zondag 9 mei 2010

moederdag

moederdag...
Ik heb er niet zoveel mee, als ik de grote hoeveelheid folders zie die er rond deze tijd in de brievenbus vallen, dan staat het me zo tegen...Wat een commercieel gedoe!
Wij hebben bij mijn ouders thuis al jaren de traditie, dat mijn zusjes en ik 2 grote bloempotten voor op het terras vullen met zomerbloeiers. Elk jaar regelt één van ons dat de potten worden opgehaald bij mama én dat ze gevuld weer terugkomen.
Het leuke is dat er duidelijk verschil is in hoe het er dan uit ziet... dit jaar was het mijn taak...en ik houd niet van bont gedoe, dus was het resultaat een puur natuur geheel in rose met wit...
Moeders is er hoe dan ook blij mee, dit is wat moederdag hoort te zijn... even met liefde iets uitzoeken voor moeder!
Zelf ben ik door de pubers ook verwend, een eenvoudige bos bloemen(ze kennen me best), mijn favoriete geurtje, een doos chocola (die ze zelf ook erg lekker vinden) en een kom speciaal om op m'n werk thee uit te drinken :)
Om de feestvreugde te verhogen heeft Gert een favoriete tractatie van de meiden gemaakt...bananenbrood...
Mmmmmmm!

19 opmerkingen:

Yvonne zei

Ja idd, het is allemaal zwaar overdreven dat moederdaggedoe.
Halloween en Valentine net zo.

De winkels zijn er blij mee.
Gewoon iets leuks iets sinmpels van je kids krijgen is al een feestje op zich.

Mijn dochter komt er zo aan( onderweg uit Belgie ) Ze blijft een paar dagen hier met kleine Jaydee.
Toch ook een leuk moederdagkado ?!

gr Yvonne

Carla zei

Ik vind het ook maar een gedoe hoor...als je ziet wat ze kinderen willen laten kopen.
Als ze klein zijn hebben ze niet eens zoveel geld....en als ze groot zijn wil ik niet dat ze dat uitgeven!!!
Doe maar gewoon hoor...heb liever dat ze het hele jaar liefs voor me zijn dan op één zo'n dag!!
Vroeger maakte ze zelf iets, waar ik zó blij mee was....dat zegt toch meer dan de duurste kado's.
Ik ben overigens wel verwend vandaag (want zij vinden wel dat ik dat nodig heb schijnbaar) zal morgen even laten zien waarmee.


lieve groetjes Carla

G-style zei

Zo Corine , nou weet ik al wat je gekregen hebt voor moederdag, had het in de mail nog gevraagd namelijk..........
Ook hier eenvoudig gevierd, het ontbijt noemde ik al en verder kreeg ik van Joëlle een potje scrubcreme en een maskertje en van Sharon had ik twee weken geleden al een mooie handmixer gekregen, zomaar omdat ik al tijden zei dat mijn exemplaar(uit het jaar nul) zo stonk als ik hem gebruikte en toen ze er eentje zag in de aanbieding, dacht ze aan mijn woorden en dat vind ik zo attent van d'r en zegt me veel meer dan die hele moederdag op zich.

Jullie bananebrood zag er lekker uit trouwens , ik denk dat meer dat zullen vinden en je nu dan ook haast verplicht bent het recept met ons te delen ......
nou nogmaals groetjes van mij

nieneke zei

Hoi Corine,
Een prachtge traditie hebben jullie zo met elkaar, dat vullen van de potten. Wij halen altijd rond moederdag zakken met petunia hier ergens langs de weg...Ook daar hebben alle moeders veel plezier van!
En dat bananen brood?????Kom maar op met het recept!!
Fijne week!
Nieneke

It's me zei

Wat een leuk verhaal over de bloempotten..........leuk hoor !!

En ik mis het recept ?? wat ziet dat er lekker uit zeg !!

Fijne week ! groetjes Ria

Berna zei

Inderdaad, moederdag is erg commercieel. Een tekening en/of ontbijtje op bed of gewoon een telefoontje dat je niet had verwacht zijn veel leuker.
En mmmmm wat ziet dat brood er lekker uit. Mogen we het recept, please??

