woensdag 5 mei 2010

brocante

Eens in de 5 jaar een officiële nationale feestdag...een vrije dag...5 mei...
Wat zullen we voor leuks gaan doen? De lijst met brocante-adressen lonkt, dus...op weg naar mooi oud, stoer spul! Eerst naar De Tuinkamer in Hoogezand, een flink eind naar het noorden, maar absoluut de moeite waard! Héél veel oude stoere spullen én een gastvrije enthousiaste Karin. Bij haar begon er een nieuwe verzameling, eerst zag ik er één... die moest mee, maar verder kijkend zag ik er nog één...ik kon niet kiezen, dus die moest ook mee, roomkannetjes van hotelzilver...stoer en gebruikt, mooi!
Erbij een zware schaal van zilvertin, mooi bij de kannetjes en bij de cloche die we al hadden. Vervolgens naar Ditjes en Datjes in Zuidlaren, ook hier een gastvrije ontvangst door Tineke en ja ook zij had een roomkannetje staan... dus nu hebben we er al drie :) Verder is onze verzameling spoelkommen uitgebreid, ik hou van oud, maar het moet voor mij wel gaaf zijn, dus geen spoelkommen met schilfers eraf...en dan ook nog wit met blauw, dat maakt het toch bijzonder als je er weer een paar vindt!
Mooi zo de verschillende formaten en motieven bij elkaar! Dat is toch wel het toppunt van vrijheid...kunnen gaan en staan waar je wilt, het lijkt zo gewoon, maar het is een groot voorrecht!

27 opmerkingen:

oma leentje zei

Zo jou dag was goed......
Wat een leuke dingen allemaal.
En nu maar aaien dat doe ik tenmimste altijd met nieuwe dingen . Steeds naar kijken. Heerlijk. Geniet ervan.

with love zei

Nou je hebt goed gescoord vandaag! En wat een prachtige dingen heb je "gevonden"! Heel erg mooi die roomkannetjes!
Fijne avond, lieve groet Erna

Manja, Brocante de Knotwilg zei

hallo
Leuke spullentjes heb je,
mooie foto's
nog een fijne avond
vriendelijke groetjes
Manja
Brocante de Knotwilg

JacQie zei

Nou, jou dag was weer helemaal toppie toch? Mooie spullen heb je gevonden!
Wens je nog een fijne avond,
groetjes Jacqie

waddenhout zei

Was het echt zo ver weg, het hoge noorden?
Leuke spullen, zelfs bij ons in het noorden, zijn ze te krijgen..
tip:Boerema antiekhoeve in Uithuizen.http://www.antiekhoeve.nl/Main.htm.
Groet, Cobi

Kom Achterom zei

Je hebt hele mooie dingen gekocht hoor!
Ik heb zo'n groffe hotelzilveren cappucinekop
Past goed bij je kannetjes.
idee om uit te breiden alhoewel ik moet zeggen dat ik ze later nooit meer heb gezien.
Mooie kommen ik wist niet dat ze spoelkommen heten heb ik weer wat geleerd.
en ja vrijheid wat hebben we eigenlijk veel geluk hier in ons landje!`
Fijne week
Yolanda

kienkele zei

Zo Corine, jij hebt even leuke dingen gekocht zeg, dat is een welbesteed dagje geweest!
En ach, zo af en toe nog een verzamelingetje erbij, wat maakt het uit....
Fijne avond nog, lieve groet, Tineke

jeanette zei

OOhh...wat een leuke adressen heb je bezocht, de tuinkamer is leuk hè, ze kleed alles ook zo leuk aan. Mooie spullen heb je gevonden, geniet ervan!

Lieve groet,
Jeanette

Angélique zei

He hoi Corine,
Ik heb je gevonden!!! Wat een prachtige blog heb je !! Heeeeeel sfeervol!!
Leuk dat we elkaar even weer hebben gesproken vandaag!!
Veel plezier met je mooie nieuwe aanwinsten!!
groetjes Angélique

Pink Princess zei

EEN is geen, twee is een stel en DRIE is idd een verzameling. Dus er is een nwe verzameling geboren haha. Doe ik ook hoor, zie ik iets wat mooi is, koop ik het, zie de volgende koop ik ook ja en dan is de stier los...vooral op onze kerk en dorps rommelmarkt. Leuke prijsjes , 50 cent of zo, en dan MAG het ook van mezelf hihi. Veel meer geef ik dan niet uit en dat is juist zo leuk. Veel te lang verhaal, haha.

Liefs van mij

Carla zei

Je hebt in ieder geval niet voor niets zo'n eind gereden!!
Je bent prima geslaagd zeg!!
Véél plezier met je aankopen.

groetjes Carla.

