maandag 15 maart 2010

een grote K

Een paar maanden geleden hadden Gert en ik een ontmoeting met Lia (I found my home) en haar zus Annie, behalve dat het erg gezellig was was het ook heel spannend.. Annie zou voor ons een schilderij maken!
Aan de hand van wat voorbeelden van haar creaties en kleurstalen van ons interieur hebben we besproken wat de bedoeling was.
Een paar weken geleden belde Annie... het schilderij is af, wanneer zullen we het brengen?!
En dat gebeurde dus afgelopen vrijdag!!
Zowel voor Annie (en Lia) als voor ons was het heeel spannend... is het geworden wat het moet zijn, passen de kleuren in het interieur...
Maar dat waren zenuwen voor niks, het is geweldig!!
Twee schakels die in elkaar grijpen met de opening gericht op de horizon, de toekomst.
In de ene schakel zit zelfs subtiel een velletje muziekpapier verwerkt (Gert is conservatorium afgestudeerd).
Annie en Lia twee schatten van zussen, met het hart op de goede plaats.
Ik vind het heel apart, maar zo mooi dat je met vrouwen die je nog maar net kent behalve gezellige ook goede zinvolle gesprekken kunt hebben!
En zoals dat gaat bij veel projecten in huis, volgt hieruit gelijk een volgende interieurklus... de okergele oorfauteuil gaat opnieuw bekleed worden, met linnen in een mooie grijstint.
Ook zijn we in de keuken bezig met een andere afzuigkap en een plank met spotjes, als je eenmaal gepakt bent door het 'klus'virus dan kom je daar niet meer zo maar van af :)
De vraag is natuurlijk of we dat dan zouden willen..
Nee dus, het is heerlijk om bezig te zijn met en in ons huis!

29 opmerkingen:

seasons of my house zei

Laat ik er nou helemaal niet van staan te lijken dat Jij en Lia het goed met elkaar kunnen vinden. Vraag me niet waarom, misschien omdat ik jullie in het begin wel eens door elkaar haalde..? Ook een soort van blog-twinsisters :o)
En het schilderij is heel mooi geworden, compliment aan de zus van.

It's me zei

Hoi Corine

Het schiderij is zo mooi!! past precies in jullie inrichting !

Leuk als je nieuwe contacten kunt leggen ,hou ze vooral vast dat is heel belangrijk toch??

Geniet van deze maandag verder,en niet erg klus maar lekker verder krijgen wij leuke foto's te zien !

Lieve groetjes Ria

Ineke zei

Wat mooi! Enne.....klus maar lekker door. Ben benieuwd straks naar de nieuw beklede fauteuil.

Bedankt voor je reactie op mijn blog. Ik had al bijna spijt dat ik hem geplaatst had. Best eng, zo persoonlijk, vind ik. Maar als je dan zo'n reactie krijgt als van jou..... Hij blijft staan, dit blogje.

lia zei

Aha, het hangt. Leuk, ik neem aan dat Gert het dus ook goed vond. Ik zag deze post en dacht heel even "he heb ik dit gepost???" Net wat Karin zegt, Twinsisters.....

Enne, dank voor je lieve woorden.

Ik ben Wendy zei

Echt heel erg mooi hoor! gr. Wendy

Jeannette zei

Ik kan me voorstellen dat je nerveus bent. Als kunstenares en als ontvanger. Maar het is prachtig!
Geweldig dat ze jullie zo perfect heeft ´aangevoeld´. Daar moet je inderdaad maar geluk mee hebben.
Groetjes van Jeannette en ben benieuwd naar de
stoel

with love zei

In één woord: PRACHTIG!
Lekker van genieten en als je geniet van het klussen...jah ga dan vooral door, wij genieten heerlijk mee met je mooie foto's en van je mooie huis!
Nog een fijne dag,
groetjes Erna

Mayflower zei

Hoi Corine, wat staat het schilderij prachtig in jullie interieur, heel mooi gemaakt en ik vind de symboliek ook heel mooi. Ik kan me de spanning voorstellen, maar ook je gevoel van blijdschap nu het er hangt. Wat leuk zo'n ontmoeting die voortkomt uit het bloggen en de passie voor wonen. Lia en jij hebben inderdaad wel iets van elkaar, qua inrichting en in de berichtjes en reacties, wat leuk is dat.
Ben benieuwd hoe de okergele stoel straks eruit gaat zien.
Fijne dag en een lieve groet, Mea

Bienvenue zei

Prachtig!

mama'ritha zei

Prachtige doek met veel inhoud! Heel mooi.

Roelien zei

Echt mooi!

kienkele zei

Wauw Corine, dat is werkelijk een prachtig schilderij, en zo mooi gemaakt (dat detail met het muziekpapier, fantastisch).
Ik zag je reactie op mijn zonnestraaltjes op Ienie en moest meteen lachen want het is gek, maar ik begin er nu ook op te letten. Vandaag geen zon helaas, tenminste hier niet, maar eind van de week schijnt het echt lente te worden. Fijne dag nog, groetjes, Tineke

brocante roos zei

Het schilderij is prachtig geworden. Het past perfect in jullie huis. Leuk hoor dat jullie elkaar hebben gevonden door het Bloggen en dat het zo leuk klikt.

