maandag 26 april 2010

het weer

Een praatje over het weer... dat is altijd een gemakkelijk onderwerp voor als je niet weet waar je het met iemand over kunt hebben...
Nou heb ik daar op m'n blog niet zoveel last van, er is altijd vanalles voorhanden waar ik wat over kan schrijven, toch gaat deze post over het weer :)
Waarom?
Omdat ik zo geniet van alle positieve dingen die mooi weer met zich meebrengt, naar buiten zonder jas, bloemen in huis uit eigen tuin, op het erf wat rommelen en vooral... buiten eten...
Gisteren hebben we het bbq-seizoen ingeluid, nou ben ik niet zo'n grote vleeseter, maar een bbq heeft toch die relaxte sfeer waarbij je rustig lang aan tafel zit, snoepend van een salade, stokbrood met kruidenboter, pratend met de kinderen en hun vrienden/vriendinnen en smullend van een door Gert met liefde gaargemaakt stuk vlees.
Daarom dus!
Én om de prachtige natuur, gewoon op ons eigen landgoed...
Een bloeiende perenboom...
waarvan ik zelfs de imperfecte bloemen en aangevreten bladeren mooi vind!

21 opmerkingen:

kienkele zei

Dag Corine, je hebt helemaal gelijk hoor, met mooi weer ziet alles er allemaal een stuk leuker en gemakkelijker uit! En het was natuurlijk een fantastisch weekend, wat mij betreft helemaal prima, het hoeft niet warmer te worden..... Je bloesemfoto's zijn prachtig, hier begint het al een beetje te sneeuwen!
Fijne dag, lieve groetjes, Tineke

Bo Butiek zei

Ik sluit me helemaal bij je aan!

English style zei

Het is echt genieten nu, en fijn dat wij daar ook echt van kunnen genieten, vind je niet ?
een heleboel mensen zien de mooie natuur niet eens omdat de hectiek van alle dag alles opslokt
wij hebben gisteren ook voor het eerst uitgebreid buiten gegeten (varkenshaasje, mmmm)
en de lucht van BBQ van alle buren om ons heen haha
heerlijk dat het buitenseizoen weer is begonnen
groetjes Yvonne

Bonjade zei

Heerlijk zeg en die rijkdom is gewoonweg niet te betalen.....zo rijk ben je.
Fijne week

lia zei

Heerlijk hé. Heb je al een beetje energie gekregen?

lieve groet Lia

almay zei

Hoi Corine,

Het zonnetje doet wonderen! Heerlijk en iedereen is een stuk vrolijker. Je spreekt je buren weer wat meer!

Mooie hortensia foto's
Groetjes
Almay

It's me zei

Zo is dat Corine ..lekker genieten met dit mooie weer.............alhoewel ik nu een emmer sop ga maken.......en even wat ga schoonmaken....en dat nog stofzuigen....dweilen............en dan ,......naar buiten !! fijne week !! enjoy !! lieve groetjes Ria

with love zei

Heerlijk hoor, het is genieten met dit weer! Het is nog niet te warm en de tuin is prachtig nu (eigenlijk mooier dan in de zomer vindt ik zelf..) Het is ook zo fijn om zo naar buiten te kunnen stappen zonder je eerst dik aan te moeten kleden! Onze pruimenboom is helaas al bijna uitgebloeid en het lijkt wel of het sneeuwt, de jongens kwamen gisteren al enthousiast naar binnen gerend, mam het sneeuwt!
Je hebt prachtige foto's gemaakt van de bloesem!
Fijne week, lieve groet Erna

Janet zei

Hoi Corine,

Wat grappig ,wij hebben gister ook voor het eerst weer de bbQ aan gestoken,en inderdaad het heeft iets ongedwongens,alleen toen we aan het eten toe waren begon het hier een beetje te regenen.....haha.
Fijne dag!
Groetjes,Janet

Home and Lifestyle zei

Hier rook het gisteren ook naar de bbq van de buren....en wat was het genieten! We hebben hard gewerkt in de tuin, die staat er weer mooi bij! Ik kan dan echt in een stoel zitten en héél tevreden de tuin rond kijken!

Lieve groetjes, Ingrid

gewoon gezellig zei

Ja super hè...zo zat ik laatst in de tijd en dacht terug aan een aantal weken geleden dat ik er zoooo aan toe was, weer naar buiten! En nu is het zover!! Geniet ervan!
Groetjes Hilde

Mayflower zei

Ieder jaargetijde heeft z'n charme, maar de Lente dat is echt genieten. Heerlijk hè de deuren wagenwijd open, buiten eten. De leefruimte is gewoon groter zeg ik maar.
Prachtige foto's van de bloesem, ik blijf er van genieten.
Fijne week, want het beloofd een mooie week te worden.
Lieve groet, Mea

seasons of my house zei

Ik denk dat je niet de enige was die zijn BBQ heeft aangestoken. Wij hadden gisteren een communiefeest, waar er ook de vlam in ging.
Mooi die perenbloesem, bij mij begint het al te "sneeuwen" jammer dat het altijd maar van zo'n korte duur is.
Geniet van deze zonnige week!
Liefs,
Karin

Franse Lelie zei

Het weer bepaald toch een beetje wat je doet, er op uit en genieten van alles buiten of je binnen moeten vermaken.
Wat moeten de mensen in Zuidelijke landen het toch heerlijk hebben, altijd lekker weer, altijd naar buiten kunnen als je dat wilt, buiten leven, eten, genieten!
Lieve groet Jolanda

Ilse zei

Ik geniet er ook zo van heerlijk gewoon dit zalige weer !!!!
Morgen 23 graden yeah

G-style zei

Mooi weer verveelt niet gauw hè .........alhoewel ik ook wel tegen kou kan hoor en ik het ook niet alle dagen 30 graden zou willen hebben want die warmte daar kan ik dan weer slecht tegen.

Prachtige foto's ook weer , jouw fotocursus heeft ook wel z'n vruchten afgeworpen...............

fijne dag nog , hier komt het zonnetje zojuist door , dit weer, zoals afgelopen zondag eigenlijk vind ik het lekkerst.
lieve groet Gea

THORNWOODS AT HOME zei

Genieten hé dit weer, heerlijk. Zet de bloemetjes maar buiten!

En inderdaad met een pup weer je handen vol... het is zo schattig, maar ook erg bewerkelijk... ze vinden het heerlijk om overal hun tandjes in te zetten, gelukkig is dit een periode. En geniet maar even van kleine Finn, voor je weet is het al weer een grote vent.

Dikke knuffel voor Finn.

Lieve groet van Monique

Room Seventeen zei

Hey Corine............................
Lekker weertje vandaag hé?
Haha, grapje, we gaan het niet over het weer hebben, maar over je mooie foto's.
Heel mooi dat witte en zachtgroene.
Groetjes Hennie

Haikey zei

Pachtige foto's heb je gemaakt.

echt genieten :-)

groetjes, Haikey

Granny's Place zei

Ah lekker he, ik geniet ook zo joh!
Ook de BBQ al aangehad het weekend en maandag, heerlijk sowieso al het buiten zijn!
Ik wens je alvast een fijne Koninginnedag,
groetjes Madelon

Karin zei

Hé Corine, ik heb even bijgelezen. Pff, weinig tijd tegenwoordig om te reageren, maar ik lees je blog wel hoor!! Ten eerste, van harte met je nieuwe pup(pie). Heerlijk, zo'n dartelend dier(tje), ik ben jaloers!! En wat een prachtige foto's. Jammer van je trip naar de Provence, maar het najaar is ook een mooie periode.
liefs,
Karin