie

jeanette zei

Meestal is het toch rond april dat iedereen de grote sxhoonmaak kriebels krijgt? ook wij willen een vervelende maar hoognodige klus aanpakken, de vloer moet weer opnieuw in de olie!

Het ziet er weer opgeruimd en netjes bij je uit en dat stuifmeel het lijkt wel mooi maar ik heb er wel een hekel aan als je dat spul 1x in je kleding of woningtextiel hebt dan krijg je het er heel moeilijk uit.

Wel genieten die prachtige tulpen! ik ga ze morgen ook halen...

lieve groet, Jeanette

seasons of my house zei

Opgeruimd staat netjes! En tsja, ik hoef je niet te zeggen dat ik dol ben op tulpen, leuke foto Corine!
Liefs, Karin

brocaatje zei

Oh zo herkenbaar...klussen..en dan manlief vragen.
Ook ik deed alles zelf na de scheiding en lukte het niet rechtsom dan maar linksom.
Moet achteraf wel lachen als ik bedenk wat ik allemaal heb gedaan.
De oudste had een buro nodig(maar tja daar was geen geld voor) dus hup een deur uit een kast en daar een buro van gemaakt,had alleen nu wel een kast zonder deur,ach daar een rolgordijntje voor weer opgelost :)
En tja dat kastje voor de tv moest in de hoek,maar het paste net niet,hup zaag erbij en een hoek van de vensterbank afgezaagd...en jaaaaa het kastje paste.
Kijk met een blij en trots gevoel terug na die tijd ,heb me toch altijd gered,zonder geld maar reuze creatief :)
Nu laat ik het vaak aan mijn mannetje over ,en die houd er NIET van die rare capriolen opna haha

faire un songe zei

Rust in je huis is rust in je hoofd.. Althans zo werkt het bij mij....
Ik vind hoekjes wel leuk, maar te druk daar wordt ik ook onrustig van..
En ik hoop dat het stuifmeel een voorbode is van een heerlijk voorjaar..
Fijne dag verder.
Groetjes Hetty

brocante roos zei

Wat werken die kluslijstjes goed hè? Maar ja, dan moet je wel klusjes doen die OP het lijstje staan..ha ha...nou ja, de volgende keer maar weer aan het afstrepen. Voor nu hebben jullie al heel wat gedaan.

Groetjes Marjan

Ineke zei

Mooie foto's! Heerlijk alles weer opgeruimd en netjes .... Tulpen erbij en we ruiken het voorjaar! groetjes Ineke

theeleuten zei

Herkenbaar wij hebben ook een hele lijst, ik ben al heerlijk aan het bedenken hoe of wat en manlief voert het uit, dien is zo handig.............hihihihi...
Maar we hebben een paar vervelende klussen, nl de trappen en de ook de muren naar boven toe moeten worden gesausd..
Maar dan knapt het wel heerlijk op!
En wat apart die tulpen...

Gezellige dag, Evelien

English style zei

Wat lief om zo'n bosje tulpjes van je dochter te krijgen !
lieve meiden heb jij hoor !
hier moet de zolder ook opgeruimd, we moeten een nieuwe ketel, en Arnoud wil onderhand op zolder gaan slapen, ook de plinten enz. moet hier nog, we zitten voor een houten vloer te kijken, en dan hoge plinten, maar of dat allemaal op korte termijn gebeuren gaat ?? het zal haast wel niet...
alleen die zolder MOET, en dat is nu net een klus waar ik (en ik denk Bram ook)niet om staan te springen, anders was het nu allang klaar geweest haha
succes met klussen

fotorantje zei

heel gezellig blog heb je
ben even je archief ingedoken

http://blog.seniorennet.be/fotorantje