donderdag 18 februari 2010

dubbel feest

Bloggen... ik vind het een heerlijke bezigheid! In een klein jaar heb ik nu 100 posten geschreven, en ik ben nog niet van plan te stoppen. Het is zo leuk om kleine (en soms wat grotere) dingen over ons THUIS te beschrijven.
Al leiden wij (oneerbiedig gezegd) een tamelijk burgerlijk bestaan, ons leven is bepaald niet saai!
Ons gezin heeft soms behoorlijke stormen te verduren, maar we beseffen allemaal dat er ook veel is om blij mee te zijn, we genieten van de vele mooie dingen die wij beleven en de kansen die we krijgen. Als er ergens een deur voor ons neus wordt dichtgegooid, gaat er altijd ergens anders wel een raam open!
Voor mijzelf is deze 100-postenmijlpaal toch ook wel een punt om even bij stil te staan,
de reacties van medebloggers op mijn blog doen me heel goed beseffen dat er ondanks de verharding van de maatschappij nog heel veel vriendelijke meelevende mensen rondlopen (of achter de pc zitten). Ik ben blij dat ik 'omringd' word door die mensen, vaak lees ik met een glimlach de reacties!
En dan nu over tot de orde van de dag...
Een paar weken geleden werd ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek,
ik (en ik was niet de enige) zag al helemaal voor me dat ik daar in de Mini voor zou komen rijden!
Maar dat liep even anders :(
Vorige week woensdag om 20.30 uur werd ik verwacht,
die woensdag sneeuwde het hier de hele dag! Dus bleef de Mini thuis en ging ik met de V70 met z'n winterbanden.
Pff, wat een rit! Hevige sneeuwval, daardoor slecht zicht en geen rijspoor waarop je je kunt richten... ik deed er een uur over...over 30 km snelweg... we kropen met 30/40 km per uur door de sneeuw :)
Afgelopen dinsdag heb ik met de Mini dezelfde weg nog een keer gereden, niet gehinderd door enige sneeuw, wel door een hevige verkoudheid ging ik op weg naar hret tweede gesprek.
En nu is het rond.... ik heb de baan!!
Mijn 100ste post... een nieuwe baan...
Ondanks het grijze weer, zit ik vanmiddag met een brede lach op de bank! Met uitzicht op een prachtig boeket bloemen, een warme kop thee met heerlijke ambachtelijke chocola (Rianne en Bart bedankt!) onder handbereik èn een mooi tijdschrift...!

36 opmerkingen:

Welkom bij De sfeer van Toen zei

Corine, van Harte Feliciteerd met je baan! Super! En je honderste post! Wat gaat het hard!
Je foto`s zijn weer prachtig, en je bent heerlijk verwend met een bos bloemen en chocolade, én een heerlijk tijdschrift om te lezen! Zie ik daar aan de andere kant van de rivier het zonnetje schijnen?
Geniet ervan Corine, het is je van harte gegunt!!

Liefs van Petra

Home and Lifestyle zei

Dat is wel een feestje waard, heerlijk dat je ons al met 100 posten hebt verwend (waar ik de helft van mee gekregen heb want ik ben nog geen half jaartje bezig) en geweldig dat je de baan hebt! Daar past maar één woord bij:

GEFELICITEERD!!!!!

Geniet ervan!

Groetjes, Ingrid

La Maison zei

Geweldig Corinne, gefeliciteerd hoor en zeker met je nieuwe baan. 100 posten is niet niks.
Toen ik aan mijn blog begon wist ik niet dat er zoveel vrouwen mee bezig zijn. Ik kwam daar toevallig achter en heb door die blogs te lezen veel geleerd over indelingen enzo.
Jouw dag kan in ieder geval niet meer stuk.

Lieve groet,

Hermine

English style zei

Gefeliciteerd met je baan !! goed gedaan joh !
en al 100 posten ??? ik weet je eerste nog, lijkt nog helemaal niet zo lang geleden, waar blijft de tijd !!!
Nou geniet van je heerlijk chocola, die prachtige seasons en van je dag
Lieve groet, Yvon

Carina zei

Corine, van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan, heel veel succes. Leuk zo'n nieuwe uitdaging.

Groetjes van Carina

All Seasons zei

Corine,
Wat zal jij je heerlijk voelen, op de bank met een kop heerlijke thee, lekkere chocolaatjes en dat prachtige mooie boeket. Je hebt het verdiend!!

