zondag 18 april 2010

aswolk

Op Ijsland is er een vulkaan tot uitbarsting gekomen...
Geen luchtverkeer op Schiphol, dus ook geen vlucht naar Marseille!
dus geen St. Rémy...Wat een kater!!!
Gelukkig heeft de Hollandse lentezon het leed grotendeels verzacht, want natuurlijk heb ik daar op ons landgoed nu extra van genoten!
En... we gaan voor de herkansing... we hebben alweer geboekt voor september!
Toch raar hoor zo'n weekend thuis als je eigenlijk weg zou zijn...
tuurlijk is er altijd wel wat te doen, maar je moet echt even omschakelen.
Dus.. hebben we (Gert en ik) samen een deel van de keuken boven het aanrecht opnieuw getegeld, heb ik gewoon voor taxi gespeeld en de meiden hier en daar afgeleverd en heb ik onkruid gewied in de tuin, want behalve de knoppen aan de struiken groeit ook het niet gewenste spul in rap tempo met dit weer!
Én ik heb met een flinke stapel tijdschriften (die eigenlijk voor in het vliegtuig waren) heerlijk in de zon op een deckchair geluierd!

26 opmerkingen:

Home and Lifestyle zei

Inderdaad balen, je stelt je zo in op een gezellig weekend! Gelukkig maar dat het vervolgens niet twee dagen geregend heeft, want anders had je het echt heel erg gevonden denk ik!

Nu heb je weer iets om naar uit te kijken! Wat een schattige foto's trouwens!

Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

Berna zei

Dat is inderdaad omschakelen en flink balen. Gelukkig dat het zonnetje een boel goed heeft gemaakt. En zeg nou zelf; 2 keer voorpret voor 1 reis is toch ook leuk? Elk nadeel......

Elly zei

Ach jeetje... dat is toch sneu zeg! Kan me voorstellen dat je je even helemaal moest omschakelen! Gelukkig hadden we inderdaad prachtig weer en dat is toch wel genieten hoor! Wat je heb je trouwens supermooie foto's gemaakt van dat lieveheersbeestje!

It's me zei

Ja dat is waar !! ik moest nog aan je denken.........maar wist niet zeker of je ging vliegen................Corinne........wel frapant dat je blog thuis heet................maar nu hou je nog wat tegoed !! fijne week !! groetjes van mij

The Old and the Beautiful zei

Wat een tegenslag dan he? Gelukkig heb je je evengoed toch niet verveeld en die lentezon had je echt wel verdiend om het leed een klein beetje te verzachten.

Groetjes,
Gonda

lia zei

He Corine, ik heb tijdens alle drukte nog aan je gedacht. Mijn zwager zat vast in Noorwegen en is met een taxi terug gekomen. [Baas betaald] En mijn vriendin kon niet naar Egypte. Maar gelukkig ga je het nog wel een keer inhalen. Het is altijd jammer maar ja, veiligheid is toch net iets belangrijker. En je had hier ook een heerlijk zonnetje.

lieve groet Lia

lia zei

O, ja super foto....

gewoon gezellig zei

Wat enig, dat lieveheersbeestje!! Ik kan me voorstellen dat het best even slikken is, je hebt je er toch op in gesteld! Maar het kan ook andersom...mijn ouders zitten vast op Tenerife.Ze zouden eigenlijk vrijdag al thuis komen. Ben vandaag naar hun huis gegaan, en al telefonerend hun agenda's doorgenomen...er zullen toch wat dingen geregeld moeten worden.
Gelukkig genieten ze er wel van, het is nou eenmaal niet anders. Gelukkig was het voor jullie heerlijk weer in ons kikkerlandje ;-))
Groetjes Hilde

Franse Lelie zei

Wat jammer, gelukkig was het weer heerlijk en kon je hier genieten en tussendoor de moederlijke plichten vervullen....
Wat een leuke foto's heb je gemaakt. Helemaal snoezig zo'n lieveheersbeestje. Fijne week, groet Jolanda

seasons of my house zei

He, mijn lieveheersbeestje!
Balen zeg. Ongelofelijk hoe dat zo'n vulkaanuitbarsting zoveel stof kan doen opwaaien. Mijn oppasoma (gaat never nooit op vakantie) is gestrand op de canarische eilanden, moet er weer vanalles geregeld worden en manlief kan morgenochtend ook niet vertrekken (dat laatste vind ik niet zo heel erg geloof ik).
Ach ja, en dan ga je ff wat tegeltjes plakken, zou ik ook doen hahaha.
Volgende keer beter dan maar,
Fijne week,
Karin

almay zei

Wat een pech Corine...je had je er juist zo op verheugd. Wel iets om weer naar uit te kijken.

Wat een schattig lieveheersbeestje...echt een lentegevoel.