Mayflower zei

Wat heb jij je dag gevuld met leuke dingen en prachtige spulletjes op de kop getikt, prachtig dat hotelzilver.
Je eerste foto met de vlag die je door het raam ziet vind ik ook geweldig mooi.
Lieve groet, Mea

It's me zei

Hoi Corinne

Nou jij bent weer aardig geslaagd zeg !! mooie spulletjes hoor!!

Ik was gewoon aan het vandaag..........ook leuk hoor !!

Fijne dag morgen !! lieve groetjes Ria

t brocante sfeertje zei

Hai,mooie kannetjes,heerlijk dat hotelzilver hoef je niet zo te poetsen.Heb ook tijden otelzilver gespaard maar man-lief vindt echt zilver mooier alles de winkel in dus.Maar daar was ik ook in n mum vanaf,jammer vondt ik had er nog we van willen genieten.Ach t poetsen heeft ook wel wat??Groetjes,Ingrid

Franse Lelie zei

Wat een mooie dagbesteding om in vrijheid op stap te gaan op zoek naar leuke dingen....en het is je goed gelukt!
lieve groetjes

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Wauw, je hebt mooie spullen gevonden! Heerlijk he zo'n dagje lekker genieten, niet werken en gewoon iets leuks gaan doen!
Afgelopen weekend op de rommelmarkt heb ik ook zo'n spoelkom gezien (die met die blauwe bloemetjesrand) maar niet meegenomen, nu ik 'm zo zie denk ik, nouja waarom niet!
Ach ja...volgende keer weer kans...we zien ook zoveel he :)

Geniet van je leuke aankopen

Groetjes, Veronique

English style zei

Leuke aankopen, had een mail uit Hoogezand ja, maar wij zitten even in andere spannende tijden, dus vond het te ver om die kant op te gaan
geniet van je mooie aankopen!!
groetjes Yvonne

Carolina zei

Ohh wat een leuke spulletjes heb je gekocht!! Hoe snel een tik om iets te verzamelen ontstaat hé! Ik zou ook nog wel zo'n oude hotel zilveren schaal of schalen willen hihi. En de tuinkamer vind ik online al zulke mooie spullen hebben, laat staan als je daar bent.
Fijne dag!!

Groetjes Carolina

nieneke zei

Een goed bestede vrij dag, zou ik zo zeggen!!
En die kommen..noem je dat nou "spoelkommen"?? heb ik nog nooit van gehoord, waar komt die naam vandaan???
Ik vind ze trouwens geweldig, zouden hier in de kast niet misstaan...
Lieve groet, Nieneke

gewoon gezellig zei

Wat heb je leuke aankopen gedaan!!
En inderdaad, heerlijk toch, dat we in vrijheid kunnen doen en laten wat we willen, heel goed om daar es bij stil te staan!
Groetjes Hil

lia zei

Oh jij hebt een leuke dag in vrijheid gehad. En Jan moest gewoon werken, en ben even alleen naar de Potstal geweest, en heb een glazen kannetje gekocht [met ster]. En had ook er ook een van hotelzilver in de hand, maar die was te druk. Toeval of niet dat we weer op hetzelfde vallen. Maar je hebt hele leuke aankopen gedaan.

lieve groet Lia

Bonjade zei

Prachtig maar ja nu de rest nog......
Echt een nadeel van een beginnende verzameling,.....het smaakt zo naar meer.....
Prachtig.
Fijne avond

Janet zei

Hoi Corine,
Prachtig hoor dat hotelzilver,en wat leuk ...ik zie ditjes en datjes staan in Zuidlaren,Toevallig ken ik die mevrouw ook.Klein wereldje hè?

Groetjes, Janet

Isabel zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Roelien zei

Ben het helemaal met je eens, het is een groot voorrecht om te kunnen gaan en staan waar we willen!

G-style zei

Goh Corine , wij wonen in het Noorden en ik wist helemaal niet van het bestaan van de tuinkamer in Hoogezand en dat is voor ons maar 20 minuten rijden ............
Ik heb inmiddels ook haar blog en webwinkel ontdekt en kan je verzekeren dat we binnenkort toch eens even gaan kijken daar .

Leuke verzameling ben je gestart trouwens , is weer leuk om naar te zoeken als je ergens bent .
Is je keuken al helemaal klaar of heb ik de foto's gemist van je nieuwe schouw?
fijn weekend verder , lieve groet Gea

Bonjade zei

Enne......hoe was de fair????
Nog wat moois gescoord;))???
Fijn weekend en mooie moederdag