maandag 18 januari 2010

somber

Vorige week donderdag...3 dorpen, 11 kapsalons....
We hebben er een gezellige middag van gemaakt, maar we worden er wel een beetje somber van :(
Vrijdag is Janiek nog even teruggeweest naar 3 van deze kappers omdat zij niet direct nee zeiden maar graag een sollicitatiebrief wilden zien... dus... we hebben een sprankje hoop... We wachten tot eind deze week en hebben we dan nog niks gehoord dan gaan we 'vrolijk' verder met salonbezoek (zucht).
Zaterdag hebben we de middag en de avond doorgebracht in diverse sporthallen om Nadia (de jongste dochter van Gert) te supporten tijdens haar handbalwedstrijden.
Waarom heeft nog nooit iemand een comfortabel zittende tribune bedacht...zo stijf!
Met als gevolg zondag weer een hevige migraine aanval (zou het daarvan komen? Je zoekt toch een oorzaak, en één ding is zeker, zittend op zo'n bankje zet ik alle foute spieren vast).
Maar gelukkig kon ik na het nuttigen van een megazware pil rond het middaguur weer gezellig bij m'n gezin in de woonkamer in een stoel hangen.
Lichtelijk traag en niet in staat tot enige activiteit.. maar ik was er!
Gert is samen met Nadia lekker bezig geweest in de keuken met de bereiding van een overheerlijke tarte tatin.
Ziet er smakelijk uit toch? En de liefde spat er van af :)
Iets afgekoeld, mèt een flinke dot lodderig geklopte slagroom.. mmmm!
Verder ben ik vandaag weer iets zonniger gestemd want ik ZIE de sneeuw wegsmelten!!
Zaterdag was ik al helemaal happy toen het opeens ging regenen,(warm water!) maar 's avonds bleek dat weer over te gaan in sneeuw! :((
Gelukkig is het nu toch echt dooi, ik ben het zat en het ziet er toch ook niet fris meer uit, overal liggen van die vieze bulten zwarte drab langs de weg.. weg ermee!
Ik wacht nog heel even, maar van de week wil ik op avontuur in de tuin, met m'n camera op zoek naar...
Tot slot.. de kaarsen die ik normaal gewoon brand voor de gezelligheid, laten ons nu ook stilstaan bij alle verdriet, angst en narigheid, klein of groot, dichtbij of veraf...

15 opmerkingen:

Roelien zei

Balen zeg die migraine. Hopelijk gaat het nu beter. Wat de smeltende sneeuw betreft, je ziet nu ook de rotzooi van vuurwerk afval tevoorschijn komen, ziet er ronduit smerig uit.
Die tarte tatin lijkt me heerlijk!
Enne jammer dat het nog niet gelukt is met de kapsalon.

Die gedachte van de kaarsen had ik net ook, ik heb ze ook maar weer aangestoken. Niet zozeer vanwege de winterse gezelligheid, maar voor iedereen die het nodig heeft!

Groet Roelien

Karin zei

Jammer voor je dochter, maar de moed niet opgeven. Wie zoekt, vindt, is het vandaag niet, dan is het morgen wel. De tarte tatin zie er heerlijk uit, een echte liefdesverklaring lijkt het wel. Lastig die migraine, ik hoop dat je je vandaag ook weer beter voelt. Als ik het lentezonnetje naar je toe kon sturen, zou ik het doen!

Franse Lelie zei

Inderdaad flink balen, het zoeken van een stageplaats op deze manier. Mijn dochter handbalt ook en de tribunes zijn inderdaad dramatisch. Ik heb ook altijd last van m'n rug na een wedstrijd. Maar wat een supertaart, ik krijg er zin in!
In gedachten zijn we denk ik allemaal bij de ellende in Haiti, het is niet voor te stellen.
groetjes Jolanda

Hannekie zei

ja soms moet je cht geduld hebben met je stage plek terijl jij zo graag wil..en daar staan die kappers natuurlijk niet bij stil. die hebben alle tijd. maar het gaat vast lukken!!

en die taart...mmmmmm die lijkt me heerlijk
gr hannie

Home and Lifestyle zei

Vervelend dat je zo moet leuren om aan een stageplek te komen!! Ik hoop maar dat eind van de week de oplossing er is. Succes!!