Fijne week,

Lieve groet Marjan

Home and Lifestyle zei

Ik vind het in één woord geweldig...het past helemaal bij alles! En dat er nog wat bladmuziek in voor komt, maakt het dan nog persoonlijker! Wat leuk ook dat jullie elkaar hebben ontmoet, het lijkt mij heel bijzonder! Je hebt toch een bepaald idee van hoe iemand is en er uit ziet en dan is het natuurlijk super dat het zo goed klikt!

Geniet van het prachtige schilderij...echt heel erg mooi!

Lieve groet, Ingrid

Berna zei

Het schilderij is prachtig! Na wat ik van je huis heb gezien op je blog denk ik dat het precies bij jullie past.

Bonjade zei

Ha heb je zomaar een paar vriendinnen erbij en ook nog een pronkstuk in je kamer.....
Kan het nog mooier......
Geniet er maar fijn van.
Fijne avond

G-style zei

Hoi Corine ,
ik vind het schilderij werkelijk PRACHTIG geworden , past zo goed in jullie interieur . Het is mooi aanwezig en brengt rust op de muur door z'n mooie naturel tinten .
Geef Lia's zus maar een groot compliment hoor want dat heeft ze verdiend !

Groetjes Gea

La Flotte zei

Wat prachtig gemaakt!
En het past precies bij jullie kamer en waarschijnlijk ook bij jullie persoonlijk!
Dikke complimenten voor de zus van Lia!

Janet zei

Hoi Corine,

Wat een prachtig plaatje,met dat kunstwerk boven de bank,mooi hoor!!
Ik gellof best dat dat heel spannend is,als iemand dat op speciaal verzoek voor je maakt.
Geniet ervan!
Gr. Janet

nieneke zei

Hoi Corine,

Wat een aanwinst voor jullie; en een heel leuk contact er bij en een werkelijk prachtig schilderij!
Dat jij en Lia overeenkomsten hebben vind ik inderdaad ook heel erg! Grappig dat het dan ook in "het echt" ook klopt!
Lieve groet, Nieneke

Logement it Foarhus zei

Hallo Corine,

Kunst is om van te genietenen je moet er door geraakt worden. Dan krijg je er ook nooit genoeg van. Dit zal vast een schilderij voor het leven zijn, geniet ervan. Het heeft een mooie betekenis, en als extraatje hangt het ook op de juiste plek.

Groet van een groot kunstliefhebber, Pauline

Ilse zei

Het is echt prachtig !

La Maison en Wonderboom zei

Wat is het mooi als het klikt tussen vrouwen die elkaar via het bloggen kennen. En de klik die er vaak, of soms is, maakt het allemaal extra leuk. Het schilderij is prachtig en staat ook mooi in je interieur.
Ik kijk uit naar de volgende post.
Daag,
Hermine

Mama Monique zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Mama Monique zei

Oeps... verkeerde handeling... Sorry!

Vertelde je dat ik het werkelijk een waar kunstwerk vind. Kunst werk met inderdaad een grote K.

Mooi hoe contacten op welke manier dan ook tot stand kunnen komen. Koester ze!

Irma zei

hihihihi de grootte van de eieren zijn moeilijk in te schatten op de foto, de eieren zijn allemaal heeeeel groot en het grootste ei is super groot, wat een ontzettend mooi kunstwerk en wat bijzonder verhaal, leuk dat jullie elkaar hebben ontmoet en zoveel te bespreken hadden, waar het bloggen wel allemaal niet toe leid,
Leuk te zien hoe jullie alle klusje aanpakken en het resultaat is prachtig.

veel liefs Irma

bellavien zei

Ik kan me alleen maar bij de rest aansluiten, prachtig! En wat super leuk dat het in het echt ook zo klikt :)

Liefs bellavien

Wondelgijn zei

Het is echt schitterend!

Carolina zei

Hoi Corine,

Bedankt voor je lieve berichtje!!
Het gaat eigenlijk heel erg goed met ons, en met Lieke nog beter. Wat ze in een half jaar heeft bereikt dmv fisio is echt geweldig, ik ben zooo trots op m'n meisje!!

Ik had idd een nieuwe banner gemaakt, met de bedoeling om binnenkort weer te beginnen. Het kost ook allemaal zoveel tijd, alles bij elkaar dat dit er eigenlijk niet meer van gekomen is. Maar ik ben wel af en toe bij jullie op visite geweest hoor, kan het niet laten om effe snel te kijken.

Maar wat een beauty van een schilderij zeg!!! Gewelig mooi geschilderd. Ik vond die van Lia ook altijd al zo mooi, en deze is natuurlijk nog persoonlijker vanwege het muziekpapier dat erin verwerkt is, super!!!

Liefs Carolina