maandag 31 mei 2010

mijn ideaalbeeld

Als ik later groot ben... Nu ik de 40 ruim ben gepasseerd mag ik toch wel zeggen dat ik 'groot' ben... Wie, wat en waar ben ik nu eigenlijk?? Als ik mezelf van een afstandje bekijk en ik let op uiterlijke en op innerlijke kwaliteiten...voldoe ik dan aan mijn eigen ideaalbeeld? Dat wordt dus brainstormen over mezelf :) Maar wie a zegt moet ook b zeggen, dus....dit ben ik...
een lange slanke vrouw, met een vermoeid gezicht (chronische vermoeidheid en fibromyalgie), lang blond haar, vlot/stoer gekleed en verzorgd met naturelle make-up, bewust genietend van het leven en haar gezin (man en 2 dochters), wat afwachtend in nieuwe contacten, breed geïnteresseerd, positief ingesteld, geen zorgend type wèl regelend (secretaresse), direct in mijn reacties, gesloten tegenover negatieve mensen, faalangstig. In mijn vrije tijd probeer een beetje mee te komen met het computergebeuren en digitale fotografie (o.a. door bloggen), rommel ik graag in huis en op ons landgoed en duik ik regelmatig met mooie tijdschriften of een goed boek in een lekkere stoel.
Pff, kort en bondig mezelf zwart op wit neerzetten is best heftig!
Toch kom ik hier wel verder mee.
En nu moet blijken of ik voldoe aan mijn eigen verwachtingen of dat ik nog wat moet schaven aan mezelf .
Natuurlijk zijn er dingen waar ik weinig tot niks aan kan veranderen, pijn en moeheid bijvoorbeeld zullen altijd aan mij te zien zijn, maar er zijn ook dingen waar ik wél invloed op heb.
Zo doe ik mijn best er vlot uit te zien, niet alleen voor mezelf maar ook omdat het leuk is voor man en kinderen als ze een hippe vrouw/moeder hebben.
Wat ik wel anders zou willen... ik zou graag wat meer zorgend willen zijn en wat relaxter om kunnen gaan met negativiteit, ipv mezelf dan af te sluiten. En met mijn directe manier van reageren jaag ik sommigen schrik aan terwijl ik het niet zo bedoel, dus daar moet ik ook wat mee.
Maar het belangrijkste, mijn grootste ideaal, is een toevluchtsoord te zijn voor de mensen waar ik om geef, weten dat zij weten dat ze altijd bij me terecht kunnen!
Daarbij kan het gaan om kleine dingen, een collega of buurvrouw die een simpel verzoek heeft, maar ook het feit dat de kinderen alles met me mogen bespreken en dat mijn vriendinnen hun problemen bij me neerleggen, niet omdat ik een oplossing heb, maar gewoon om het te delen. En natuurlijk wil ik voor Gert en de meiden altijd hun 'thuis' zijn.
Een post over mijzelf, over mijn vrouwbeeld, denkend over wie ik ben en wat ik wil zijn...
Er is nog best wat werk aan de winkel, maar uiteindelijk weet ik ook...ik mag er zijn!

32 opmerkingen:

with love zei

Corine, je bent een prachtig mens! Ieder heeft zijn kwaliteiten en ook minder leuke kanten.
Vervelend dat je altijd met die pijn en moeheid moet leven, maar zo te lezen haal je toch alles eruit wat er in zit!
Heel herkenbaar van die negativiteit...ik sla ook onmiddelijk dicht. Ik kijk ook graag even de kat uit de boom maar ach... bij nieuwe contacten is dat ook niet zo erg... bij mij is dit puur omdat je dikwijls in mensen teleurgesteld bent en dat doet soms pijn.
Maar zo te zien geniet je volop van het leven, van je man en dochters! En vooral doorgaan zou ik zeggen! En je mag er absoluut zijn!!!
Fijne week, lieve groet Erna

Roelien zei

Aha, jij hebt -net als ik- werkoverleg met jezelf gevoerd!

Je mag er zijn, hoor en geniet van je gezin!
Liefs Roelien

Floor zei

Het is je helemaal niet aan te zien die vermoeidheid , echt niet , je bent een jonge hippe vrouw, meid je ziet er prima uit .

