woensdag 19 mei 2010

migraine

migraine...
In de loop van de dag kwam er bij mij gisteren een hevige migraine op,
gelukkig kon ik me aardig staande houden en na m'n werk rustig naar huis rijden.
Maar toen ging het echt mis,
dus hup een akelige pil naar binnen! Goed spul... de eerste anderhalf uur wordt het nog erger en staat m'n lichaam stijf van ellende, maar daarna krijg ik rust :)
Na een paar uur op bed, nog even naar beneden voor een kop thee.
En dan zie je dit...
doet de hoofdpijn dit met me of is het die pil??
Nee, gelukkig..Gert ziet hetzelfde.. op het dak van de overburen liep een reiger, heel apart gezicht!
In onze straat staan op gemeentegrond mooi verdeeld een heel aantal kleine bomen, precies voor ons huis staat er ook één. En het leuke is (vind ik dan) dat de meesten groenbladig zijn en die van ons dus niet :)
op zich is het een wat herfstige kleur, maar als de zon erop staat is het wel prachtig, allerlei verschillende tinten, van geeloranje tot bruinrood.
En met een groenbladige haagbeuk eronder is dit een mooi uitzicht vanaf onze bank.
Zowiezo ziet het er buiten heerlijk uit, mei en juni zijn de mooiste maanden voor de tuin en dat is genieten!
En moeten we dan toch af en toe naar binnen...dan nemen we gewoon een stukje tuin mee...
Tot slot nog even over Finn...
Finn doet de puppencursus én.. hij doet het heel goed!
De juf is heel enthousiast over z'n prestaties (en dat zijn wij natuurlijk ook), 'zit' is simpel, dat had ie zo door, dan komt daar 'blijf' bij... en ook dat vindt ie geen probleem!
Dus hierbij een foto van de voorbeeldige leerling :)
Hij groeit als kool en speelt veel met Jip.
Ik heb al heel wat pogingen ondernomen om daar leuke foto's van te maken, maar dat is niet gelukt..
als ze samen bezig zijn met het flostouw bewegen ze zo snel..
en ze vinden het wel heel leuk om als ik op de grond ga zitten of liggen mij in het spel te betrekken ;)

25 opmerkingen:

Bo Butiek zei

De aanhouder wint, ooit schiet jij dat ene speciale kiekje van een spelende Finn en kids.

Groeten,
Claudia

Roelien zei

Vreselijk lijkt me dat, migraine!
Is het een amber, die boom? Die lelietjes van dalen zijn geweldig en ze ruiken zo lekker. Doet me altijd aan Frankrijk denken. Gelukkig heb ik ze ook volop in de tuin.

Home and Lifestyle zei

Wat vervelend dat bij jou telkens de migraine op komt zetten!! Gelukkig blijf je oog houden voor de natuur...zo'n reiger is prachtig, soms staat er bij ons ook wel eens één aan het water! En Finn...op de foto zie je al dat het een voorbeeldige hond is :-)

Een fijne, zonnige dag...ik hoop zonder hoofdpijn! Lieve groet, Ingrid

G-style zei

Ik moest gisteren ook al aan je denken , gewoon me afvragend hoe het zou zijn en nu lees ik dat je zo'n migraine had .......
Ben blij voor je dat het na wat rust (en de nodige pillen dus )nu weer wat beter gaat .
Dt wordt de komende dagen lekker genieten van het weer hè, kan me er nu al op verheugen , ben zelfs 8 dagen vrij maar dat mag ook wel na 6 dagen werken .

Nou , ik wens jullie hele fijne en zonnige dagen toe en geniet van de voorbeeldige leerling Finn , blijft een schattig hond(je)
lieve groet Gea

sillie zei

oh jakkie migraine is werkelijk verschrikkelijk, als ik je zo lees lijk je het redelijk te kunnen handelen... ikzelf spring bijna het liefst uit het raam... zo gek word ik ervan

Floor zei

jee migraine au ik ken het helaas
blijf......geen probleem? wat doe ik fout met die pup van ons?

