woensdag 24 februari 2010

vertrouwen en complimenten

Iedereen verwacht dat je de snelste tijd neerzet, je kúnt het en je dóet het... maar door een verkeerde aanwijzing van je coach lig je eruit... Dat is drama! Jaren hard trainen, jezelf vanalles ontzeggen, olympisch goud is het doel.. van beiden.. Een harde les, een hele harde les in hoe om te gaan met de ander in zo'n geval, niet alleen voor de schaatser en de coach maar ook voor het publiek, zoveel commentaar, zoveel harde oordelen. Ja het wás een fout, met diskwalificatie tot gevolg... dit had niet mogen gebeuren, maar het ís wel gebeurd en nu moeten ze weer leren elkaar te vertrouwen... Vorige week kreeg ik een enthousiaste mail van een bloglezer met complimenten voor de sfeer op mijn blog en in ons huis... Natuurlijk weet ik zelf ook wel dat we het heerlijk hebben hier thuis, maar als een buitenstaander dat ook zo ziet, dan kijk je toch nog eens heel bewust rond.
Sobere materialen, stoer hout, transparant glas en oud zilver... Dat is THUIS!

26 opmerkingen:

Karin zei

Ik heb gisteravond alles geprobeerd op de computer om het schaatsen te kunnen zien, het is helaas niet gelukt (NOS zendt niet uit buiten de grenzen van Nederland, ik heb een buitenlands IP adres, helaas helaas). Dus m'n moeder tegen elven gebeld en zij was helemaal in alle staten, drama. Misschien maar goed dat ik het niet direct heb gezien, want ik zou er ook ziek van zijn.
Volgens mij heb ik dezelfde spiegel als jij in huis hangen.
groeten,
Karin

Home and Lifestyle zei

Wat een vreselijk voorval hè, ik had gewoon moeite om in slaap te komen! Voor zowel Sven Kramer als Gerard Kemkers een drama...niemand wil zoiets en zeker Gerard niet! Maar het kostte Sven wel een gouden medaille!

Je hebt het erg sfeervol in je huis...ik kan mij voorstellen dat dat je THUIS is!

Groetjes, Ingrid

Bo Butiek zei

Zoals de mooie woorden (die ook op de weblog van Bellavien staan) zo mooi typeren:

A House is made of Stone
but only Love can make it a home

Dit is echt van toepassing op jouw thuis!

seasons of my house zei

Ock, ik kon m'n ogen niet geloven toen ik het zag, wilde het eigenlijk ook niet geloven. In een split second de verkeerde keuze en dan kun je niet meer terug, alleen maar lijdzaam toezien. Maar gelukkig, het is maar schaatsen, de wereld vergaat niet, alles gaat gewoon weer door. En jij mag inderdaad trots zijn op jouw THUIS, dat je er nog maar heeeeel lang van mag genieten! (en wij ook een beetje)
Liefs, Karin

English style zei

echt balen voor onze Sven ja, hoop dat ie zijn grote teleurstelling snel te boven zal zijn...
wat een mooie foto's weer Corine, bij jou zou ik mij prima thuis voelen, er straalt heel veel rust van uit, heerlijk
wat een mooie foto's heb je ook gemaakt van het kruiende ijs, prachtig !!!
ik kan even niet elke post reageren, zijn wat andere zaken wat voor gaat, maar probeer weer snel v/d partij te zijn !
wij (Steffie & ik werden gisteren benaderd of we ook op Brocante op de dijk komen staan, leuk he, weet alleen nog niet of we het doen hoor, moet je wel heeel veel spullen hebben natuurlijk, maar vond het toch een opstekertje)
Groetjes en een fijne dag !
Yvon

Vero zei

Pff ja wij waren er hier gisteravond ook ziek van gewoon, wat erg he!
Toch zijn 't inderdaad menselijke fouten, hoe erg ook, het kan gewoon gebeuren...ik denk dat Kemkers het in dit geval moeilijker zal hebben dan Sven, hij heeft een fout gemaakt, Sven is sowieso tóch de beste!
Maar goed, alles gaat door, dat praten zal nog wel even duren ben ik bang...
Over je huisje....heerlijk als anderen ook zien wat jij elke dag ziet, je fijne THUIS!
Je brengt de sfeer goed over dus!

Ik denk dat het geluk in dit geval ook zit in 't feit dat jij precies weet wat je nodig hebt om een thuis te creëren...veel mensen willen wel maar weten niet hoe!
Dus je bent een gezegend mens Corine :)

Groetjes, Veronique

MALVINI FF zei

Wat ziet thuis er fijn uit!
Mooie materialen.
groetjes
veronique

La Maison zei

Heel mooi en sfeervol Corine, je fauteuil
vind ik erg mooi.
En Sven tja, ik denk dat hij er ziek van is, zoveel moeite voor niets.
heel jammer.

Lieve groet
Hermine

lia zei

Volgens mij ging er iets fout.

Zei dus dat het goed balen was voor Sven en zijn coach.
En fijn dat je inrichting gewaardeerd word. En dat sobere van ons zie je niet zo heel vaak voorbij komen.