Welkom bij De sfeer van Toen zei

Als eerst: Nog van harte gefeliciteerd. 40 jaar...ik weet nog niet hoe het voelt. Maar het lijkt mij een bijzondere leeftijd. En het is altijd goed om naar jezelf te kijken ,wat je hebt meegemaakt, wat je gevormd heeft en waar je nu staat. Corine, ik heb je een keer ontmoet en wat ik zag was een prachtige, spontane vrouw. Die geloof ik heel goed weet wat ze wil (en als het niet zo is..hoor ik het graag :-))

Liefs van Petra

Granny's Place zei

Wat goed van je dat je dat zo op papier krijgt!!!! Als ik het zo lees kan je trots op jezelf zijn, werk je aan jezelf en sta je klaar voor andere mensen. Ache en de negatieve puntjes, die hebben wel allemaal in mer of mindere mate (ik heb er genoeg!).
Groetjes en een fijne week,
Madelon

Mayflower zei

Hoi lieve Corine, wat stoer van je om dit allemaal aan het papier èn aan ons toe te vertrouwen.
Ik ken je niet persoonlijk, maar door het bloggen krijg je toch wel een beetje een indruk van iemand en je komt bij mij over als een lieve en warme vrouw. Dat recht-door-zee dat mag ik wel en heb er stiekem ook wel een beetje bewondering voor als mensen zo to-the-point zijn, waarschijnlijk omdat ik dit zelf niet ben. Ik ben wel eerlijk, maar ook bang om mensen te kwetsen omdat ik ook weet wat het is om gekwetst te worden, daarom ben ik ook terughoudend in vriendschappen.

Maar ieder mens is uniek en niemand is echt perfect, waar het om gaat is dat jij blij bent met jezelf en tegen jezelf kan zeggen 'ik mag er zijn'.
Ooit heb ik dit gedicht ergens gelezen...

EIGEN WIJS

Ben jij anders dan een ander?
Ja natuurlijk jij bent jij
want je bent apart geschapen
uit een ander hoopje klei
Kijk gerust eens in de spiegel
Naar het kunstwerk dat je bent
Jouw gezicht, lijf en leden
Jouw karakter, jouw talent
Zie je wel, je bent een wonder
Niets aan jou is saai en grijs
Wees maar JIJ en blijf bijzonder
Zing gewoon jouw EIGEN WIJS

Lieve groet, Mea

Home and Lifestyle zei

Het allerbelangrijkste van je post is je laatste zin...je mag er zijn! Als je daar in gelooft, maar ook open blijft staan voor positieve veranderingen in je leven en in jezelf is het goed!

Blijf lekker genieten, elke dag!

Lieve groet, Ingrid

P.S. Wat een mooi gedicht heeft Mea bij je achtergelaten!

English style zei

Pffft, vind het knap dat je dat van jezelf kan zeggen: Ik mag er zijn !
zover ben ik helaas nog lang niet, maar ik ga me eens verdiepen in dit stukje schrijven van jou :-)
Lieve groeten Yvon

Karin zei

Wat goed van je dat je ons laat meedelen bij jouw persoonlijke brainstorm, stoer hoor! Misschien moet je mensen in je omgeving eens vragen hoe zij over je denken, ik kwam er achter dat die heel wat milder zijn dan dat je zelf bent. We willen zo graag perfect, maar het begint bij dat ene, van jezelf houden want hoe kunnen anderen anders van je houden. En dat zit volgens mij wel goed bij je!

Bonjade zei

Top zeg.....een mooie lay-out van je eigen ik.
Één die er dus prima mee door kan, op wat kleine puntjes na dan, volgens jezelf, maar goed dit maakt je mens....
En zolang je puur bezig bent, en dat doe je helemaal volgens mij is deze lay-out gewoon om trots op te zijn.......
Knap gedaan, petje af...

It's me zei

Wat een mooie eerlijke en open post vandaag !! volgens mij ben je een geweldige vrouw..........gewoon lekker jezelf zijn dat is het allerbelangrijkste volgens mij...........geniet van het leven lieverd !

En bah chronisch ziek........maar je komt heel positief over !! ik heb ook fybro........naar maar waar...........lieve groetjes Ria

Ene mooi gedicht van Mea....toppie!!

Nicole Orriëns zei

Dank dat je zo'n stukje zelf introspectief met ons deelt! Leuk en boeiend om te lezen.