Mayflower zei

Meis wat vervelend dat je zo'n last heb gehad van migraine, hopelijk ben je er nu een hele tijd van verlost.
Wat een apart gezicht de riger die het hogerop gezocht heeft hihi.
Prachtig ook de Lelietjes van Dalen in het vaasje, ik vind dit zulke nostalgische bloempjes en ze ruiken ook zo heerlijk.
Ohhh....en wat een lieverd die Finn, die puppentijd is zo'n heerlijke tijd vind ik, ze zijn nog zo lekker boevig hihi.
Geniet van die twee.
Nu heerlijk naar buiten, de zon schijnt zo vrolijk.
Fijne dag en een lieve groet, Mea

Inka en Andre. zei

Hoi,migraine weet er helaas alles vanaf,heb meestal drie dagen in de week een aanval de laatste tijd.
van de pillen poeders die ik ervoor heb wordt ik nog beroerder en vliegen er meteen er weer uit.
nu ben ik toch altijd misselijk van de migraine dus,.....werken doet het bij mij niet,helaas.

wat wordt finn al groot en geweldig dat hij het zo goed op de cursus doet.

fijne dag vandaag,gr inka en andre

lia zei

He Corine, wat vervelend die migraine. Gelukkig weet ik niet wat dat is pfff. Maar je hebt gelukkig ook wel weer genoten van de andere dingen om je heen. Fijn dat Finn zo groeit. Zelf zit ik ook even in een dip. Ben erg moe, nou dat herken jij wel.

lieve groet Lia
O, ja dat hotelzilver is prachtig....

Petra zei

Hoi Corine,

Zonde van je tijd hè die migraine. Wat bij mij vaak helpt, klinkt gek, karnemelk en een krentenbol!
Als ik het voel aankomen probeer ik dat op tijd te nemen en vaak lukt dat. Verder probeer ik een beetje naar mezelf te luisteren en niet te veel in de auto te rijden. Nu het denken nog stil zien te krijgen.

Ik geef geen garantie maar ik zorg (zeker in het weekend)dat ik het altijd in huis heb.

Beterschap!
Groetjes Petra

Caatje zei

Waardeloos die migraine aanvallen (als het hormonaal is dan ben je er gelukkig meestal rond je 50ste van verlost (sprak zij uit ervaring). Helaas heb jij nog beroerde dagen in het verschiet ((zag 'n jonge blom op je foto's)
Wat een dot is Finn.
Corine ik hoop dat je je weer beter voelt (geen nazeurhoofd) lieve groet van Carina

Carla zei

oh...gatver...migraine...dat lijkt me echt vreselijk.
gelukkig dat je man hetzelfde zag, anders zou je nog gaan twijfelen of je die pillen nog wel moest nemen ;-)
Prachtig die boom, maar idd wel een beetje herfst idee!!
Wat een lekker koppie heeft Finn toch..de eigenwijzigheid straalt eraf.
je zou zo'n toestel moeten hebben als ik heb, daar kun je 20 foto's snel achter elkaar nemen, dan zit er meestal wel één goeie tussen.
gewoon blijven oefenen!!

fijne dag...lieve groetjes Carla.

Bonjade zei

Wat dacht je even...zie ik ze vliegen....?
Tjonge ik zag op een ander blog ook al 1 op het dak zitten......grappig zeg.....
Nu beterschap dan nog maar even, want vaak voel je nog wel even de na- weeën.......
Knuf voor Finn en Jip.
Fijne dag

with love zei

He wat vervelend zeg die migraine! Gelukkig dat het na die pil wel gezakt is want het lijkt me echt geen pretje!
Vanmorgen kwam hier ook een reiger over
vliegen en soo dan zijn ze toch groot!
Wat heeft die Finn een grappig kopje zeg!
Fijne dag en hopenlijk voorlopig geen migraine meer!
lieve groet Erna

Karin zei

Oef, dacht ik toch even dat de ooievaar bij je langs was gekomen :)

Granny's Place zei

Oh bah wat vervelend joh, hoop dat je snel opknapt wat daar kan je zo beroerd van zijn. Enne wat gaaf dat Finn het zo goed doet zeg.. Tja had niet anders verwacht eigenlijk kijk dat koppie die is hartstikke slim!