Lieve groet Lia

with love zei

Wat een prachtige foto's! Je hebt echt een hele sfeervolle woonkamer! Ik ben ook dol op glas met oud zilver, al wordt het wel kostbaar he, maar het blijft en is niet trendgevoelig!!
Mooie tafel ook, zo één wil ik ook wel!
Volgens mij heb ik de zelfde potten in mn vensterbank....blijf ze nog steeds mooi vinden, ik heb er een orchidee in staan...mooi de fragiele bloemen bij de stoere pot, maar met takken zijn ze ook heel mooi!
Bedankt voor het meegenieten!
fijne dag, groetjes Erna

Mayflower zei

Hoi Corine, ja wat een vreselijke klap moeten zij beiden incasseren. In één keer is alles weg waarvoor ze zo hard geknokt hebben. Ik zeg ZE, want ze hebben er beiden naar toe gewerkt, en er is niets menselijker dan een fout maken en daar is degene zonder alle commentaar van anderen al genoeg voor gestraft door zichzelf.
Wel mooi dat je hier aandacht aan besteedt in deze post en ook met wat foto's van je mooie interieur. Hier kan een mens van genieten, je heb een heerlijk thuis Corine.
Lieve groet, Mea

bikim zei

LOVE YOUR DECOR!
TAKE CARE,
ROSA

G-style zei

Hoi Corine , ik vind het ook vooral vreselijk voor alle betrokkenen die zo hard gewerkt hebben voor dat ene doel en dat het dan op zo'n teleurstelling uitloopt is vreselijk !

Aan de andere kant moeten we allemaal wel eens tegenslagen incasseren en dat maakt ook dat je de dingen leert relativeren , het is een harde les , dat wel maar hoort toch bij het leven ...........

Ik ben het helemaal eens met je blogfan , je hebt echt een super gezellig huis met helemaal je eigen smaak , een heerlijk THUIS dus !

fijne dag nog , lieve groet Gea

Bonjade zei

Heerlijk hoor bij je. Zo echt less is more bij jou...(ik blijf oefenen...) Mooi puur van eenvoud en zo THUIS.....ik geniet ook van je plaatjes.
Fijne dag

Hannekie zei

ja zo zileig..heel nederland leeft mee..gelukkig maar.

mooie fotos van jou eigen THUIS
gr hannie

nieneke zei

Ja, het was vreselijk en inderdaad voor beiden...Wat ik zo knap vond is dat Sven Kramer zich tijdens dat interview niet uit de tent liet lokken, hij heeft geen kwaad gesproken over Gerard Kemkers en liet er zich zelfs niet toe verleiden. Die teleurstelling en verslagendheid, afschuwelijk!

En dan even betreft de complimenten:
Leuk toch, al die reacties van allerlei verschillende mensen! Je hebt ze zeker verdiend!

Lieve groet, Nieneke

It's me zei

Inderdaad je huis is prachtig ik hou daar erg van ! alleen bij ons is het wat voller....maar als ik dit zie..................denk ik altijd ik wou dat ik het kon die rust in je huis zo lekkere sfeer!!

Maar die zie ik al mijn spullen weer en dan denk ik..............dit hoort bij mij! zoals dat bij jouw hoort !!

Je huis is van jouw en van niemand anders toch??

Als je bij mij wil gluren?? ik heb er gisteren avond een nieuwe post over geplaatst !
Groetjes Ria

theeleuten zei

Ja het lijkt mij vreselijk als dit je overkomt.......

De hele media gelijk erover heen...bah!!

Je hebt een prachtig huis....

Gezellige avond!Evelien

The Old and the Beautiful zei

Ik vind net als Nieneke het ook erg knap dat Sven er toch 'çhic' mee om bleef gaan ook al is de teleurstelling onmens groot. Wel iets waar jaren voor geknokt is.Daar kunnen wij ons weinig bij voor stellen denk ik.
En jaaaaa,jouw huis....genieten....zo sober en toch zo sfeervol.
Daar mag je met recht heel trots op zijn.

Groetjes,
Gonda

Petra zei

Een echte kampioen die Sven, Al ben je helemaal niet zo'n schaatsfan, toch kom je moeilijk in slaap. Hoe hij nu alweer met zijn coach omgaat is heel mooi van hem.

Je hebt een leuke smaak, die mij erg aanspreekt.
Groetjes Petra

kienkele zei

Ooh Corine, was het niet vreselijk? Arme Sven, maar ook arme trainer, als je zoiets toch op je geweten hebt!
Sven is tenslotte toch een plaatsgenoot van ons, dus je snapt, dit kwam hard aan, ik kon er bijna niet van slapen, heb nog een hele tijd liggen lezen.
De foto's van je huis zijn prachtig, het ziet er allemaal zo sfeervol uit.
Fijne dag nog, lieve groet, Tineke

my day zei

Hoi Corine,
ja wat was het erg hè, was even helemaal van slag. Vond het zelfs voor Kemkers erger dan voor Sven, maar goed misschien komt er nog een kans op goud deze week, we zullen zien.
Vind je huisje trouwens ook heel mooi, het straalt zo'n rust uit. Hier is het wat dat bertreft een stuk drukker maar daar voel ik me ook weer goed bij en als ik het zat word gaat de 'bezem' er weer eens doorheen. Zo blijf ik lekker bezig,haha.
Fijne dag,groetjes Ingrid.

Nicole Orriëns zei

Complimentn zijn altijd fijn!
Ik vond trouwens dat zowel Kemkers als Sven zich professioneel opstelden en sympathiek overkwamen.

Wondelgijn zei

Jouw thuis ziet er echt heel fijn uit!!
En Sven en Gerard? Zij komen er wel, die twee! let maar op mijn woorden!

Irma zei

Het ziet er bij jou thuis heel erg sfeervol uit.
Mooie foto's ook

Nog een fijn weekend verder

Groetjes
Irma

Anoniem zei

ik zocht op internet naar complimenten thuis en hoe maak ik het gezelliger thuis!
Kwam ik jouw blog tegen!!Dus mijn eerste compliment vandaag is voor jou!Prachtige inrichting heb je...wij hebben ook een jaren 30 huis en zijn aan het verbouwen, hopelijk krijg ik dezelfde sfeer...
Succes,
Anoniem