Marijke van Ooijen zei

Beste Corina,

Het is voor de eerste keer dat ik je blog heb ontdekt..dus ik ken je nog niet zo goed.
Maar ik ben wel geroerd door je openhartigheid.

Ik heb het wel een paar keer gelezen, en wil je een pluim geven.En deze komt recht uit mijn hart.

Je hebt ons allemaal een stukje van je ziel laten zien, en je kwetsbaar opengesteld, en geloof me daar moet je echt moed voor hebben.
Je bent een prachtig mens zowel van binnen als van buiten!
En je kunt oprecht trots op jezelf zijn!

Ik ben blij dat ik je blog heb ontdekt...en ga je nu zeker volgen...je hebt er een heuse fan bij..

Liefs en alle goeds,
Marijke

Carla zei

Blijf jij maar gewoon lekker jezelf....er zijn al genoeg anderen hoor!!
En volgens mij(ik ken je verder natuurlijk niet) ben je een hardstikke leuk mens.
En hoe oud we ook worden, je zult altijd nieuwe dingen ontdekken in jezelf.
Het feit dat jij nu al weet dat je er mag wezen..is toch geweldig!!!!
Jij kunt trots zijn op jezelf.

lieve groetjes Carla.

Franse Lelie zei

Wat een beschouwende posten laat je ons de laatste tijd lezen...'n fase waar we allemaal in zitten of doorheen gaan. De kinderen worden groot en hebben hun eigen leven dus kom je zelf weer eens aan de beurt. Niet zo letterlijk maar je hebt toch weer wat meer tijd om na te denken: wat gaan we doen en hoe is het tot nu toe geweest. Ik herken dat wel.
Maar volgens mij ben je een "mooie" vrouw. Natuurlijk zijn er altijd puntjes om aan te werken...maar anders zouden we superwoman zijn!
Accepteren is in mijn woordenboek wel met hoofdletters geschreven zeker ook wat gezondheid betreft.
En: 'niet verzorgend, wel regelend', herken ik erg goed...
Bedankt voor dit inkijkje in je leven, lieve groetjes Jolanda

almay`s home zei

Hoi Corine,

Aan de reacties te zien zie je zelf al dat dit item erg leeft! Mooi weergegeven en al een eind op de goede weg!!
Weest trots op jezelf ....je mag er zijn!!

Liefs en bedankt voor je openhartigheid!

Alma

La Maison en Wonderboom zei

Knap van je om zoveel zelfkennis te hebben en dat ook nog te kunen vertellen.
Ik denk dat je heel leuk en aardig bent, er goed uit ziet en een lieve moeder bent.
Jij was één van de eerste blogs die ik ging volgen en voor mij ging er een wereld open.
Ik was al wel met een blog bezig, maar had geen idee dat je volgers kon hebben en dat er mensen jouw blog leuk zouden vinden.

Lieve Corine geniet van je leven,
JE MAG ER ZIJN.

Liefs
Hermine

lia zei

Knap dat jij jezelf zo durft te omschrijven. Kijk dat is nou iets waar ik geen lef voor heb. En door de littekens van het leven ben je gewoon een lief en hartelijk mens.
En dat werd me al duidelijk de eerste keer dat wij elkaar ontmoette.

lieve groet Lia

jolanda zei

Wat een bijzondere post! En ik vind het ook heel goed dat je van jezelf kunt zeggen: ik mag er zijn.
Dat betekent dat je jezelf accepteerd zoals je bent... niet perfekt (wie is dat wel?) en misschien niet altijd precies degene die je eigenlijk zou willen zijn, maar gewoon een mens met haar goede en minder goede eigenschappen. Dat je ook bereid bent om te werken aan hetgeen je van jezelf niet prettig vindt. Dat je jezelf kunt accepteren, betekent dat je al heel wat verder bent dan ik hoor!
groetjes jolanda

@nne zei

Mooie tekst door die openheid. Ondanks je gezondheidsproblemen lijk je me écht een "superwoman"! Zoveel zelfkennis en alles op je blog zetten ... "chapeau"! Ik wens je heel veel goeds, @nne

t brocante sfeertje zei

Dit is girl-power!!Geen enkele man die zich zelf toch zo onder de loup neemt!Heerlijk hoor die openheid en als ik kijk naar de foto van Barbie en van de dames onder de post ga ik toch voor de oudjes leeft meer.(al zijn er dagen dat ik ook nog graag ff Barbie zou zijn hihi)Lieve groet,Ingrid