Groetjes
Almay

nieneke zei

Baaaaaalen!!!!!!! We hebben allemaal al een hele tijd kunnen volgen hoeveel zin je er in hebt!!!
Maar goed, veiligheid gaat voor alles, het is echt niet zonder reden dat er niet gevlogen wordt...
Moest wel erg lachen om de praktische invulling die je meteen weer aan je weekend gegeven hebt!
Gelukkig was het prachtig weer...
(veel zonnestralen kunnen vangen; niet alleen met delens, maar zelfs met het lijf...)
Fijne week,
Nieneke

peet zei

Hoi Corinne
Dat is een domper zeg !! Heb je erop gerekend ...
Gelukkig is september ook een prachtige tijd daar !!
Mijn ouders zitten vast op Kreta ...opzich niet verkeerd natuurlijk , maar ze willen nu wel weer graag naar huis ...

Je `fotomodel ` is ook super !!
Fijne week
Groetjes Peet

Room Seventeen zei

Oef.....St. Rémy of tegeltjes plakken , dat is wel even een verschil! Balen hoor. Gelukkig kun je alsnog in september.
Groetjes Hennie

M&D zei

Wat jammer, soms bepaald het lot anders! Maar hoe gezellig dat het lieveheersbeestje jouw even gezelschap komt houden!

Maar jullie hebben het nu nog in het vooruitzicht!

Lieve groet uit het hoge noorden :)

Twa zei

Tjee, wat zonde zeg! Je had je er zo op verheugd! Je zal wel vreselijk hebben zitten balen. Maar je hebt het van de zonnige kant bekeken (letterlijk met dit weer), en lekker in huis en tuin aan het rommelen geweest. Ook wel eens lekker. En gelukkig heb je nog wat tegoed.
Groetjes Antoinette.

English style zei

Ik heb inderdaad nog aan je zitten denken hoe je dat zou oplossen, maar het is dus afgeblazen, ja heel veel keus had je ook niet
gelukkig was het weer heel goed hier, maar kan me wel voorstellen dat je moest omschakelen, je leeft er naar toe, en dan ineens NIKS
Gelukkig heb je het nu nog wel tegoed en dan maken jullie het gewoon extra, extra gezellig!!
Groetjes en een fijne week gewenst!
Yvon

with love zei

Oh wat is dat balen! Inderdaad "even" omschakelen. Hopenlijk hebben jullie in september meer geluk! En...je hebt toch maar mooi nieuwe tegeltjes boven je aanrecht er aan over gehouden!
Nog een fijne dag, lieve groeten Erna

Bo Butiek zei

Wat jammer zeg, maar nu heb je het lieveheersbeestje wel geweldig kunnen vastleggen. Schitterend!

Groeten,
Claudia

Caatje zei

Wat een tegenvaller, september duurt best wel lang. Gelukkig werkte het weer in Nederland mee om je toch nog een beetje - qua temperatuur dan - la douce France gevoel te geven. Voordeel .. in september zijn er altijd veel brocante markten in Frankrijk (alle Fransen weer thuis na de grote vacantie).

Groetjes van Carina

G-style zei

Goh meid , wat jammer dat je nu niet weg kon maaaaar wat in het vat zit , verzuurt niet zeggen ze toch , jouw uitje wordt gewoon even uitgesteld . Wel een geluk dat het zulk mooi weer was hier ,dat verzacht de pech toch wel een beetje.
Mooie foto's heb je weer gemaakt , erg origineel van het lieveheersbeestje in je beker.
fijne week nog (met veel zonnestralen ) groetjes Gea

Mayflower zei

Hoi Corine, ik zag een reactie van je op mijn post en dacht snel even kijken bij jou, want ik was nieuwsgierig hoe je het heb gehad.........helemaal er niet bij stil gestaan dat er geen vliegverkeer was. Gelukkig hebben jullie alweer nieuwe plannen gemaakt, een leuk vooruitzicht.
Oh....en wat heb je een schitterende foto's gemaakt van het lieveheersbeestje.
Fijne week en een lieve groet, Mea

jojo's wereld zei

Wat balen zeg. Je gaat het vast en zeker wel een keertje inhalen.
En wat een prachtige foto's. Bij ons zitten een heleboel in de buxushaag zo mooi om te zien.
Groetjes Jo

Janet zei

Hoi Corine,

Eigenlijk ook helemaal niks mis mee natuurlijk maar ik geef toe de omschakeling is groot,en dat lieveheersbeestje hoe schattig,die had duidelijk geen last van het vliegverbod.....

Groetjes,Janet

faire un songe zei

Ja wat een pech..........en dat zal zeker schakelen geweest zijn.
Maar hoe dan ook je foto is mooi en echt genieten..
Geniet van je week.
Groetjes Hetty

LiLi M. zei

Weet je dat een lieveheersbeestje geluk brengt?
Nu lijkt het pech, maar straks geniet je misschien des te meer. Raar hè, ineens zo'n vulkaan die uitbarst en die al je plannetjes om zeep helpt. Gelukkig had je prachtig weer hier dat verguldt de pil. Ik hoop dat je een fijne en zonnige week tegemoet gaat. (dan geniet ik er ook van!)