maandag 22 februari 2010

dag winter!

Bijna juichend ben ik over de weerberichten voor komende week...
De temperatuur loopt op!
Helaas gaat het waarschijnlijk wel iedere dag regenen, maar als ik dat even buiten beschouwing laat, dan lijkt het voorjaar er toch echt aan te komen!! Ik had me al voorgenomen niet meer over sneeuw, ijs en aanverwante zaken te bloggen maar soms moet je je plannen bij stellen.
Gisteren gingen Gert en ik naar Benningbroek om een kleine spinluchter op te halen, dit exemplaar spotte ik op internet en het is bijna identiek aan de lamp die in onze slaapkamer hangt..
(links de oude en rechts de nieuwe)
Rijdend op de dijk Lelystad-Enkhuizen, zagen we dit:
Het lijkt de poolvlakte wel! Je zou bijna verwachten dat er opeens een ijsbeer opduikt..
Vanuit de auto is het wat lastig foto's maken dus terug aan de Lelystadkant zijn we lopend dit fenomeen van dichtbij gaan bekijken.
Ook al had ik het vaker gezien, dat kruiend ijs blijft toch een bijzonder verschijnsel!
Natuurlijk sluit ik af met een positief plaatje....
(even klikken op de foto voor een vergroting)
Smeltend ijs.... dag winter!!

22 opmerkingen:

Jorna zei

Jeej wat een mooi gezicht dat ijs zo! Nou inderdaad waar blijft de ijsbeer?...
Zaterdag viel het mij op dat de zon al warm aanvoelde, dus het komt er echt aan hoor de lente!! Nog even geduld!

nieneke zei

Wat een prachtige plaatjes, zeg! Je zou het bijna jammer vinden van het smelten...BIJNA..
Je hebt een goede koop gedaan, lijkt mij, prachtige lamp met een ook zo prachtige naam. (Weer wat nieuws geleerd!)
Fijne dag, Nieneke

faire un songe zei

Mooi plaatjes... misschien ga ik deze week ook nog wel even een kijkje nemen.
Heb lekker een weekje vrij...!
Maar het gaat nu toch gebeuren, de lente zit in de lucht.
Geniet ervan..!
Lieve groetjes Hetty

Pink Princess zei

Mooi die lamp ♥ Ja die winter....hier lag/ligt weer wat sneeuw! Een klien bietie maar toch...het is weer wit. Echt, de lente moet nu toch komen maar idd ze zeggen dat de temperaturen omhoog gaan JOEPIE!!

Nicole Orriëns zei

Ik deel je vreugde over de vooruitzichten helemaal! Stijgende temperaturen, geweldig! Daar neem ik de regen wel voor lief.

Roelien zei

Wow, wat een geweldige plaatjes! Dat dat nog zo was gisteren..ik dacht ook dat alles al gesmolten was.
Fijn die oplopende temperaturen, kom maar op!
Groet Roelien

Oh ja, mooie lamp...

Home and Lifestyle zei

Prachtige plaatjes, wat zonde dat het smelt ha ha! Jij zit vast elk uur het weerbericht te bestuderen, ik zie het al helemaal voor me....brede grijs en een humeur die niet stuk te krijgen is!

Geniet van de vooruitzichten en ...je lamp is mooi hoor!

Groetjes, Ingrid

brocante roos zei

Ik deel jouw vreugde maar geniet toch ook van jouw foto's, beetje dubbel..... Leuk spinluchtertje heb je gekocht.

Fijne week, groetjes Marjan

It's me zei

Wat een mooie plaatjes......en ja dit is mooi aan de winter dat is waar !!

Maar nu op naar de lente................mooie lamp !!

Geniet van de week die komen gaat !

Ria

marga zei

Mooi spinluchtertje heb je gekocht!!!
Apart zeg....die ijsschotsen. Zit er op de onderste foto nou een of ander dier tussen de schotsen?
Groetjes Marga

The Old and the Beautiful zei

Hahaha,dat heb je leuk gedaan! Ik op die foto klikken en turen en zag er niets bijzonders aan tot ik las dat je het smeltende ijs bedoelde.
Grapjas.
Ik snap je hang naar de Lente heel goed hoor maar van dit zeikweer (het regent al de hele dag) dáár word ik nou super super depressief van.
Mooi lampje trouwens.

Groetjes,
Gonda

lia zei

Hoi Corine,

Vandaag is het dan wel erg nat, maar koud is het niet. Heerlijk. En vorige week zag ik dat kruiende ijs op tv en zei toen nog dat ik daar naartoe zou gaan als het in de buurt was.
Mooie foto's gemaakt. en ook een mooi spinluchtertje.

lieve groet Lia

Renny zei

geweldig dat kruiend ijs. Nog mooier is die laatste foto idd. Drupdrup...smelt maar ijs...
Groetjes Renny

Hannekie zei

tjeetje wat een mooi gezicht zeg.

leuke lamp hoor, wist niet dat die zo genoemd worden
weer wat geleerd
gr hannie

theeleuten zei

Wat een mooie foto's zeg....
Maar gelukkig gaat het allemaal verdwijnen.
Ik zei vandaag nog tegen mijn man, onze zoon is begin april jarig, vorig jaar zaten we toen vanaf die tijd al buiten!!!
Dit jaar ook?
Ik ga duimen draaien, jij ook?

Gezellige dag verder, Evelien

kienkele zei

Ja, Corine, volgens mij is het nu echt bijna gebeurd met die winter. Gisteravond heeft het hier nog weer flink gesneeuwd, maar alles is weg door de regen nu. Ook niet alles, maar ach, we moeten toch wat hebben om over te piepen nietwaar.... Maar echt, ik vind dat de vogeltjes anders gaan fluiten, volgens mij komt het voorjaar eraan!
lieve groet, Tineke

Mayflower zei

Hey Corine, wat zal jij in je element zijn met die stijgende temperaturen hihi. Wel mooie plaatjes van dat kruiend ijs, blijft een imposant gezicht. Je bent vast langs mij huis gereden op weg naar Benningbroek, tenminste als je de Drechterlandse weg heb genomen.
Je heb een prachtige aankoop gedaan, ik ben gek van die luchters. Staat heel erg mooi bij je.
Fijne week.
Lieve groet, Mea

Bonjade zei

Nou ha...jij bent optimistisch......
Ik moet het eerst nog zien. Het giet en het is koud en kil. Ik ben ALWEER grieperig en ik ben alweer snif....verkouden.....
Nog even en ik sta ook aan je kant en houd nooit meer van de winter.......
Maar ach deze plaatjes doen me dan toch weer smelten.......snif.....

seasons of my house zei

HET IJS IS AAN HET SMELTEN!!!! Laat de lente nu maar komen, ik ben er nu wel aan toe. ('t was wel erg nat hier vandaag...)
Bedankt voor de mooie plaatjes Corine.
Liefs, Karin

La Maison zei

Een prachtig luchtertje, goed van je dat je het tegenkwam. Leuk zo'n aankoop.
Ik heb zelf nog nooit dat kruiende ijs gezien dus ik ben blij met je foto's. En dat het aan het smelten is maakt me helemaal vrolijk.
Lieve groet,
Hermine

Laura zei

Wow! Gorgeous pictures of the ice and snow on the sea! Hope you are well!
Take care,Laura

Vero zei

Wauw, wat een mooie foto's van dat kruiende ijs! Jij zal je ogen uitgekeken hebben zeg...
Je tweede lampje is hartstikke leuk, super als je iets identieks vind he...ik word daar ook altijd zo blij van!

Nou, op naar de lente dan maar he...die druppels zeiden genoeg :)

Groetjes, Veronique