Wondelgijn zei

Wat dapper dat je jezelf zomaar durft te beschrijven! Daar is veel zelfkennis en inzicht voor nodig, maar dus ook veel durf!! Ik vind je een prachtig mens! Heus... Zou zó je buurvrouw willen worden!! :-D

kienkele zei

Hallo Corine, wat vreselijk leuk om zo´n persoonlijke beschrijving van jezelf te lezen. Stoer hoor, om dat met ons te delen. Ik moet zeggen dat ik wel een aantal persoonskenmerken van jou in mezelf herken. Probeer maar niet teveel aan jezelf te veranderen meid, kritisch zijn mag, maar je bent goed zoals je bent, en niemand is (gelukkig) perfect. Volgens mij mag je er zijn zoals je bent!!!!
Fijne week, lieve groet, Tineke

Caatje zei

Corine jij hebt jouw naasten onvoorwaardelijk lief, je bent top meid.

Groetjes van Carina

gewoon gezellig zei

GIRLPOWERRRR!!!!
echt hoor, petje af! zo open en eerlijk over jezelf, zwart op wit.
Eerlijkheid heb ik hoog in het vaandel, maar...ik ben bepaald geen flapuit, en zeker niet straight to the point, zou ik best wel eens willen, maar ook voor mij geldt, ik mag er zijn, zoals ik ben, net als jij, net als ieder ander.

Krijg jij ook zo vaak het "compliment": meid, wat zie je er moe uit... daar word ik dus zo moe van, je gaat je er spontaan beroerd van voelen :-(
Ik ken het, pijn en intense moeheid, maar we blijven positief, of niet dan?!

Groetjes Hilde

Jeanette zei

Hallo Corine, eerst nog even gefeliciteerd met je verjaardag, die post heb ik even gemist. Wat goed van je om je zo bloot te geven en zo eerlijk over jezelf bent. Het gedicht van Mea daar kan ik me helemaal in vinden. je bent zoals je bent meid en het ene is een hele goede en het andere weer wat een mindere eigenschap maar dat heeft iedereen hoor, perfect is boring!

Lieve groet, Jeanette

rene zei

heey Corine
ja je had vast niet verwacht dat ik een reactie zou plaatsen;)
maar ik lees nu best vaak je blogs en zo kan ik er even op reageren:D
even een kleine toevoeging op deze zin die Je schreef:P ''genietend van het leven en haar gezin (man en 2 dochters + aanhang)''
haha nou ja nu weet ik niks meer.
Groeten Rene

All Seasons zei

Hoi Corine,
Wat goed van je dat je jezelf zo hier neerzelf, jezelf beschrijft hoe je bent en hoe je in het leven staat. Ik heb je nooit ontmoet, maar ik haal hieruit dat jij goed weet wie je bent en hoe jij daar mee om moet gaan, ook naar je mannetje en je kinderenen de mensen om je heen. Je mag er zijn zoals jij je bent een mooi mens en een goed mens.
Hou van jezelf, maar dat zal jij ongetwijfeld doen!!

Geniet van deze zonnige dag die komen gaat.
Lieve groet
Patricia

THORNWOODS AT HOME zei

Hoi Corine

Je moet maar zo denken ieder mens heeft zijn plussen en minnen, zijn goede en mindere goede kanten.

Gewoon zorgen dat de plussen eruit springen en de minnen naar de achtergrond raken.

Je bent een mooi mens!! Je mag er zijn.

Lieve groet,

Monique

Tureluur-Bellemietje zei

Zo wat stoer/sterk om je zelf te omschrijven in een logje...
Mijn ideaalbeeld is ook flink in de war geschopt door de fibromy, waardoor ik een ander mens ben geworden....
Soms baal ik dat je bepaalde mensen alleen door woorden leert kennen en niet in het eggie...ff horen hoe anderen met fibromy bepaalde dingen oppakken....

Verrassend Goed! zei

Ja, je mag er zijn. Het is goed zoals je bent!

Heel herkenbaar deze post van jouw.
Ook ik ben door een heel diep dal gegaan, maar je komt er uiteindelijk sterker uit.

lieve groet,
Marianne

Anoniem zei

I lovе it when folκs get together and shaге viеws.
Gгеat site, keep it up!

Look at my wеb site :: pilates core training