Franse Lelie zei

En zo hoort moederdag te zijn. Gezellig samen en een kleine attentie. Wat een lief gebaar om de potten voor je moeder te vullen, zo kan ze de hele zomer aan jullie denken...lieve groetjes

Lien zei

Wij doen ook niet aan vader/moeder/kinderdag. Je moet altijd lief zijn voor elkaar ! Maar dat bananen brrod zie ik wel zitten kun je het recept eens op je blog zetten, lijkt me heerlijk!

Stina zei

Wat een idee zeg met die bloempotten, vindt het zelf wel leuk als ik wat van de kinderen krijg. Wat apart dat bananen brood. Lekker...

Fijne week gr Stina

"Een sneller kloppend hart ♥" zei

Ach ja, het is maar hoe je 't zelf invult...ik ben elk jaar hartstikke blij want mijn kinderen maken nog steeds zelfgemaakte knutselwerkjes op school en dat mag ik dan uitpakken...verpakt met touwtjes en crêpe-papier, geweldig!
Enorme cadeaus doen we hier niet, dus al die folders hebben bij ons geen nut ;-)
Dat bananenbrood lijkt me super...deel je wellicht een recept? ;-) hihi

Veel groetjes, Veronique

oja en dat met die bloempotten vullen voor je moeder vind ik een super-idee!

Mayflower zei

Hoi Corine, hier nog eentje die niet van dit soort dagen houdt hihi, het is mij te commercieel en als ik mijn moeder wil verwennen zijn er nog dagen genoeg over in het jaar. Maar jullie hebben dit ook leuk opgelost om ieder jaar de bakken mooi te vullen, vind dit een super idee.
Mmmmmmm en wat ziet dat bananenbrood er lekker uit, ik ken dat niet dus dat vraagt om een recept, alhoewel.....die lijn haha.
Fijne week.
Lieve groet, Mea

Ilse zei

oh dat recept gooi het eens hier op het net

Granny's Place zei

Bij mij gaan de folders line recta de prullenbak in. Het is jammer dat de commercie zo met dit soort "feestdagen" omgaat. Niet voor mij maar wel voor mijn zoon, die van zijn zakgeld een kadootje koopt en zich daar dan zo rot om voelt dat hij niets groters kan kopen ondanks wat ik zeg al jaren ziet hij wat hij volgens de TV aan mij moet geven voor moederdag. Bah.. vind het idee van de plantenbakken echt te gek!
Groetjes en fijne week, Madelon

The Sobbing Settee ... zei

Hahaha ... volgende blogpost wellicht een receptje van een bananenbrood?! Lijkt mij héérlijk.

Moederdag is hier al jaren afgeschaft (nu de schoonfamilie nog ;-) heb zelf geen kindjes en moeders heeft er niets mee ... wat we dan weer wel doen is zo af en toe een heerlijk dagje op stap met z'n twee. Onvergetelijke momenten waar ik met heel veel plezier weer aan terug denk.

with love zei

Leuk toch om zo aan je moeder te denken! Hele leuke traditie! Ik ben verwend met een prachtig zelfgemaakte "ketting" met een goud geschilder foam hartje! Zooo leuk! En de oudste heeft een emmertje schelpen (van die scheermesjes zegen wij altijd) gezocht op het strand! En heerlijk sinaasappeltjes geperst voor mama..meer heb je toch niet nodig he!
Ook nog een lekker geurtje gekregen (zelf gekocht haha) maar inderdaad het is allemaal heel commercieel!
En dat bananenbrood...ja ook ik ben erg benieuwd hoor naar dat recept!
Fijne dat, lieve groet Erna

Karin zei

Mmmmmm, ik ben ontzettend afgeleid door de laatste foto's. Dat ziet er heerlijk uit!

gewoon gezellig zei

Het gaat volgens mij ook om de aandacht die je eraan geeft, dat je even tegen je moeder zegt dat je haar zo waardeert, en van haar houdt.
Kan geen kado tegenop.
Het bananenbrood ziet eruit als een traktatie!!
Groetjes Hilde

fotorantje zei

een heel leuk en origineel idee voor moederdag van jullie!!

http://blog.seniorennet.be/fotorantje

lia zei

Nou je hebt al gelezen dat het hier net zo is. Maar dat brood, ja dat lijkt me ook wel lekker. Receptje.......


lieve groet Lia