maandag 8 februari 2010

rust in huis en hoofd

Deze week wordt een week van rust!
in huis en in hoofd.. hoop ik..
Rianne is weer veilig thuis na een fantastische week in New York City,
een bijzondere ervaring rijker is ze nu begonnen met het 3e semester- een minor over Public Relations.
En ik... ik heb zo'n schreeuwende behoefte aan zon en warmte :) mijn geest wil niet toegeven aan het winterslaapgevoel dat zich al wel meester heeft gemaakt van mijn lichaam, ik ben een positief denkend mens en ik blijf dus (tegen beter weten in) hopen op een vleugje lente..
Vorige week maandag was het weer eens echt winter bij het ochtendgloren
en ja de mini blijft prachtig.. maar die sneeuw..!
De tuincentra en bloemisterijen doen volgens mij goede zaken, iedereen haalt de lente in huis met bolletjes en verse bloemen!
Want wat maken een paar van die simpele bloembollen een verschil!
Helaas heeft mijn lichaam daar geen boodschap aan, alles staat op een laag pitje.. maar ik hou vol.. ik blijf gewoon (al moet ik me er wel toe zetten) mooie lentetafereeltjes maken!

21 opmerkingen:

lia zei

Hoi Corine, fijn dat Rianne weer thuis is, en het goed naar haar zin heeft gehad. En ook ik heb totaal geen energie, en probeer ook wel iets te bedenken, maar heb totaal geen zin alleen in slapen.

Lieve groet Lia

kienkele zei

Hoi Corine, wat vervelend dat je zo moet vechten tegen dat winterslaapgevoel. En nou kan ik wel zeggen dat die lente vanzelf komt, maar dat kan nog wel even duren, voorlopig is het nog volop winter, jeetje wat is het koud vandaag....Ik heb gelukkig zelf geen last van dit soort gevoelens, maar begin wel heftig naar de tuin te verlangen. Gelukkig maar dat het nog niet echt kan, want ik kan er wel aan toe zijn, mijn knie is dat zeker nog niet.
Fijn dat je dochter weer heelhuids thuis is, en dat ze het zo leuk heeft gehad.
Wens je een fijne dag, lieve groet, Tineke

kienkele zei

Oh jee, nog wat vergeten: een MINI blijft mooi he, zelf overdekt met een laagje sneeuw!! (haha) Daaag!

Berna zei

Ik voel helemaal met je mee! Ik wil ook lente!

theeleuten zei

Ja ook ik wil lent, en nu weer vorst..bllllll
Vorig jaar hadden we al heel vroeg lente...dus ik hoop op...
Die bolletjes zijn heerlijk, je hebt er mooie plaatjes van gemaakt!

Groetjes Evelien

Ilona zei

Oh wat zijn je witte druifjes mooi! Ik heb deze nog nooit gezien, alleen de blauwe versie. Heel schattig deze.

Fijne week! En ik hoop ook snel op de lente hoor.
Groetjes Ilona

Roelien zei

Gelukkig dat ze weer thuis is en je hebt me op een idee gebracht: voorjaarsbolletjes in huis halen...

Die lichamelijke winterslaap die snap ik, heb ik ook, ik snak naar de zon!

Hannekie zei

wat leuk dat ze het zo goed heeft gehad. zo zie je er tegen op en zo is ze al weer terug.
ook ik ben toe aan voorjaar. maar wie niet zucht...
gr hannie

La Maison zei

Lichtpuntje 1,
Hoera, Rianne is weer goed thuisgekomen.
Lichtpuntje 2,
Wat een super mini heb je toch.
Lichtpuntje 3,
Het is iedere dag langer licht.
Lichtpuntje 4.
Nee, ik stop ermee, lieve groetjes,
Hermine

Corina zei

Gelukkig, is je dochter weer veilig en een ervaring rijker!
Je bloembolletjes maken het inderdaad lenteachtig in huis maar buiten brrr!!
Groetjes Corina

* zei

Gelukkig kan je nu weer wel wat rustiger slapen nu Rianne weer veilig thuis is, heerlijk samen met haar in je mooie mini naar het tuincentrum, hahaha... ga je gewoon even lekker elke dag daar een dosis voorjaar snuiven, hahaha...

