dinsdag 23 maart 2010

in de tuin

De lente is officieel begonnen...
Afgelopen week heb ik al heel wat uren in de tuin doorgebracht, het begon met vooral puinruimen..
Wij laten in de winter veel blad in de borders liggen ter bescherming tegen vrieskou en dat was deze winter geen overbodige luxe!
Al is de boel nu aardig opgeruimd, het ziet er nog niet echt vrolijk uit.. dus creëer ik met wat hulp van het tuincentrum zelf wat gezellige hoekjes her en der.
De witte druifjes op de foto hier boven zagen er afgelopen woensdag nog zo uit...
Je ziet door de hogere temperaturen en de zonnewarmte gelijk al groei in de planten, ik vind het heerlijk!
Al ben ik erg moe, hier wordt ik echt vrolijk van!! Rommelend in de tuin kom ik er al gauw achter dat er met mij ook veel insecten uit hun winterholletje zijn gekropen. Ik heb al tientallen lieveheersbeestjes gespot, ongelooflijk dat die beestjes zo'n barre winter gewoon overleven.
Er wordt zelfs al weer stuifmeel verzameld........ een lange winter is voorbij!!!!!

26 opmerkingen:

Bo Butiek zei

Ook bij mij gaan de witte drijfjes als een tierelier. Ik vind het zo'n gezellig bloemetje. Groet, Claudia

Home and Lifestyle zei

Vanmiddag ben ik ook heerlijk bezig geweest, inderdaad veel blad geruimd...het oogt nu meteen minder rommelig. Morgen wil ik er nog mee verder! Die witte druifjes bij jou zijn schattig, ik heb ze binnen staan maar ze stelen telkens mijn hart...ik heb er een zwak voor!

Lieve groet, Ingrid

It's me zei

Hoi Corine

Heerlijk he het weer..............zo genieten .toen ik thuis kwam uit de winkel ook nog even beide deuren open gezet !!


Heb er zo'n zin in lekker buiten zitten..........met de laptop hoor......kan jullie niet meer missen !! hahahahh!!

Fijne avond.krijg zo visite ...........tot gauw !! Ria

kienkele zei

En of die winter voorbij is Corine. Ook ik ben aan het puinruimen geweest de laatste dagen, brrr wat een werk. De grote maagdenpalm moet ik helemaal terugknippen, die ligt gewoon zwart te zijn, maar gelukkig, hij maakt alweer nieuwe uitlopers. ´t Is inderdaad nog een beetje triestig allemaal, en kaal....
Maar ook al zijn we na zo´n dag kapot, genoten hebben we, of niet dan???
Fijne avond, lieve groet, Tineke

faire un songe zei

Ohh.. inderdaad een lange winter is eindelijk voorbij.
Heerlijk vandaag genoten en morgen wordt het nog beter... Morgen vroeg even werken maar morgen middag weet ik waar ik zit,.. in een hoekje in de tuin.. ik kan me er nu al op verheugen...Ik hoop dat het jouw accu weer een beetje gaat opladen.
Lieve groetjes Hetty

Welkom bij De sfeer van Toen zei

Heerlijk is het hé, om nu in de tuin bezig te zijn. Hier ook. Nu nog de takken en oud blad aan het ruimen. Ik ben bijna klaar, en dan is het een kwestie van onkruid plukken. Je witte druifjes zijn prachtig! Ik ben ze hier aan deze kant van de IJssel nog niet tegen gekomen.. wie weet ooit.
Geniet morgen nog van een heerlijke warme dag!

Groetjes van Petra

Janet zei

Hoi Corine,

Het was een heerlijke winter,maar wat ben ik blij dat het weer voorjaar wordt,ik kan de bloemen en planten wel de grond uit kijken....

Groetjes,Janet

Kind An Huys zei

Heerlijk he, om zo weer buiten bezig te zijn! Daar zijn we geloof ik echt aan toe!
Wel vervelend voor je dat je dan zo moe bent....
Je witte druifjes zijn schattig, ik heb ze ook nog niet eerder bij ons tuincentrum gezien.
GRoetjes, Anne.

