zondag 2 mei 2010

groei en bloei in de tuin

Na een paar bijna zomerse weken, is het nu oud-Hollands wisselvallig...
Gelukkig heb ik ondanks drukte vandeweek wel de tijd genomen om genietend de tuin te inspecteren :)
De perenboom is uitgebloeid, ik ben benieuwd naar de oogst.. als dit allemaal vruchten worden....
dat wordt smullen! Nou ja, als we er op tijd bij zijn! Vorig jaar waren de vogels ons voor, binnen twee dagen was de hele boom leeggegeten :(
Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee, dus we zijn alert!
Na de perenbloei genieten we nu van de appelbloei, zowel de sterappel als de elstar zitten vol bloesem, dat belooft appeltaart en appelmoes!
Vandaag (een regenachtige zondag) zitten we binnen, maar ook hier is het lente...
De buurvrouw heeft ons weer verrast met een grote bos seringen uit haar tuin, zoveel dat ik er 3 vazen mee kon vullen, de kamer geurt heerlijk en het ziet er lekker landelijk uit!
Regen of niet, Jip en vooral Finn, moeten toch af en toe naar buiten
en als je dan de tuin inloopt, kijk dan eens naar de beukenhaag...
Dikke bruine knoppen barsten open...
Nog een paar dagen dan is de haag weer zomers groen!

16 opmerkingen:

Yvonne zei

Bof jij ff met zo'n buurvrouw !
Gr Yvonne

Mayflower zei

Hoi Corine, wat een snertweertje hè, maar jij heb het helemaal voor mekaar met zo'n lieve buur, wat een prachtige boeketten, ik kan ze bijna ruiken.
Hier wordt de beuk ook met de dag groener, ik verbaas me er telkens weer over hoe snel alles dan ook uitloopt. Gaat alles goed met Finn?
Fijne avond en een lieve groet, Mea

jeanette zei

Dit is jouwn weer ook weer helemaal niet hè? lekker om dat binnen het weer gezellig te maken. Prachtig zijn de paarse seringen en wat kunnen die lekker ruiken, ik heb parfum met seringen ook al zo lekker. Onze rode beuken zijn al open, ze zijn eerst altijd wat flets bruin maar die worden tzt nog mooi dieprood. Prachtig de bloesem van je appelbomen. geniet er nog maar even van.

Fijne avond nog, liefs jeanette

La Belle Vie zei

Wat een weertje hè. Wij hebben in het najaar een beukenhaag geplant en iedere dag snuffel ik het haagje af naar nieuw groen. Maar nu met die regen begint het gelukkig.
En wat zijn die seringen mooi wat moet het lekker ruiken bij jullie in de kamer. Dat maakt zo'n regendag weer helemaal goed.
Fijne avond en groetjes, Nicole

Bo Butiek zei

Dat is toch wel een beetje genieten, ook al is het dan binnen.

Groeten,
Claudia

It's me zei

Wat een lieve buurvrouw heb je !!

Enne tja zit hier ook nog met natte haren van de honden ronde...hahahhhah!!

Valt niet mee hoor met 3 honden !!!

Fijne avond lieve groetjes Ria

Home and Lifestyle zei

Wat lief van je buurvrouw en heerlijk dat je daar meerdere vazen mee kon vullen! Dat zal inderdaad lekker ruiken!

Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

G-style zei

Mooi zoals alles ontluikt he , de hosta's schieten hier ook de potten uit , erg leuk om te zien en dat elk voorjaar weer ...........
Fijne week gewenst, lieve groet Gea

nieneke zei

Wauw, wat een prachtige bomen en straks misschien wel eigen oogst!
Wij zijn bezig met de tuin en denken er hard over om perenboompjes te planten...
En tja, dit noemen ze nou hondenweer!
Ik hoop dat het van de week weer wat beter wordt dan vandaag...
Lieve groet, Nieneke

English style zei

Onze elstar appelboom staat ook prachtig te bloeien, en de sering hangt met haar takken helemaal laag van al dat water wat er is gevallen...
tis wel ff wat anders, als al dat mooie weer van afgelopen week, hoop eerlijk gezegd dat het snel weer een beetje terug komt, vooral Zaterdag a.s met de fair, en daarna gaan we een paar dagen weg als het goed is (nu is mijn broer ernstig ziek, en die word Donderdag geopereerd, dus het is weer zo'n lekkere spannende k-week)
wens je een fijne week toe !

Groetjes Yvon

Berna zei

Dit snertweer is goed voor de tuin denken we dan maar. Alles is zo lekker frisgroen en manlief kan niet wachten tot de beukenhaag weer groen is. Hij vindt dat dorre bruine gedoe maar niks.

Irma zei

Wat lief dat ze je zo'n mooie bos sering brengt, het ruikt zo heerlijk, wat een regen he maar de tuin kon wel wat gebruiken.
Ik was zojuist even in de tuin en de slakken voelen zich ook zeer happy met dit weer grmmmmm.
Mooie plaatjes ik heb er vanm genoten,
leive rgoet en een fijne gezellige nieuwe blogweek Irma

gewoon gezellig zei

Ieder jaar weer genieten, al dat frisse groen en bloesem!!
En wij vinden het weer misschien niet leuk, maar de natuur is er hard aan toe!
Groetjes Hilde

Lien zei

bedankt voor je bezoekje op mijn blog na ee te lange blog break. Heb ook weer van jou foto's genoten. Wel raar dat jullie nu lente hebben en wij winter.

lia zei

Ja, aan dit weer moet je altijd wennen. Gek hé, aan de zon nooit. Maar Jan heeft gisteren aan de kast gewerkt. Dus soms heeft regen weer een voordeel. En hier barst de beuk open. En de buxus heb ik gisteren gewoon zien groeien.

lieve groet Lia

kienkele zei

Dag Corine, wat een prachtige seringen zeg, en wat zal het lekker ruiken bij jou in huis.
Onze buren hadden ook een hele grote seringenboom, en daar mocht ik altijd van plukken, maar....hij is gerooid, vind dat zo jammer!
Hoewel het weer druilerig en koud is, is deze regen wel goed voor de tuin, je ziet het groen nog groener worden!
Fijne avond nog, lieve groet, Tineke