It's me zei

Wat een ellende he?? migraine..........weet er alles van helaas........mooie foto's hoor!!! die blauwe reiger !! wowwwwww !!

Wat een schatje Finn.heerlijk beest........


Geniet van de avond lieve groetjes Ria

Hannekie zei

wat heb jij een poepig hondje.....om verliefd op te worden. trouwens ondanks je migraine geweldig fotos zeg. als mijn zoon migraine heeft is ie minstens twee dagen de weg kwijt en weet van voren niet wat hij van achteren aan het doen is. vervelend kwaaltje hoor...
gr hannie

faire un songe zei

Hé corine, wat vervelend je hoofdpijn.
Mij ontbreekt het op dit moment aan inspiratie.. ook niet echt lekker.. Blijf maar rond draaien in niks doen..grrr.. wordt moe van mij zelf.
Hopelijk geeft de zon weer wat energie.
Succes en sterkte met je hoofdpijn.

Room Seventeen zei

Oh Corine, wat een ellende die migraine, ik heb er zelf ook last van, hoop dat je weer bent opgeknapt!
Groetjes Hennie

Jeanette zei

Bah..wat vervelend migraine, ik heb het gelukkig niet en zeur al als ik gewoon hoofdpijn heb;-) maar migraine schijnt best vervelend en pijnlijk te zijn. gelukkig helpt je medicijn.

Wij hadden vanochten ook een reiger op de lantaarnpaL voor ons huis, je ziet die beesten de laatste tijd veel vaker valt mij op...

Fijne pinksteren, groetjes
Jeanette

Room Seventeen zei

Hoi Corine, je hebt gelijk, het wordt tijd voor een overzichtsfoto:-) Meestal denk ik er niet aan, ik heb nogal een grote woonkamer en krijg het niet altijd even sfeervol op de foto....Zal er dit weekend eens even mee aan de slag gaan.

kienkele zei

Hallo Corine, wat vreselijk vervelend voor je, zo´n migraine-aanval. Ik hoop dat je je intussen weer wat beter voelt, lijkt me heel naar. Die reiger is inderdaad heel bijzonder daar op het dak, maar hoewel ik het prachtige beesten vind om te zien, ze beginnen wel verschrikkelijk brutaal te worden, wij hebben er hier een die de vijver heeft ontdekt.... en die boef stond vorige week gewoon vlak voor m´n keukenraam naar binnen te kijken.....
Je foto van Finn is prachtig, wat een leuke hond (ik probeer niet met verkleinwoordjes te werken) om verliefd op te worden, en wat geweldig dat ie het zo goed doet op de cursus.
Wat onze tuin betreft, wij wonen hier inderdaad nu 15 jaar, dus de tuin is al behoorlijk volwassen. Ik vind dat heerlijk, die grote struiken en bomen, allereerst voor de schaduw, want ik kan heel slecht tegen de zon, maar ook voor de privacy, zo heb je nog wat hoekjes om in weg te kruipen. Mijn lettertype was inderdaad te klein, komt bij de volgende post weer goed.
Fijne avond nog, hoewel, het is voor mij bijna bedtijd, dus slaap lekker, lieve groet, Tineke

my day zei

Hoi Corine,
hoop dat je migraine al minder is geworden, weet er helaas zelf ook alles van en het is geen pretje. Grappig die reiger op het dak, vast op zoek naar een vijver vol heerlijke goudvissen hihi. En die Finn, wat is het toch een schatje.
Groetjes, Ingrid.

Nicole Orriëns zei

Een bijzondere foto, zo'n reiger op je dak!
Jullie boom is inderdaad mooi. Wij hebben een boom met donkerrode blaadjes, die schitterend kleurt als de zon er op schijnt.