De tarte tatin ziet er heel lekker uit, vooral die dot slagroom!!

En al die narigheid in Haiti...het is voor ons niet te bevatten hoe erg het daar daadwerkelijk is, ik hoop dat de actie aanstaande donderdag veel oplevert...dat is toch het minste wat we op afstand kunnen doen!

Groetjes, Ingrid

Bonjade zei

Mooi symbool zo je laatste foto en woorden.
Met je dochter komt het vast goed hoor. Ze komt vanzelf ergens op het juiste moment....
Alleen, tja gun het nog even de tijd, let maar op.......
En je tarte-tartin ziet er uit om op te eten.
Of is ie al op?
Fijne avond

Mayflower zei

Hoi Corine, wat balen voor je dochter dat het nog steeds niet lukt een stageplek te vinden, hopelijk aan het eind van de week positiever bericht, ik duim voor haar. Ik ben ondanks dat ik helemaal weg was van al dat sneeuwgeweld nu ook wel blij dat alles weer kleur krijgt en.....éénmaal weg is weg, dan hoeft het voor mij ook niet meer te gaan sneeuwen. Ik wil voorjaar.
Een lief gebaar van de kaarsjes die je brand, ik brand altijd al een speciaal kaarsje voor hen die we missen, maar wat daar is gebeurd daar zijn toch ook geen woorden voor, want een onbeschrijflijk verdriet voor die mensen daar.
Lieve groet, Mea

lia zei

Hoi Corine, vervelend dat je dochter nog niet echt definitief iets heeft gevonden. Maar houd moed, het komt goed. En hier is nu gelukkig alle sneeuw weg, maar het was wel schrikken zaterdagavond. Was net nog door de regen naar de schuur geweest en dan even later kijk je naar buiten en is alles wit.
Ik brand altijd kaarsen maar soms een met een gebaar.

Hoop trouwens dat je geen last meer hebt van de migraine.

lieve groet Lia

lia zei

Hé, wat een superfoto hier beneden.

oma leentje zei

Heb jij geen nek hernia??? Lijkt er nl op. Ik ken dit gevoel. Echt ellendig is dit toch. Wat hebben toch veel vrouwen zware hoofdpijn. Raar dat er eigenlijk nog nooit een goed onderzoek naar is geweest. Ik hoop dat dochter lief snel iets vind. Is niet echt leuk voor je zelfvertrouwen. Sterkte met alles. Lieve groet van Leni

seasons of my house zei

Hai Corine,
Kleine kinderen kleine zorgen, grote kinderen grote zorgen.....Vervelend dat het maar niet wil lukken met die stageplaats, maar geef de moed niet op. Met zo'n man moet het toch goed komen! Succes, Karin

Sfeer van Toen zei

Hoi Corine,
Balen zeg dat je dochter nog steeds geen stageplek heeft, terwijl er genoeg kapsalons in de omgeving zijn...
En jij een vervelende nare hoofdpijn...hoop voor jou dat dit jaar wat zonniger mag zijn.
Je kaarsje....hier brand er ook eentje. Het is ongelovelijk wat daar gebeurd is.
Veel succes met het verder zoeken van een stageplek, en doe rustig aan....

Liefs van Petra

brocante roos zei

Er moet toch een kapper zijn die heel graag het vak aan een enthousiaste jonge meid wil leren.....de aanhouder wint hoor, houd moed!

Groetjes Marjan

The Old and the Beautiful zei

Wat jammer toch dat ook jonge mensen die nog zo graag willen leren zo'n moeite hebben om een stage plek te vinden. Ik duim echt dat het sel gaat gebeuren hoor!
En migraine.....brrr...daar kun je je zo ziek van voelen. Hopelijk blijft het nu weer een tijd weg. En de taart moet toch wel iets goed gemaakt hebben van alle leed.
Fijne week nog verder.

Groetjes,
Gonda

my day zei

Hoi Corine,
hopelijk voel je je weer wat beter nu. Het zonnetje schijnt hier en dat doet een mens toch zo goed. Alles ziet er weer een stuk vrolijker uit nu al die (vieze)sneeuw weg is.
En ik hoop ook voor je dochter dat ze snel een stageplek zal vinden, ik zal voor haar duimen.
Lekker tarte-tatin, hier gaan we zo een cake bakken, mmmmmmh....
groetjes, Ingrid.