woensdag 14 april 2010

neuzen, knoppen en bloemen

Zonnestralen vangen...
dat wil vandeweek wel lukken al waait er een frisse wind, in de achtertuin (op het zuiden) is de zonnewarmte goed voelbaar én zichtbaar!!
De tuin komt weer tot leven, de pioen steekt z'n neuzen al boven de grond...
er komt weer kleur tevoorschijn, de maagdenpalm bloeit wit, de vergeetmijnietjes blauw en de schoenlappersplant roze...
de spirea hierboven zit vol knopjes en de sering hieronder ziet er ook veelbelovend uit!
Toch is er in de nacht nog kans op nachtvorst, ik hoop dat het meevalt, zo jammer als die mooie knoppen nu nog bevriezen!
Tot slot nog twee detailplaatjes van de appel- en de perenboom...
wie weet kan ik als ik terugkom uit Frankrijk genieten van fruitbloesem in eigen boomgaard!

23 opmerkingen:

Berna zei

Heerlijk dat de natuur zo openbarst he? Echt genieten, ook van het zonnetje natuurlijk.

Bonjade zei

Tjonge zeg alles ontpopt zich bijna......
Ik zou eigenlijk maar niet op vakantie gaan hoor....straks mis je al dit moois;))
Fijne vakantie

peet zei

Hè Corine wat geniet ik weer van je heerlijke rondje tuin !Wat zijn je pioenenknoppen al ver , ik heb net ook even gezocht , maar ik heb net 2 hele kleine puntjes !

Ik wens je een fijne vakantie in Frankrijk Geniet ervan !
En jou kennende laat je ons mee genieten met prachtige foto`s !!

groetjes Peet

All Seasons zei

Alles ziet er nu zo mooi uit in die frissen groene kleurtjes. Iedere dag sta ik wel even met m'n neus op de jonge blaadjes te kijken of de bloemen her en der ook al door komen...
Ja we worden straks echt beloond ☼
Fijne avond
Patricia

seasons of my house zei

He Corine, wanneer ben je in mijn tuin geweest om deze plaatjes te schieten! (op de pioenrozen na dan die zullen dus wel uit jouw tuin komen haha)
Liefs,
Karin

Pink Princess zei

Mijn pioenen komen ook op!! Ben er blij om want vorig jaar was het nog een klein stukje en nu al veel groter :)
En de rest begint ook, Vrouwenmantel komt op vetplantjes enzo. Heerlijk ♥

Bo Butiek zei

Leuk hoor om zo vanaf het begin de bloemen te volgen!

Mayflower zei

Hey Corine, wat prachtig al die close-ups van het jonge groen. Wat gaat het hard hè nu de zon volop schijnt, ik doe ook iedre dag even een (klein) rondje door de tuin(tje) en zie het iedere dag groener worden.
Fijne avond en een lieve groet, Mea

Home and Lifestyle zei

Wat heb je je foto's mooi van dichtbij genomen..het is inderdaad zo mooi om te zien hoe alles uitloopt! De knoppen van de hosta komen hier ook al omhoog, ik heb er maar snel korrels tegen de slakken bijgestrooid!

Wat weet je trouwens goed alle namen van de planten, zover ben ik nog niet hi hi!

Lieve groet, Ingrid

lia zei

Heerlijk al dat jonge spul dat uitloopt. Wat is dit toch een ontzettende mooie tijd. En als de zon een beetje blijft schijnen is er volgende week wel wat bloesem.

lieve groet Lia

nieneke zei

Ja, het ziet er prachtig uit Corine...En straks zeker als alles volop in bloei staat! Fijne avond verder en alvast veel plezier op je tripje!
Nieneke

Granny's Place zei

Lente, de mooiste tijd van het jaar. Dit is puur genieten niet meer niet minder.
Groetjes Madelon

Stina zei

Ja die hebben wij ook die pioenrozen, een prachtige roos is dat zo'n volle bloem.Zal ze ook es laten zien.
groet stina

Tureluur-Bellemietje zei

heerlijk he...heb vanmiddag ook verbaasd in mijn tuin gelopen...zoveel als er al uit de knop kwam!
yeahh...voorjaar...

jeanette zei

Mooi plaatjes van je prille tuin. Jouw bloesem van de appel en peer zijn al wel verder als hier maar mijn pioen is al wat hoger. haha..het lijkt wel of loop ik elke dag met een linaal door de tuin om te zien hoeveel mm er weer bij is gekomen.

bedankt voor je mooie foto`s
jeanette

almay zei

Hoi Corine,

Wat een prachtige foto's van de bloemen in je tuin. Dat is lekker genieten.
Heel veel plezier in Frankrijk. Met een glaasje lekker op het terras!!

Groetjes
Almay

It's me zei

Mooi..maar ik vind het nog koud hoor........mooie foto's!!

Maar het word warmer ,............ooit !!

Lieve groetjes Ria

Veronique zei

Fantastisch he die prille bloemenpracht, ik kijk ze hier ook de grond uit :)
Geniet ervan!

Groetjes, Veronique

The Old and the Beautiful zei

Wat een geweldig seizoen he?
Iedere dag kan je je wel weer ergens over verbazen.

Groetjes,
Gonda

G-style zei

Corine , wat een prachtige foto's weer !!

En wat fijn ook om in je vorige post te lezen dat het jubileum van Gert zo gezellig was.
Zo zie je maar weer dat het ook mee kan vallen he maar eerlijk gezegd had ik dat wel gedacht hoor en wat zag je er mooi uit in je zacht grijze kleding !!

Ik wil je alvast hele gezellige dagen wensen met je vriendinnen , ook daar kun je heerlijk veel zonnestralen vangen en dat gaan we vast wel weer zien op je blog .

Goede reis en tot de volgende keer,
lieve groet Gea

Barnyard Country Gifts zei

Ik kan ook zo genieten van al die welkome nieuwe knopjes in de tuin. Hoop inderdaad dat de nachtvorst wegblijft.
Lieve groet, Annemieke

La Belle Vie zei

Ik zie dat jij ook nog geen bloesem in je appelboom hebt dus ik hoef nog niet te wanhopen. Ik speur nu dagelijks over de grond en in de struiken naar frisse groene blaadjes en nieuwe knopjes. Leuk is dat hè.
Groetjes, Nicole

fotorantje zei

nog wat frisse wind maar toch al een zalig zonneke, dus de bloemekes komen allemaal piepen hé.