**Een dikke proficiat met je baan**

Hou dit heerlijke moment van genieten nog heel lang vast...
Lieve groet,
Patricia

Bonjade zei

Van harte van harte van harte met je 100e, met je baan met je langgekoesterde mini.
En wat zijn die 1e foto's mooi zeg. Mooi van eenvoud, prachtige bloemen mooie vaasjes, ach ik geniet.
Ga nog maar lekker lang door hoor, ik geniet.
Succes met je baan en fijne geniet dag

Elly zei

Wat een geluk in deze post! Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Dat is fantastisch nieuws!
En je 100e post.... wat is het toch leuk hè in blogland! Inderdaad, je zou bijna vergeten dat er ook nog een keiharde buitenwereld is. (net weer op het nieuws over die schietpartij op een duitse school gehoord)
Ik geniet lekker met je mee, van je mooie boeket en die héérlijke chocolaatjes!!!!

Mayflower zei

Wat geweldig Corine, van harte gefeliciteerd meid, als je wat dichter naar de monitor toebuigt krijg je een dikke pakkerd hihi.
Ik geniet ook altijd van jou leuke en lieve reacties en wat die volle tuin van mij betreft, ik schuif er zo een stoeltje bij hoor, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Ik hoop dat je die vreugde straks ook uit je werk kan halen, heerlijk hoor.
En wat een prachtige foto's met die kleine vaasjes en de groenkleurige bloemen, een plaatje. Nou geniet maar lekker van de thee mèt en de Seasons, een heerlijk blad.
Fijne dag en een lieve groet, Mea

kienkele zei

Ha Corine, hieperdepiep hoera, wat geweldig voor je meid, ik zou zeggen laat de champagnekurken knallen, maar je drinkt niet geloof ik, dus dan maar een glaasje prik, ook lekker!
Wat heerlijk voor je meid, het is vast je uitstraling in de MINI geweest, denk je ook niet (ha ha). En nu even serieus, ik vind het echt heel erg leuk voor je, het ging om een beperkt aantal uren geloof ik he, en wat voor werk betreft het (of vraag ik nu te veel).
Ik zal vanavond mijn glas op je heffen (ook met prik, want ik drink ook niet). Geniet ervan! Een kus komt nu naar je toegewapperd, vang em! lieve groet, Tineke

jootje zei

gefeliciteerd corine! ik hoop dat je heel veel plezier krijgt in je nieuwe baan! geniet van je chocolaatjes!
groetjes van jootje.

bellavien zei

Gefeliciteerd met je nieuwe baan, wat spannend allemaal! En natuurlijk je 100ste post zo gezellig om even altijd bij jou en natuurlijk bij alle anderen langs te komen :)

Hoop straks als timmerman hem meeneemt ook te genieten van de Lantliv..... volgens mij gaat het over het voorjaar, hahaha...

OOk hier in Zweden heeft iedereen genoeg van de sneeuw maar er is storm en veel sneeuw voorspelt voor de komende dagen dus we moeten er nog even doorheen.

liefs bellavien

Jolanda zei

Lieve Corine, gefeliciteerd!!!!
Wat een mooie dag voor je. 100e post en een nieuwe baan. Blijf je wel lekker bloggen want we willen je mooie foto's en verhaaltjes natuurlijk niet missen! Geniet er lekker van, groetjes Jolanda

The Old and the Beautiful zei

Nou Corine dat is nog eens prachtig nieuws! Wat heerlijk om in deze tijd nog een baan te kunnen vinden.
Mijn man zit helaas al weer 4 maanden thuis met nul,nul uitzicht op een baan voorlopig. Om moedeloos van te worden.
Dus jij extra gefeliciteerd met deze kans en ook met je 100e post natuurlijk. Lekker door blijven bloggen hoor!

Groetjes,
Gonda

Hannekie zei

hoi
van harte gefeliciteerd!!!!!! echt geweldig zeg. ik kom in juni zoder werk ..altijd vervelend. je weet toch niet wat je te wachten staat. ik wens je dan ook veel geluk in je nieuwe baan
veel liefs hannie

seasons of my house zei

JIPPIE!!!!!! Ik word helemaal blij van je bericht, wat zul jij dan wel niet voelen. Geweldig hoor, ondanks sneeuw en verkoudheid. Zo zie je maar, je krijgt wat je verdiend.....een baan! Goh wat een geweldig nieuws.
Geniet nog maar lekker lang na, en die grijns op je gezicht zie ik bijna door de PC binnen komen :o))
Liefs, Karin

Weerspiegeling zei

Hoi Corine, van harte gefeliciteerd met je 100e blog EN met je baan! Geweldig nieuws! Een baan vinden in deze tijd is zeker niet iets vanzelfsprekends, dus knap gedaan! Net als Gonda, zit mijn manlief ook thuis zonder werk - we houden de moed erin, maar leuk is het niet altijd natuurlijk.
Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wat voor een baan je gekregen hebt. Ga je per 1 maart beginnen of al eerder? Ik hoop dat je nog tijd overhoudt naast die baan om te blijven bloggen :-)
Groetjes en geniet van deze dag!!
Anita

Wondelgijn zei

Waaaahhhhh.... wat een geweldig, fantastisch nieuws!! Proficiat met je nieuwe baan!!! (gelukkig lag het dus niet aan de mini.... ;-) Hahahaha)
Wanneer ga je beginnen? Hoeveel uren? En wat ga je nu precies doen?