Maar ik ben toch getrouwd met mijn eigen 007 hahahah..... Hoewel ik mij best een dagje wil wanen in de wereld van glamour met een geheimagent.....hej nu slaat mijn hoofd op hol hahahah


liefs bellavien

Jorna zei

Wat zijn die witte druifjes mooi he!! Voor jou hoop ik dat er snel een vleugje lente langskomt, maar stiekum geniet ik elke keer wanneer een vers laagje sneeuw op straat ligt.
Groetjes, Jorna

G-style zei

Hallo Corine,

fijn dat Rianne weer veilig is geland in jullie gezellige "nest " , als moeder ben je dan toch weer opgelucht he .......
Jammer dat je daarentegen zo'n last hebt van vermoeidheid , dat wordt gewoon vaak even naar buiten kijken naar die mooie auto van je !

Sterkte meid.......
groetjes Gea

brocante roos zei

Fijn dat Rianne weer veilig thuis is. Ze was vast erg vermoeid van zo'n indrukwekkende reis. Ik hoop met jou dat de zon snel en veel gaat schijnen. Het was hier vandaag erg koud. Ik ben de winter ook zat. Wat mij iets beter doet voelen is "lentekleding" aan doen. Ik heb nieuwe kleren gekocht in lichtere, frisse kleuren en als ik die aan heb voel ik me echt iets beter. Misschien een tip?

Groetjes Marjan

Kind An Huys zei

Wat staat je coopertje daar mooi te wezen in de sneeuw!!! DAt zal wel goed komen met het sollicitatiegesprek....
Fijn dat je dochter weer terug is en het leuk heeft gehad, wat een mooie ervaring voor haar!
Ik hoop voor je dat het voorjaar snel begint te komen, maar de witte druifjes staan in ieder geval al gezellig.
Groetjes, Anne.

Welkom bij De sfeer van Toen zei

Hoi Corine, Fijn om te lezen dat Rianne weer thuis is, je hebt ze toch het liefst dicht bij je. Ik vond het vandaag zo verschikkelijk koud! Ik wil gewoon lekker in de zon zitten, lekker in de tuin. Maar dat kan nog wel een poos duren..dus duik ik met mijn neus maar in lente-tijdschriftenm boeken, en tuinboeken...
Ik vind je foto`s prachtig, mooi gefotografeerd!

Groetjes van Petra

nieneke zei

Ik hoorde gisteren een mooie voorspelling: nu een koude winter, straks een prachtig voorjaar en warme zomer! Daar teken ik voor! Zou mooi zijn als het klopte!
Fijne dag, Nieneke

English style zei

Hoi Corine,
Fijn dat je meisje weer veilig thuis is !
Goed van je dat je voorjaarsbolletjes in huis hebt gehaald, ik vind het helpen tegen de dip, hoop dat het voor jou ook werkt ! en natuurlijk 3x daags (of vaker) naar je mooie mini kijken en rijden :-)
lieve groet, Yvonne

Mayflower zei

Hoi Corine, wat heerlijk dat je dochter weer veilig thuis en het zo naar haar zin heeft gehad. Ja we zijn het niet meer gewend zo'n echte lange winter, je kon zowat in februari al in je t-shirt naar buiten, maar de lente begint pas eind maart officieel.
Met zo'n winter genieten we straks dubbel van het voorjaar.
Je foto's van de druifjes zijn echt prachtig, vooral de close-up vind ik zo mooi.
Doe rustig aan meis, ik zie hier nu de zon schijnen en stuur wat zonnestralen naar je toe.
Lieve groet, Mea

Brigitta zei

Hoi Corine,
Ik trek vanochtend de gordijnen open en wat zie ik???? SNEEUW!!! Neeeeeee, ik wil (net als jij en zoveel anderen) LENTE!!! Nog even niet dus. Ik las ook net dat je dochter net 6 dagen naar NYC is geweest helemaal super. Maar je wilt niet weten wat mijn dochter straks waarschijnlijk gaat doen.... Als ze uitgekozen wordt, gaat ze na de zomer 3 à 4 maanden studeren in Canada. Een fantastische kans natuurlijk, maar ik vind het stiekem een vreselijke gedachte dat mijn kind straks bijna een half jaar aan de andere kant van de oceaan zou kunnen zitten. Maar goed, voorlopig weten we nog niet wat het worden gaat.
Dat loslaten kan soms echt heel pijnlijk zijn....

Ilse zei

Ik wil ook lente !
Sterkte ...