maandag 24 mei 2010

pinksteren

zaterdag voor pinksteren...
vaste prik... Gert en ik gaan elk jaar naar de Summerfair in Ommen,
echt vernieuwend is het niet, maar de sfeer vinden wij heerlijk daar.
Niet te groot, een mooie entourage en vaak vinden we toch wel weer wat spullen waar we blij van worden:)
Deze keer konden we onze verzameling roomkannetjes van hotelzilver uitbreiden met een exemplaar met deksel.
Verder vonden we een stoer tafelkleed van puur linnen, groot genoeg voor onze tuintafel, waar we met zulke zomerdagen met 4 (als we gewoon met ons gezin eten) of met 6 (als de boyfriends van mijn dochters er zijn) of met meer (als er vrienden of andere familieleden bij zijn) uitgebreid smullen tijdens gezellige maaltijden.
Achter in onze tuin, in de werktuin (waar de gereedschapschuur, de moestuin en de droogmolen zijn) vond Gert gisteren dit wespennest onder het schuurdak.
Natuurlijk ben ik zoals velen niet gek op wespen , maar hun behuizingen vind ik toch ware kunstwerken! Dit is nog een klein exemplaar, maar je kunt goed zien dat het is gemaakt van houtvezels.

21 opmerkingen:

Tuinkamer zei

Hoi corine, weer een mooi exemplaar voor bij je verzameling kannetjes.

groetjes karin

Home and Lifestyle zei

Leuk hè, zo'n dagje uit...daar kan ik ook altijd zo van genieten! Leuke aankopen heb je gedaan!

Nog een fijne 2e Pinksterdag! Lieve groet, Ingrid

Stina zei

Ha Corine, wat leuk die kannetjes. Inderdaad knap van die wespen maar ik heb ze liever niet;]

It's me zei

Nou mooi weer een kannetje gevonden....leuk is dat toch he??

wat mooi dat wespen nest.........wauwww !! en je tafelkleed ving ik ook superrrrrr...........hele fijne zonnige dag nog !!

Lieve groetjes Ria

Irma zei

ohhhh wat heerlijk die fairs ja en wat je zegt het sfeertje mmmm
Mooie vondsten wanneer kunnen we aan tafel hihihi want zelfs een boterham zal lekker smaken met zo'n kleed,

liefs Irma
ps wespen daar ben ik heeeeeel bang voor maar hun huisje is prachtig

Jeanette zei

Hoi Corine, ik geniet ook altijd van de fair in Ommen, Lucas heeft er helemaal niets mee, vind de entree van die fairs verschrikkelijk duur en gaat uit principe daarom ook nooit mee. Ik mag van mijzelf altijd naar 1 fair en die doe ik dan met mijn moeder en haar vriendin.

Ik kom al jaren in Ommen omdat mijn ouders daar tegenover op de camping staan, dus ik ga altijd met pinksteren een weekend daar logeren. Wij zijn de zondags geweest want ik moet natuurlijk zaterdags nog werken. Het was prachtig weer, kon niet beter alleen kon ik weining leuks voor mijn huis vinden, veel hetzelfde, harten, harten en nog eens harten. Ik heb wel leuke dingen voor mijzelf gevonden, zoals een ketting, armband, horloge en een heel leuk tuniekje...

Nog even over je vorige post, want hebben jullie een prachtige tuin!! echt een landgoed, heerlijk genieten met dit weer!

Lieve groet,
Jeanette

La Maison en Wonderboom zei

O, ik krijg altijd de kriebels van wespennesten, ik ga er niet over vertellen maar ach wat een griezels, maar knappe bouwers zijn het wel. Je tafelkleed is prachtig en ik ben blij dat ik niet aan je tafel zit want ik mors altijd rode wijn. En je zilver vondst is heel mooi en tja, dom van me, alles weggedaan.