Wondelgijn zei

p.s. dat geweldige tijdschrift ligt hier ook klaar om morgen te gaan lezen! Misschien zelfs wel lekker in de rustruimte van de sauna... heerlijk...

Renny zei

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan en je 100e post.
Groetjes Renny

faire un songe zei

Gefeliciteerd met de job......... en wat ga je nu doe......
De verwennerij zijn helemaal op zijn plek, je hebt het verdiend..!!
Geniet van het tijdschrift en ga lekker door met posten.. ik geniet ervan..!!

lia zei

Gefeliciteerd meid. Wat goed dat je die baan hebt gekregen. En die chocolade komt me wel heel bekend voor. Hmmmmm.

lieve groet Lia

brocante roos zei

Van harte gefeliciteerd met deze baan! Valt alles een beetje op z'n plek? ( met de mini naar je werk) Ik wilde zeggen "geniet van de chocolade" maar die zal intussen wel op zijn...
Alvast een fijn weekend gewenst.

Groetjes Marjan

nieneke zei

Van harte gefeliciteerd met de 100e post (op naar de volgende 100!. Ik lees je graag) en de baan! Strakjes lekker in de mini eropuit!
Moest trouwens zo lachen om jouw berichtjes over je auto! Zo herkenbaar! (ik had het dan alleen met een PT Cruiser)

Groet, Nieneke

jeanette zei

Yehh...wat goed man!! gefeliciteerd met je nieuwe job, lekker gevoel weer aan iets nieuws beginnen, beetje spannend maar wel erg leuk! ik zie je al scheuren in je mini:-)

Geniet van de chocola en het tijdschrift.

Lieve groet,
Jeanette

It's me zei

hoi Corine

Gefeliciteerd !!! gaaf hoor !! geniet van je bloemen ,je boekje en de chocolade !!

Groetjess Ria

en met je 100 ste post!!

It's me zei

en je nieuwe volger !!

Hhahahahah!!

Marion zei

Haha daar sluit ik me bij aan, ook een nieuwe volger...
Je beland soms van de ene in de andere blog.
Maar ik wil je van harte feliciteren met je nieuwe baan en je 100ste post, leuk hoor.
Je hebt een mooie blog.
Je fofo's zijn mooi, dat groen, eenvoud heel mooi.
Fijn weekend
groetjes Marion

Ilse zei

Gefeliciteerd !!
Wat voor baan, wat ga je doen?

le ciel flamand zei

Het lijkt wel of het geluk dezer dagen volledig aan jouw kant staat! Proficiat hoor! En dan og het vooruitzicht naar een korte break in de Provence... Heerlijk!!!

brocaatje zei

Gefeliciteerd hoor met je nieuwe baan!
Zo zie je (achteraf vaak pas) dat sommige stormen ook weg geblazen worden :)
Fijn weekend!

peet zei

Gefeliciteerd met je nieuwe baan , dit is een klein lichtpuntje in deze donkere dagen !


Ik wens jullie een fijn weekend !
Liefs Peet

Bienvenue zei

Super GEFELICITEERD met je baan. Wat goed zeg dat jij "HET" bent geworden. Geniet er maar van! Hoop wel dat je met je nieuwe baan tijd hebt om nog veel meer berichten te posten op je leuke weblog!

Claudia

marja visscher zei

Dag Corine,
Gefeliciteerd met je baan! Wat voor werk ga je doen? Je mijmering over de blogpost kan ik me helemaal in vinden. Eigenlijk ken je zoveel mensen via de blog en leef je mee met tal van gezinnen. Toen ik hem eenmaal had aangemaakt, ging er werkelijk een wereld voor mij open. Het werkt ook echt een beetje verslavend, thuiskomen en even naar je nieuwe post kijken en even op visite bij de anderen om te kijken wat die die van de dag hebben gemaakt. Voor je het weet ga je dan weer hartstikke laat naar bed, althans zo vergaat het mij vaak. Maar, het is zo enig om in andere huizen en tuinen te kijken. Mee te leven met de verdrietjes en de mooie momenten. Heerlijk, het maakt de wereld toch net even wat leuker, toch?!
Fijne dag nog!
Lieve groet, Marja

Granny's Place zei

Van harte met je nieuwe baan!!! Hoop dat je er veel plezier mag hebben. En dan ook nog 100 posten..
Groetjes en een fijne week Madelon
(wanneer begin je 1 maart?)

Karin zei

Van harte gefeliciteerd, geweldig!
groeten,
Karin