La Maison en Wonderboom zei

Hallo Corine,

Nou ik ben ook dolblij dat de winter eindelijk voorbij is, het duurde echt veel te lang naar mijn zin. Leuk dat witte hoekje in de tuin.
Vandaag was ik even naar een tuincentrum om te kijken naar al het moois. Want heel veel bij elkaar is zo'n vrolijk gezicht.
Morgen lekker warm zeggen ze, lekker!
Groetjes
Hermine

Roelien zei

De winter heeft drie maanden geduurd, vanaf 17 december. Daarvoor een paar maanden herfst. al met al zijn we een half jaar verder en kijk ik de bollen uit de grond! Mooi die witte druifjes...

oma leentje zei

Wat een mooie foto's weer van die schattige druifjes. Wens je een zonnige lente toe. LIeve groet Leni

Logement it Foarhus zei

Heerlijk die terugtrekkende winter en de aankomende lente. Ook wij genieten, weer lekker met je handen in de aarde, je hoofd leeg halen en de tuin beleven.

We hebben het eendenhuis weer geinstalleerd, hoopvol als kraamkamer voor de rondscharrelende verliefde eenden.

groet Pauline

Nostalchique zei

Heerlijk weer die hogere temperaturen, we zijn er echt aan toe. Heerlijke foto's van je tuintje, maar hopen dat je er veel mag door brengen de komende tijd!

Granny's Place zei

Heerlijk, heerlijk, heerlijk heerlijk.... En vandaag krijgen we weer zo'n dag.
Groetjes Madelon

my day zei

Hoi Corine,
jaaa wat is het genieten hè op dit moment, wij zijn ook druk bezig in de tuin en dat was wel nodig ook. Gister ook al de eerste vlinder in de tuin gezien maar ik was natuurlijk weer net te laat met mijn fototoestel. Misschien krijg ik vandaag nog een kans en het toestel hou ik vandaag binnen handbereik. Je witte druifjes zijn prachtig en zullen idd groeien als kool met dit weer.
Fijne dag,groetjes Ingrid.

Karin zei

Mooi hè, al die bloemen die eindelijk weer omhoog komen. Ik geniet met je mee.
Fijne dag.
Karin

seasons of my house zei

Ben je nou nog niet klaar....:O)))
Geniet ervan meid, en neem af en toe ook lekker je rust. Krantje, kopje koffie en lekker genieten....
Fijne dag, Karin

Inka en Andre zei

Heel bijzonder witte druifjes,ken ze eerlijk gezegd alleen in de paarse kleur,wel heel apart.

fijne middag,gr inka en andre

lia zei

Ja, die winter is gelukkig voorbij. Ik heb vandaag ook een rustdag. Mijn batterij is ook helemaal op. Even pas op de plaats. Vanmorgen tot half 10 op bed, en om half 11 in de stoel van de tandarts tot 12 uur. Nu even met verdoving gegeten en straks naar de winkel en verder doe ik helemaal NIETS. Lekker genieten van het mooie weer.

lieve groet Lia

Wondelgijn zei

Het is inderdaad heerlijk buiten!! Witte druifjes... lief!

All Seasons zei

Ook ik ben vandaag druk in de weer geweest in de tuin. Ik zal morgen wel flink spierpijn hebben van al het knipwerk. Ik heb de klimop flink gesnoeid, was echt nodig en nu kan ik er nog bij, straks staan daar de prachtigste bloemen in bloei. En vanmiddag heerlijk genoten van een kop thee in de tuin én in de zon...
Fijne avond
groet,
Patricia

Kari zei

Heerlijk he weer, zo,n voorjaars zonnetje en dan weer lekker de tuin in.
groetjes Kari

fotorantje zei

leuk als alles zo in bloei komt!

http://blog.seniorennet.be/fotorantje

G-style zei

Hallo Corine,

heerlijk dat we weer in de tuin kunnen , al is dat het afgelopen weekend al weer wat minder geweest . Maar we mogen niet mopperen , ik heb de voortuin kunnen doen en ben nu op zoek naar beplanting , ik denk dat het witte roosjes gaan worden , heb er nu al zin in.

Ik vond je post met de armband van je oma ook zo mooi om te lezen , heerlijke jeugdherinneringen , als je ouder wordt ga je dat des te meer waarderen hè ?

nou , ik wens je veel zon toe de komende week en tot de volgende keer.
lieve groet van Gea

ps: hoe gaat het met je nieuwe baan ?

Ñaupa zei

me encanta tu blog!!!!! Felicitaciones!!!
Que flores son esas?

Interieur inspiratie zei

Super lekker om zo in de tuin bezig te zijn, heerlijk :) X