Ik ga weer snel genieten van het weer en groetjes,
Hermine

Bonjade zei

Oh ik dacht al wat ligt daar nu bij die kannetjes......maar prachtig zeg, zeker de laatste foto.....Het lijkt wel kunst, kun je zo mee poseren met zoiets fraais.....
fijne avond

kienkele zei

Ha Corine, wat een leuke dingen heb je gekocht op de fair in Ommen, dat tafelkleed: geweldig! Dat wespennest is inderdaad een plaatje om te zien, en ik vrees dat wij er hier ook eentje hebben, vlak bij ons slaapkamerraam....
Fijne nieuwe week, geniet van je nieuwe spulletjes, lieve groet, Tineke

with love zei

Die sfeer op die fairs...zo gezellig he! Helaas zijn de meeste zo ver bij ons vandaan dus kom ik er niet zo dikwijls maar ik zit heerlijk te genieten van al die posten over fairs! Wat een prachtig kannetje heb je weer gevonden! En dat tafelkleed is ook heeeel mooi!
Die wespennesten zijn echt mooi om te zien ja maar de beestjes... die zien we liever niet toch!
Fijne week, lieve groet Erna

Mayflower zei

Wat een kunstig bouwwerkje zo'n wespennest, ik had er nog nooit één gezien. En wat heb je een prachtig kannetje en stoer linnen tafelkleed gekocht. Op naar een lange mooie zomer, heerlijk buiten tafelen aan een prachtig gedekte tafel.
Ik ben de Pinkster nergens naar toe geweest, we kregen visite en eters en natuurlijk werd ook hier de tuintafel mooi gedekt, ik ben daar ook dol op. Vandaag zou ik nog naar een Jaarmarkt gaan, maar was eerlijk gezegd zo moe en had veel last van mijn benen, dat ik maar afzag van het geslenter over de drukke markt en ben heerlijk in de tuin gaan zitten met een stapel tijdschriften.
Fijne week.
Lieve groet, Mea

gewoon gezellig zei

Je tafellaken is echt mooi, lekker stoer!!
en prachtig dat wespennest!
groetjes Hilde

Granny's Place zei

Ik ben persoonlijk weg van je tafelkleed, precies waar ik van hou Mooie natuurlijke materialen met een stoere uitstraling!!!!!
Nu nog even de tafel mooi aankleden en we kunnen zo aanschuiven,
groetjes en fijne week, Madelon

Tureluur-Bellemietje zei

Helemaal mee eens het was een heerlijk sfeertje, en vooral leuk omdat er buiten brocante...enz ook veel lekkers te krijgen is...
hmmm moet nog denken aan het heerlijke ijsje uit het roze autootje...
Een heerlijke mix van nieuw/oud/bond/wit/lekkers....

Karin zei

Jij hebt ook een heerlijk pinksterweekend gehad begrijp ik. En tsja zeg het maar wanneer ik aan kan schuiven. Ik begrijp dat de tafel groot genoeg is :)
Ik heb zo'n wespennest ook een bestudeerd (nadat alle wespen verjaagd waren natuurlijk) en de binnenkant is ook een vernuftig kunstwerkje hoor!
Fijne week!

G-style zei

Hallo Corine ,

prachtig tafelkleed en je kannetje weer een mooie aanwinst voor bij je gestaag groeiende verzameling.

Dat klussen binnen doen we niet met echt warm weer hoor maar het was hier gisteren helemaal geen buiten-zit-weer , zaterdag wel dus toen heeft Erwin de kozijnen geverfd en ik wat in de tuin bezig geweest.

Zo zie je maar , we passen ons gewoon aan het weer aan .........enne de resultaten komen gauw hoor , ben echt heel blij met een kleine verandering die we in huis hebben doorgevoerd ..............laat je nog even in spanning..........

doeiiiiii, lieve groet Gea

lia zei

Hoi, Corine,

Nou je verzameling groeit opeens heel hard hé.
Maar wel leuk, hoor.
En ook zo'n kleed staat zo enorm gezellig in de tuin.
En dat wespennest is toch heel knap werk, van die kleine wezentjes. Zie ze natuurlijk liever niet...

lieve groet Lia

bikim zei

gorgeous sweet flowers!
lovely photos too CCorine!
sweet dreams!
Rosa

Randiga Tråden zei

Lovely.

Wondelgijn zei

De wespennesten zijn inderdaad erg mooi om te bekijken en bestuderen! (wel zonder wespen graag.... Brrr)

Trijnie zei

Vandaag ook in mijn tuinhuisje een wespennestje gevonden en ik ben het helemaal met je eens dat het echte kunstwerkjes zijn. Prachtig om te zien. Bijna jammer om hem weg te halen, maar op duizenden wespen zit ik ook niet te wachten in mijn tuinhuisje. Toch het bolletje heel voorzichtig verwijderd en in een glazen pot gestoken om het bouwseltje nog eens te bestuderen. Mooie foto trouwens van jouw wespennestje.